email ticket systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 23:38
Hey,

Ik heb een nieuwe uitdaging bedacht. Een email-ticket systeem bouwen. Het moet zoiets worden als dit: http://voxel.net/projects/ticketsmith/

maar dan vele malen mooier en beter natuurlijk. Het is een gigantisch complex systeem volgensmij, maar natuurlijk wel te doen. Het is iets waar je ontzettend veel van leert, en bovendien zal het(een geedite versie misschien) in de toekomst (over 2 jaar) bruikbaar voor mij zijn omdat ik dan een eigen bedrijf op ga zetten.

Nou vraag ik me af, is dit volledig in PHP+MySQL+mailserver te doen?

Ik heb een Cobalt RaQ3i server met domain enzo, dus ik heb eigen (local)mail server.
Heeft een van julie ooit ook al zoiets gemaakt, of heeft iemand ervaring met zo iets dergerlijks?

Comments are welcome :)

edit:

een ander vergelijkbaar systeem kan je hier vinden http://www.irc-html.com/index.php?screenshots

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat moet het systeem precies doen dan?

• FireFoz
het is een systeem voor bedrijven die veel communiceren via email.

Stel jij emailt mijn bedrijf. Dan krijgt die email een sessie nummer (ticket). Als ik daar dan op reply, dan komt die reply onder datzelfde ticket nummer te staan. Stel jij replied daar weer op, en dat gaat zo ff tjes door todat de zaak is afgehandeld. Dan zet ik die ticket op "CLOSED" en is daarmee de zaak afgehandeld.

Stel nou dat een paar weken/maanden later jij mij weer emailt, en zegt dat we iets hebben afgesproken, maar ik kan me daar helemaal niks meer van herinneren. Dan zeg jij wanneer jij mij ongeveer gemailt hebt, en eventueel het ticket nummer. Dan kan ik dus heel makkelijk die hele sessie opzoeken, en zien wat er daad werkelijk gezegt is 1(in plaats van alle emailtjes bij elkaar zien te rapen in outlook, staan ze dan mooi gesorteerd op SESSIE, niet op naam/datum of wat dan ook zoals in outlook of i.d.).

Dit is natuurlijk maar een klein voorbeeld, je kan ook emails een hogere prioriteit geven, en zien hoe lang die persoon al op antwoord wacht enzo. Gewoon een heel erg overzichtelijk email systeem.

EN, wat erg belangrijk is in mijn zaak, dat het web-based is, dus dat ik waar dan ook ter wereld met een internet aansluiting en een browser mn klanten kan helpen. Ik vind het echt een :9~ systeeem :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

In een Ticket systeem wordt normaal niet de gehele email wisseling bijgehouden, echter alleen problemen, oplossingen en eventueel afspraken.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 16:25 schreef dusty het volgende:
In een Ticket systeem wordt normaal niet de gehele email wisseling bijgehouden, echter alleen problemen, oplossingen en eventueel afspraken.
Daar gaat het toch niet om..het gaat om het id...

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 26 september 2001 16:33 schreef DarKHunteR het volgende:
Daar gaat het toch niet om..het gaat om het id...
okay in dat geval:
Nou vraag ik me af, is dit volledig in PHP+MySQL+mailserver te doen?
Ja.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• FireFoz
is er nou niemand anders die hier ervaring mee heeft ofzo?

• FireFoz
*kick*

sorry dat ik deze oude topic weer omhoog schop hoor, maar ik ben nu dus serieus van plan om dit te gaan maken (als eindopdracht) maar weet iemand hoe ik dat aan moet maken met die emails? ik weet nl. niet zo goed hoe ik dus de emails die binnen komen kan verwerken met php... versturen is geen probleem ofcourse, maar de inkomende mail moet dus in de database worden gezet oid..

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

popboxjes uitlezen(zijn wel componenten voor) en verwerken (moet je zelf maken)
das eigenlijk de basis (zoals ik het inschat)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1