Heb dus eindelijk zo ver gekregen dat we thuis adsl krijgen. Een basic abbo van een provider, welke weten we nog niet. Alleen nu het probleem. Iemand die ik ken heeft het al (ook basic abbo) en die zegt dat ze drie computers thuis hebben aangesloten op adsl. Alleen op de site wordt beweerd dat je daar een hub voor nodig hebt en hij heeft er niks bij bestelt en zegt dat het gewoon kan. Ook hoorde ik dat je alleen bij een adsl extra abbo extra computers kon aansluiten, maar das volgens mij onzin. Wie helpt mij met wat uitleg
Verwijderd
kan toch gewoon netwerkjeOp woensdag 26 september 2001 15:51 schreef justin01 het volgende:
Heb dus eindelijk zo ver gekregen dat we thuis adsl krijgen. Een basic abbo van een provider, welke weten we nog niet. Alleen nu het probleem. Iemand die ik ken heeft het al (ook basic abbo) en die zegt dat ze drie computers thuis hebben aangesloten op adsl. Alleen op de site wordt beweerd dat je daar een hub voor nodig hebt en hij heeft er niks bij bestelt en zegt dat het gewoon kan. Ook hoorde ik dat je alleen bij een adsl extra abbo extra computers kon aansluiten, maar das volgens mij onzin. Wie helpt mij met wat uitleg
Ja, gewoon je connectie sharen met 2 nic's, what's the deal??
Effe van www.mxstream.nl gehaald
Wat is een netwerk?
Met een Mxstream-aansluiting kun je meerdere computers in een netwerk aansluiten op internet zodat je zelfs met de hele familie tegelijk kan internetten! Daar is wel speciale software of een router voor nodig.
Software OF een router nodig
Wat is een netwerk?
Met een Mxstream-aansluiting kun je meerdere computers in een netwerk aansluiten op internet zodat je zelfs met de hele familie tegelijk kan internetten! Daar is wel speciale software of een router voor nodig.
Software OF een router nodig
Verwijderd
1- Je hebt idd een HUB nodig, maar je hebt 2 manieren.Op woensdag 26 september 2001 15:51 schreef justin01 het volgende:
Iemand die ik ken heeft het al (ook basic abbo) en die zegt dat ze drie computers thuis hebben aangesloten op adsl. Alleen op de site wordt beweerd dat je daar een hub voor nodig hebt en hij heeft er niks bij bestelt en zegt dat het gewoon kan.
Ook hoorde ik dat je alleen bij een adsl extra abbo extra computers kon aansluiten, maar das volgens mij onzin. Wie helpt mij met wat uitleg
a- Je kunt de modem Tweaken (zie search) en dan is het mogelijk om zonder een server te werken die 24/7 aanstaat.
PC's en ADSL worden dan aangesloten op de HUB.
b- Je werkt met een server, ADSL gaat naar de server (NIC1) en vervolgens gaat vanaf NIC2 een UTP kabel naar de HUB.
En op deze HUB kun je meerdere pc's toegang geven tot het internet gelijktijdig.
2- Bij allebei de abbo's mag je legaal extra pc's aansluiten
Ok, mijn is het volgende uitgelegt. Je krijgt een extra kastje in je telefoonkast erbij. Vanuit daar trek je twee kabels naar elke pc een kabel die je aan de modem die je bij het abbo koopt. Voila, alles werkt hier zo. Maar jij zegt toch iets andersOp woensdag 26 september 2001 15:56 schreef Devil_2000 het volgende:
[..]
1- Je hebt idd een HUB nodig, maar je hebt 2 manieren.
a- Je kunt de modem Tweaken (zie search) en dan is het mogelijk om zonder een server te werken die 24/7 aanstaat.
PC's en ADSL worden dan aangesloten op de HUB.
b- Je werkt met een server, ADSL gaat naar de server (NIC1) en vervolgens gaat vanaf NIC2 een UTP kabel naar de HUB.
