Op vrijdag 28 september 2001 16:22 schreef VDL het volgende:
Deze vraag is al eens eerder gesteld en toen is het complete script gepost. Ik stel voor dat je eens gaat zoeken.
Als je gewoon es de moeite had genomen om dit topic goed door te lezen had je gezien dat ik niet vroeg naar een script om de online status van de msn buddies van de client weer te geven. Daar bestaan inderdaad tig scriptjes voor.
Wat ik wil is een gecentraliseerd systeem waarmee iedereen mijn status kan zien, onafhankelijk van het feit of ik op hun contactlist sta, en onafhankelijk van het programma.
De enige manier om dat te bereiken is met een 2e passport waarop alle contacts staan waarvan de status opgevraagd kunnen worden.
De enige die het hier ooit zo'n script heeft gefabriceerd is Rolandketel. Maar dat script heeft hij nooit gepost.
Ikzelf heb zo iets ook al gemaakt voor mij prive. 2 passport adressen gebruik ik. 1 voor het script, en 1 voor degene waarvan ik de status wil zien.
Als iemand een status aanvraagt,bv: status.php?satisfactionsoft@hotmail.com
voegt het script de gebruiker toe aan zijn lijst, moet de opgegeven user autorizen en kan je de status van die mail adres zien!
Dan heb je ook geen vette connectie nodig vanwege de vele requests op vele verschillende nummers....
Werkt perfect, nu met ongeveer 35 aanvragen per minuut.
Iemand?