Toon posts:

[tvkaart] ruis met opnemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zo'n PCTV pro en daar ben ik ook zeer tevreden over, maar wanneer ik wil opnemen krijg ik allemaal ruis in het geluid :(
Een vriend van mij heeft dit probleem helemaal niet, dus ik vroeg me af of iemand anders dit ook had en hoe die dit eventueel heeft opgelost.
Het is namelijk best irri.
BTW: bij het 'normaal' tvkijken heb ik hier geen last van.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde hier ook, ben benieuwd of iemand weet waar het doorkomt

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien helpt een signaal-versterker. Kost ,geloof ik, rond de 50,- piek

They made me do it.

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 15:51 schreef Tha_Freeser het volgende:
Ik heb een zo'n PCTV pro en daar ben ik ook zeer tevreden over, maar wanneer ik wil opnemen krijg ik allemaal ruis in het geluid :(
Een vriend van mij heeft dit probleem helemaal niet, dus ik vroeg me af of iemand anders dit ook had en hoe die dit eventueel heeft opgelost.
Het is namelijk best irri.
BTW: bij het 'normaal' tvkijken heb ik hier geen last van.
Hoe heb jij het geluid aangesloten? Via de line-out van je TV-kaart naar de line-in van je geluidskaart? Ik zelf heb mijn TV op mijn versterker aangesloten en de versterker weer aan mijn geluidskaart gekoppeld. Ik neem het geluid dus altijd via mijn eigen TV op en dat geeft echt goed geluid, dat is via mijn TV-kaart wel anders. Of heb jij geen TV in de buurt staan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja tuurlijk heb ik ook een TV, maar ik wil ook op de monitor tv kijken en opde tv gamen :evil
Er zit trouwens al een signaalversterker aan, want we hebben op het moment zo'n 5 tv's waarvan 4 op hetzelfde lijntje, dit is niet echt goed, dus hebben we er zelfs 2 versterkers tussen zitten.
Ik heb het geluid trouwens buitenom geregeld, met dat draadje dat erbij zat.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:56

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb ook zo'n probleem. Als ik gewoon via het PCTV programma kijk of via VirtualDub, dan heb ik gewoon perfect geluid. Ga ik echter opnemen dan komt er ruis bij...

Ik heb het geprobeerd op deze manieren:

1) PCTV Audio-uit naar geluidskaart line-in
2) PCTV On-board audio-out naar geluidskaart on-board audio-in

Waar komt die ruis nou vandaan??? Als ik de PCTV kaart gebruik om gewoon te kijken heb ik perfect geluid, ga ik opnemen dan komt er ruis bij... arghhhh!!!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Wat voor soort ruis is het?
Is je geluidsopname misschien te hard? (waardoor het geluid vervormt)
Neem eens alleen line-in-geluid dat via de TVkaart binnen komt op met een simpel programma, en luister een of dat wel goed is.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hoe moet je in godsnaam ruis beschrijven???

Ik heb het ook gewoon met het simpele SNDREC32 van Windows 2000 geprobeerd, ik heb toen alleen de line-in van de geluidskaart gebruikt. En ook ruis!! Hoe kan dat nou, want als ik gewoon TV kijk op de PC dan luister ik naar het geluid wat via de line-in binnenkomt, alleen dan is er weer geen ruis... :?

Zucht...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik ga het zometeen nog even onder W98SE proberen, eens kijken wat er daar gebeurt...

<edit> Wie zelf wil horen hoe het klinkt, haal deze avi maar eens op (DivX 3.11a, MP3 audio 44.1kHz mono, ongeveer 700 kilobyte)... </edit>

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Onder W98SE klinkt het geluid helemaal vervormd, alsof het geluid 10x te hard stond...

Terug naar Win2000 dan maar. Daar heb ik wel normaal geluid, alleen met ruis dus...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

^ kick ^

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

^ kick ^

Is er echt niemand die een idee heeft?

Erg irritant probleem. Het inputgeluid is gewoon goed, want normaal TV kijken levert normaal geluid op. Maar zodra ik ga opnemen komt er dus aardig wat ruis bij het geluid... maar hoe???

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Sorry voor het ophalen van dit oude topic, maar ik vind nergens een oplossing.

Het probleem is dus dat als ik tv kijk mijn geluid perfect is, maar zogauw ik iets wil opnemen (meerder programma's geprobeerd) er in een enorme ruis(50hz geen brom) in het geluid komt.
Ik heb alle andere bronnen uitgeschakeld.
Tvkaart = pinnacle pctv
geluidskaart = Sweex 5.1 met CMI8738/C3DX chip.

Iemand hier een oplossing/ervaring mee?

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook, ik merk ook dat het geluid van de tvkaart zachter is dan met andere geluid van me pc, ik heb hier een kwalitatief goede geluidskaart : een philips 4.1.

iemand een idee?

Verwijderd

IS er dan niemand die dit probleem kan oplossen :? :O
Pagina: 1