En op deze HUB kun je meerdere pc's toegang geven tot het internet gelijktijdig.
2- Bij allebei de abbo's mag je legaal extra pc's aansluiten
Wat wordt er in huis of op kantoor geïnstalleerd?
Bij u thuis of op kantoor worden een ADSL-modem en splitter geïnstalleerd. Een splitter is een kastje dat dataverkeer splitst van telefoonverkeer waardoor u kunt blijven telefoneren terwijl u aan het internetten bent. Vanaf de modem wordt er een draad naar uw pc getrokken. Er zullen dus geen ingrijpende wijzigingen aangebracht moeten worden in en om uw huis of kantoor. Deze installatie kunt u zelf doen indien u kiest voor het Doe-Het-Zelfpakket, ook kunt u besluiten om dit tegen meerkosten te laten uitvoeren door een monteur
Weer effe gekeken, dit is wat er dus gebeurd volgens kpn en dus wat me vertelt was. Dank je wel voor de hulp
en als iemand nog wat heeft toe te voegen. dan graag.
Bij u thuis of op kantoor worden een ADSL-modem en splitter geïnstalleerd. Een splitter is een kastje dat dataverkeer splitst van telefoonverkeer waardoor u kunt blijven telefoneren terwijl u aan het internetten bent. Vanaf de modem wordt er een draad naar uw pc getrokken. Er zullen dus geen ingrijpende wijzigingen aangebracht moeten worden in en om uw huis of kantoor. Deze installatie kunt u zelf doen indien u kiest voor het Doe-Het-Zelfpakket, ook kunt u besluiten om dit tegen meerkosten te laten uitvoeren door een monteur
Weer effe gekeken, dit is wat er dus gebeurd volgens kpn en dus wat me vertelt was. Dank je wel voor de hulp
Verwijderd
Ja dit klopt idd, maar dit is de situatie ervan uitgaande dat je werkt met maar 1 pc.Op woensdag 26 september 2001 16:01 schreef justin01 het volgende:
Wat wordt er in huis of op kantoor geïnstalleerd?
Weer effe gekeken, dit is wat er dus gebeurd volgens kpn en dus wat me vertelt was. Dank je wel voor de hulpen als iemand nog wat heeft toe te voegen. dan graag.
Splitter -> Modem -> PC
Maar wil je werken met meerdere pc's dan moet je iets anders bedenken.
Splitter -> Modem -> Server -> HUB -> PC1 + PC2
Of situatie na de modem Tweak:
Splitter -> Modem -> Hub -> PC1 + PC2
een andere situatie dan deze kan ik niet bedenken eigenlijk
Waarom niet
Splitter -> computer 1 -> modem -> pc
"""""""""-> Computer 2 -> modem -> pc
Verwijderd
Kan gewoon niet voorstellen dat dit werkt, sorryOp woensdag 26 september 2001 16:07 schreef justin01 het volgende:
Waarom niet
Denk dat het al mis gaat bij pc1, aangezien het signaal van de splitter eerst moet worden omgezet in de modem (volgens mij, dat is immers de functie van de modem)
En stel dat het wil, dan gaat het signaal van Server naar de modem en vervolgens naar pc1 en dan naar de splitter.
Lijkt mij een beetje een vreemde volgorde.
Maar wat denken jullie ervan, ik ken deze situatie namelijk niet wat dus niet hoeft te betekenen dat het echt onmogelijk is
ja, graag een paar meningen, want ik ben het kwijt 
Ben op zoek naar plaatje op kpn site, maar knp.....zucht
[afbeelding]
Vergis ik me nu als ik zeg dat de splitter in het huis niet alleen naar de telefoon en de modem gaat, maar gewoon naar nog een modem kan gaan
Ben op zoek naar plaatje op kpn site, maar knp.....zucht
[afbeelding]
Vergis ik me nu als ik zeg dat de splitter in het huis niet alleen naar de telefoon en de modem gaat, maar gewoon naar nog een modem kan gaan
Verwijderd
Wacht ff... dit is het systeem: De splitter splitst het signaal uit je telefoonlijn in een deel voor spraak en een deel voor DSL. Vanuit je splitter gaat er dan een telefoondraad naar je telefoon en eentje naar je modem. Pas NA die modem kan je er computers aan gaan hangen... (toch vrij logisch).
Als je dan de eerste computer na je modem instelt als router kan je hier via een standaardnetwerk andere computers via laten internetten.
Je modem tweaken is dus ook een optie, maar je verliest je garantie... en je moet dan ECHT weten wat je doet.
Over routers kan je via de search genoeg vinden, en volgens mij heeft de FAQ er ook een stukje over.
Als je dan de eerste computer na je modem instelt als router kan je hier via een standaardnetwerk andere computers via laten internetten.
Je modem tweaken is dus ook een optie, maar je verliest je garantie... en je moet dan ECHT weten wat je doet.
Over routers kan je via de search genoeg vinden, en volgens mij heeft de FAQ er ook een stukje over.
Verwijderd
Het is idd mogelijk en legaal om meerdere pc's aan te sluiten op 1 standaard adsl abbonnement. Hiervoor kun je een hub gebruiken, maar dat is niet nodig! 
Bij mij thuis volgt na de splitter de ethernetmodem, die met een netwerkkaart aan mijn pc verbonden is, de 2e pc is via een 2e netwerkkaart ook aan mijn pc verbonden:
Het enige wat je dan nog moet doen is:
Internet connection sharing gebruiken
of
een sofwarematige router installeren (zoals ik) bijvoorbeeld Winroute
Als je meer dan 2 pc's wilt aansluiten kun je natuurlijk meer netwerkkaarten gebruiken, maar een hub is dan veel makkelijker.
Bij mij thuis volgt na de splitter de ethernetmodem, die met een netwerkkaart aan mijn pc verbonden is, de 2e pc is via een 2e netwerkkaart ook aan mijn pc verbonden:
Het enige wat je dan nog moet doen is:
Internet connection sharing gebruiken
of
een sofwarematige router installeren (zoals ik) bijvoorbeeld Winroute
Als je meer dan 2 pc's wilt aansluiten kun je natuurlijk meer netwerkkaarten gebruiken, maar een hub is dan veel makkelijker.
Kan het niet zijn 2 modems van vanaf de spliter en elke pc een modem die naar de spliter gaat
Ik lulde wat
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Op woensdag 26 september 2001 23:11 schreef FatalError het volgende:
Ik lulde wat
Hebben net aangemeld voor basic bij planet internet
Verwijderd
Ja klopt, denk er wel ff om dat de kabel naar PC2 een cross-link kabel is en geen gewone UTP kabel.Op donderdag 27 september 2001 08:14 schreef justin01 het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp wordt het het volgende: Van de splitter naar de modem, naar de pc, vanaf daar met netwerk kaart naar mijn netwerk kaart (pc2) en dan is het zo goed![]()
Splitter -> Modem -> Gewone UTP cable -> Netwerkaart 1 -> Netwerkkaart 2 -> UTP Cross cable -> Je eigen PC.
Sluit je later nog een pc aan, dan moet je wel werken met een hub, en kun je de cross cable vervangen door een gewone UTP kabel.
Denk er wel ff om dat je een internet sharing programma installeert op de server zoals Winroute of standaard internet delen van Microsoft.
De andere vraag laat ik over aan iemand anders
Sterkte ermee, veel plezier met Mxstream
Dank je wel voor reply. Ben echt een ramp als het gaat om netwerken
Heb dus nagevraagd op school met iemand die morgen mxstream heeft en die denkt het zo te regelen:
In de "telefoonkast" komt de splitter met de modem. Nu zegt hij dat je vanaf elke pc die je aansluit een netwerk kaart nodig hebt en die kabel naar de modem moet trekken. Maar dan zijn de pc alleen verbonden met de modem en dus de twee pc's niet onderling verbonden met netwerk. En uit jou verhaal hierboven begrijp ik dat het eerst langs de eerste pc moet gaan via netwerk kaart en dan naar boven toe naar mijn (tweede pc). Hmmm, is toch net iets anders. Kan je daar nog even een mening over geven. En dan eigelijk mijn tweede vraag: Kan je dan ook met draadsloos netwerk gaan werken. Ken netwerk kaarten die draadloos zijn. Het is namelijk zo dat mijn vader pc's benenden staat en die van mij boven. Dus als de verbinding vanaf pc 1 naar pc 2 (boven) draadloos kan gaan, is dat beter
Hoop dat alles duidelijk gevraagd is, anders hoor ik het wel
In de "telefoonkast" komt de splitter met de modem. Nu zegt hij dat je vanaf elke pc die je aansluit een netwerk kaart nodig hebt en die kabel naar de modem moet trekken. Maar dan zijn de pc alleen verbonden met de modem en dus de twee pc's niet onderling verbonden met netwerk. En uit jou verhaal hierboven begrijp ik dat het eerst langs de eerste pc moet gaan via netwerk kaart en dan naar boven toe naar mijn (tweede pc). Hmmm, is toch net iets anders. Kan je daar nog even een mening over geven. En dan eigelijk mijn tweede vraag: Kan je dan ook met draadsloos netwerk gaan werken. Ken netwerk kaarten die draadloos zijn. Het is namelijk zo dat mijn vader pc's benenden staat en die van mij boven. Dus als de verbinding vanaf pc 1 naar pc 2 (boven) draadloos kan gaan, is dat beter
Hoop dat alles duidelijk gevraagd is, anders hoor ik het wel
Als je draadloos wil - primafoon heeft nu een of ander nokia setje waarmee je EN adsl draadloos kan gebruiken EN de pc's elkaar ook kunnen vinden (netwerk dus!)
Is niet goedkoop maar werkt erg makkelijk en snel
(basisstation kun je dan samen met modem in de meterkast gooien)
Is niet goedkoop maar werkt erg makkelijk en snel
(basisstation kun je dan samen met modem in de meterkast gooien)
Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
Verwijderd
Graag gedaan, vindt het wel meevallen hoor.
Dank je wel voor reply. Ben echt een ramp als het gaat om netwerkenHeb dus nagevraagd op school met iemand die morgen mxstream heeft en die denkt het zo te regelen:
Je neemt er in iedergeval de tijd en moeite voor wat heel goed is.
Komt bij ons over als iemand die echt geïnteresseerd is in het "hoe en wat" en dat zie je soms te weinig op GoT (no flames intended)
Dat gaat dus niet werken denk ik, want hoe wil je die 2 pc's aansluiten op 1 modem ? dan moet je gebruik maken van een verdeel blokje ofzo aangezien de modem maar 1 UTP aansluiting heeft.
In de "telefoonkast" komt de splitter met de modem. Nu zegt hij dat je vanaf elke pc die je aansluit een netwerk kaart nodig hebt en die kabel naar de modem moet trekken. Maar dan zijn de pc alleen verbonden met de modem en dus de twee pc's niet onderling verbonden met netwerk. En uit jou verhaal hierboven begrijp ik dat het eerst langs de eerste pc moet gaan via netwerk kaart en dan naar boven toe naar mijn (tweede pc). Hmmm, is toch net iets anders. Kan je daar nog even een mening over geven
Verder zit je dan met het probleem dat je het Basic Abbo hebt gekozen, je hebt maar 1 ip adres gekregen en kan dus ook maar met 1 pc tegelijkertijd internetten.
Misschien is de eerder genoemde situatie haalbaar met 2 modems, maar ook dan zit je denk ik met het probleem dat je maar met 1 pc tegelijktijd kan internetten + het is erg duur om nog een extra modem aan te schaffen
De situatie die ik gaf heb ik namelijk, en werkt super
Dan heb je het probleem namelijk niet dat je met meerdere pc's tegelijkertijd wilt interneten, dit komt omdat je dan werkt met Internet delen.
Met een draadloos netwerk heb ik helaas geen ervaring mee, het schijnt storingsgevoeliger te zijn en iets trager dan normaal.
En dan eigelijk mijn tweede vraag: Kan je dan ook met draadloos netwerk gaan werken. Ken netwerk kaarten die draadloos zijn. Het is namelijk zo dat mijn vader pc's benenden staat en die van mij boven. Dus als de verbinding vanaf pc 1 naar pc 2 (boven) draadloos kan gaan, is dat beter![]()
Misschien kan iemand anders hier meer info over geven ?
Heel duidelijk uitgelegd, hoop dat mij verhaal ook een beetje duidelijk is + klopt.Hoop dat alles duidelijk gevraagd is, anders hoor ik het wel
Mochten dingen niet duidelijk zijn, je weet ons te vinden
Verwijderd
Draadloos netwerken is 'natuurlijk' kwalitatief slechter dan 'met-draad'. Maar als je het hebt over de snelheden die je met ADSL haalt hoef je je daar absoluut geen zorgen over te gaan maken. Het leechen van een DivX gaat misschien wat trager. Ook valt het met de storingsgevoeligheid erg mee, zolang je niet overdrijft wat afstanden betreft.
FLAMEGraag gedaan, vindt het wel meevallen hoor.
Je neemt er in iedergeval de tijd en moeite voor wat heel goed is.
Komt bij ons over als iemand die echt geïnteresseerd is in het "hoe en wat" en dat zie je soms te weinig op GoT (no flames intended)
Ok, dus dat werkt niet. Merkt hij vanzelf morgenDat gaat dus niet werken denk ik, want hoe wil je die 2 pc's aansluiten op 1 modem ? dan moet je gebruik maken van een verdeel blokje ofzo aangezien de modem maar 1 UTP aansluiting heeft.
Verder zit je dan met het probleem dat je het Basic Abbo hebt gekozen, je hebt maar 1 ip adres gekregen en kan dus ook maar met 1 pc tegelijkertijd internetten.
Ik ben inderdaad misschien van plan tweede modem aan te schaffen. Duur, maar dan heb je ook watMisschien is de eerder genoemde situatie haalbaar met 2 modems, maar ook dan zit je denk ik met het probleem dat je maar met 1 pc tegelijktijd kan internetten + het is erg duur om nog een extra modem aan te schaffen
De situatie die ik gaf heb ik namelijk, en werkt super
Dan heb je het probleem namelijk niet dat je met meerdere pc's tegelijkertijd wilt interneten, dit komt omdat je dan werkt met Internet delen.
Staat hier hier boven dat het geen probleem moet zijn. Is inderdaad wel duur....misschien dan toch maar een kabel leggen naar boven, moet lukkenMet een draadloos netwerk heb ik helaas geen ervaring mee, het schijnt storingsgevoeliger te zijn en iets trager dan normaal.
Misschien kan iemand anders hier meer info over geven ?
Was meer bang dat er in mijn verhaal wat rare dingen stonde, maar gelukkig nietHeel duidelijk uitgelegd, hoop dat mij verhaal ook een beetje duidelijk is + klopt.
Goed. Mijn laaste 2 vragen dan. Je hebt toch altijd een netwerk kaart nodig. Is mij vertelt dat je gewoon altijd een netwerk kaart nodig hebt om verbinding te maken met de modem(ook al ben je de enige pc met de adsl verbinding). Vraagje 2: Als ik netwerk kaart gebruik om verbinding te maken met netwerk kaart, moet pc1 dus aanstaan als ik wil internet. Want er moet stroom op netwerk kaart anders geen verbinding met de modem.
Verwijderd
[quote]
Op donderdag 27 september 2001 15:55 schreef justin01 het volgende:

Maar laat maar ff weten of het lukt/cq niet lukt (we hopen dat het lukt uiteraard)
(Maar ben niet bekend met deze situatie)
Maar gelukkig zijn deze dingen niet zo heel duur tegenwoordig.
Ook voor het inbellen bij Mxstream heb je een netwerkkaart nodig, altijd.
Maar dit is in jou situatie niet van belang.
Splitter -> Modem -> Server -> PC1
Als je PC1 hebt uitstaan, maar de server aan dan kun je internetten.
Staat de server uit en PC1 aan dan kun je niet internetten omdat het signaal dan niet verder komt.
Heel logisch eigenlijk
Nou weer genoeg leesvoer
Op donderdag 27 september 2001 15:55 schreef justin01 het volgende:
FLAME![]()
![]()
Nee, serieus, dank je wel
Ja idd, misschien sla ik de plank wel helemaal mis.Ok, dus dat werkt niet. Merkt hij vanzelf morgen
Maar laat maar ff weten of het lukt/cq niet lukt (we hopen dat het lukt uiteraard)
Dan moet je denk ik werken met een verdeel bolkje, die 2 UTP kabels splitst in 1 -> check PrimafoonMaar is een tweede modem aan te sluiten aan de splitter of kan daar maar 1 modem aanhangen? Anders houdt het op, maar verwacht dat er een tweede modem aan kan. Correct me if i'm wrong
Je hebt altijd een netwerkkaart nodig, hoe moet je anders aan de data komenGoed. Mijn laaste 2 vragen dan. Je hebt toch altijd een netwerk kaart nodig. Is mij vertelt dat je gewoon altijd een netwerk kaart nodig hebt om verbinding te maken met de modem(ook al ben je de enige pc met de adsl verbinding).
Ook voor het inbellen bij Mxstream heb je een netwerkkaart nodig, altijd.
Yep, tenzij je een HUB hebt en de modem hebt getweakt.Vraagje 2: Als ik netwerk kaart gebruik om verbinding te maken met netwerk kaart, moet pc1 dus aanstaan als ik wil internet. Want er moet stroom op netwerk kaart anders geen verbinding met de modem.
Als je PC1 hebt uitstaan, maar de server aan dan kun je internetten.
Staat de server uit en PC1 aan dan kun je niet internetten omdat het signaal dan niet verder komt.
Heel logisch eigenlijk
Nou weer genoeg leesvoer
Hier wat info over draadloos netwerken;
ik heb adsl basic van xs4all met een draadloos 1,6 mbit netwerkje van proxim. In de meterkast heb ik een linux server staan die al het verkeer/mail regeld; echter had ik het probleem dat na 27 keer inbellen er niet meer ingebeld kon worden (vage fouten) ik heb nu dus ook die tweak uitgevoerd en nu staat mijn lijn al 5 dagen perfect open.
Maar dat terzijde, over de ervaringen van m'n draadloos netwerk; MATIG.
Ik (we) hebben in huis 5 pc's, 1 laptop, en 2 desktop's en een printserver en mail/inet server. allemaal draadloos.
De laptop staat ongeveer 4 meter van de server af, en daar is de snelheid toppie (55kb sec) dan staat er boven nog een desktop, ongeveer 9 meter van de server af, en die snelheid is ook aardig (45kb max) zit wel een deur en vloer tussen.
Dan mijn pc, die staat er ongeveer 20 meter van af, en daar is de verbinding het slechtst. _max_ 40 kb en gem 30/35 kb. maar met veel packet loss, en de verbinding ligt er regelmatig uit. Zitten 2 deuren + vloer tussen (langere afstand), Ik heb de antenne buiten '1' deur gezet wat dus resulteerd in de 30/35kb. Als ik de antenne niet buiten die deur zet is er geen verbinding.
(ik heb 5 jaar analoog gehad dus ik ben nog wel aardig te spreken over die snelheid)
Ook online games zijn niet te spelen, want de pl die je hebt is te erg voor woorden, ping 9999+
Al met al is draadloos leuk, je kan met een laptop overal internetten maar als er veel electrische activiteit in huis is (magnetrons, telefoons, wasmachines) dan merk je dat echt goed aan je verbinding.
Binnen kort gaat er toch van mijn pc een gewone utp kabel naar de server want ik ben et gezeik een beetje zat.
ik heb adsl basic van xs4all met een draadloos 1,6 mbit netwerkje van proxim. In de meterkast heb ik een linux server staan die al het verkeer/mail regeld; echter had ik het probleem dat na 27 keer inbellen er niet meer ingebeld kon worden (vage fouten) ik heb nu dus ook die tweak uitgevoerd en nu staat mijn lijn al 5 dagen perfect open.
Ik (we) hebben in huis 5 pc's, 1 laptop, en 2 desktop's en een printserver en mail/inet server. allemaal draadloos.
De laptop staat ongeveer 4 meter van de server af, en daar is de snelheid toppie (55kb sec) dan staat er boven nog een desktop, ongeveer 9 meter van de server af, en die snelheid is ook aardig (45kb max) zit wel een deur en vloer tussen.
Dan mijn pc, die staat er ongeveer 20 meter van af, en daar is de verbinding het slechtst. _max_ 40 kb en gem 30/35 kb. maar met veel packet loss, en de verbinding ligt er regelmatig uit. Zitten 2 deuren + vloer tussen (langere afstand), Ik heb de antenne buiten '1' deur gezet wat dus resulteerd in de 30/35kb. Als ik de antenne niet buiten die deur zet is er geen verbinding.
(ik heb 5 jaar analoog gehad dus ik ben nog wel aardig te spreken over die snelheid)
Ook online games zijn niet te spelen, want de pl die je hebt is te erg voor woorden, ping 9999+
Al met al is draadloos leuk, je kan met een laptop overal internetten maar als er veel electrische activiteit in huis is (magnetrons, telefoons, wasmachines) dan merk je dat echt goed aan je verbinding.
Binnen kort gaat er toch van mijn pc een gewone utp kabel naar de server want ik ben et gezeik een beetje zat.
Post het morgen welJa idd, misschien sla ik de plank wel helemaal mis.
Zal eens daar vragen. Denk inderdaad dat het zo moet werken, waarom anders een tweede modem aanbieden.Dan moet je denk ik werken met een verdeel bolkje, die 2 UTP kabels splitst in 1 -> check Primafoon
Ok, 1-0 voor jou :)[quote]Je hebt altijd een netwerkkaart nodig, hoe moet je anders aan de data komen
Yep, tenzij je een HUB hebt en de modem hebt getweakt.
[quote]
Ok, niet voor mij
Bij dit stukje ben ik je kwijt. Zoals ik al zei, netwerk is bij mij onbekend. De pc die als eerst verbonden is met de modem wordt dan toch de server. Ga hier volgens mij helemaal fout. Help pleaseAls je PC1 hebt uitstaan, maar de server aan dan kun je internetten.
Heel logisch eigenlijk
Nou weer genoeg leesvoer
Edit: typo
Verwijderd
salvador4 tnx voor de duidelijke info! denk dat justin01 hier wel wat aan heeftOp donderdag 27 september 2001 16:23 schreef justin01 het volgende:
Bij dit stukje ben ik je kwijt. Zoals ik al zei, netwerk is bij mij onbekend. De pc die als eerst verbonden is met de modem wordt dan toch de server. Ga hier volgens mij helemaal fout. Help please
Volgens mij ben je het stukje niet kwijt hoor, want je zegt het goed hoor
De server moet aanstaan wil je internetten, met deze pc bel je dus ook in op het internet.
Dan toch maar een draadje trekken. Dank je wel, ben overtuigd dat het de moeite waard isOp donderdag 27 september 2001 16:20 schreef salvador4 het volgende:
Hier wat info over draadloos netwerken;
Dus pc 1, die dan de server is, moet dan aanstaan als pc2 wil internettenOp donderdag 27 september 2001 16:30 schreef Devil_2000 het volgende:
[..]
salvador4 tnx voor de duidelijke info! denk dat justin01 hier wel wat aan heeft
Volgens mij ben je het stukje niet kwijt hoor, want je zegt het goed hoor
De server moet aanstaan wil je internetten, met deze pc bel je dus ook in op het internet.
Verwijderd
1 - 1Op donderdag 27 september 2001 16:32 schreef justin01 het volgende:
[..]
Dus pc 1, die dan de server is, moet dan aanstaan als pc2 wil internetten
graag gedaan :-)
/edit/ er is nog 1 nadeel, de shit werkt (nog) niet in windows xp
/edit/ er is nog 1 nadeel, de shit werkt (nog) niet in windows xp
Yes, gelijk spelOp donderdag 27 september 2001 16:33 schreef Devil_2000 het volgende:
[..]
1 - 1helemaal goed !
Goed:
PC1 met netwerk kaart aan de modem verbonden
PC2 met netwerk kaart aan pc1 verbonden
PC1 uit, PC2 geen internet
Zo goed, heb ik nu een 10
Edit: Een typo, dus 10 kan niet meer
Verwijderd
9,8 vanwege de typoOp donderdag 27 september 2001 16:42 schreef justin01 het volgende:
[..]
Yes, gelijk spel![]()
Goed:
PC1 met netwerk kaart aan de modem verbonden
PC2 met netwerk kaart aan pc1 verbonden
PC1 uit, PC2 geen internet
Zo goed, heb ik nu een 10![]()
Edit: Een typo, dus 10 kan niet meer
PC2 heeft maar 1 netwerkkaart nodig.
Ahh, dank je wel, had verwacht 1 typo min 1 puntOp donderdag 27 september 2001 16:49 schreef Devil_2000 het volgende:
[..]
9,8 vanwege de typo![]()
-> denk er wel om dat in PC1 2 netwerkkaarten moeten zitten, 1 is dan voor Mxstream en nummer 2 is dan voor je netwerk.
PC2 heeft maar 1 netwerkkaart nodig.
Verwijderd
Kijk hier doen we het voorOp donderdag 27 september 2001 16:56 schreef justin01 het volgende:
Bedankt allemaal en als ik over een paar weken problemen krijg, klaag ik jullie allemaal aan![]()
![]()
Maar suc6
Ja, lach maar, maar je lacht niet meer als je in die rechtzaal staatOp donderdag 27 september 2001 16:59 schreef Devil_2000 het volgende:
[..]
Kijk hier doen we het voor
Maar suc6
edit: Netwerk kaartje kost niet veel. Nu gewoon een goede vinden, want ik wil niet snel kunnen internetten en dat mijn netwerk-kaart het niet bij houdt. Het idee van de server gaat niet door. Het wordt een 2de modem aansluiten (wat mogelijk moet zijn). Elke pc eigen modem en maar 1 netwerk kaart per pc nodig. Wordt wel een duur grapje voor de modem (FL 350)
Verwijderd
Hey in deze thread had ik volgens mij nog niet gereageerdOp donderdag 27 september 2001 18:12 schreef justin01 het volgende:
Iemand een idee wat voor netwerk kaart genoeg is. Ga geen 200 piek meer uitgeven als het niet nodig is
Gewoon een goedkoop Realtec netwerkkaartje van 10/100 Mbits volstaat prima.(50 piek ofzo)
Oke, dank je welOp donderdag 27 september 2001 18:45 schreef Devil_2000 het volgende:
[..]
Hey in deze thread had ik volgens mij nog niet gereageerd
Gewoon een goedkoop Realtec netwerkkaartje van 10/100 Mbits volstaat prima.(50 piek ofzo)
Pagina: 1