Toon posts:

fan op cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet nie of ie hier hoor maar een case mod vraag = et ook nie duss daarom maar hier

Waarom gaat de ventilator op je processor steeds aan en uit?

Verwijderd

Omdat het weinig nut heeft om je proccessor te koelen als je computer uit staat.

Verwijderd

Dit kan (denk ik) een paar oorzaken hebben:

- Je fan heeft noisecontrol
- Je hebt stand-by modus aan staan in windows
- De verbinding of aansluiting is kapot

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Uh, als je fan uitgaat fikt je cpu denk ik weg dus weet je wel zeker dat ie uit gaat?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
een fan. krijgt steeds schokjes met stroom (ofzoiets) want als je em tegen houdt dan w8 ie ffies en gaat dan weer draaien als ie een stroom stoodje krijgt, waarom = dit?? waarom staat er nie gewoon de hele tijd spanning op??

Verwijderd

Ik denk dat je fan het tijdige voor het eeuwige gaat veruilen als ik het zo hoor. ;)

Je kunt nog wel een keer een druppie olie proberen...

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
dit heeft volgens mij met de wisselspanning te maken.. maar weet niet zeker :)

• VegZ
  • Laatst online: 09-08 10:48
heet da nie wissel spanning?

kut, te laat

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 15:29 schreef RooT het volgende:
Dat gaat 50x per seconde dus niet waarneembaar met het menselijk oog denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 15:29 schreef RooT het volgende:
hmmmm zou wel kennuh jah... dis in elk geval iets. dank

• Fire69
  • Laatst online: 10:19
is geen wisselspanning maar gelijkstroom toch? :?

is dat w88 niet door de spoeltjes in de motor?

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:12
Op woensdag 26 september 2001 15:31 schreef de_koeievanger het volgende:

[..]

is geen wisselspanning maar gelijkstroom toch?
is dat w88 niet door de spoeltjes in de motor?
voor zover ik weet wel...

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Op woensdag 26 september 2001 15:31 schreef Brabus het volgende:

[..]

Dat gaat 50x per seconde dus niet waarneembaar met het menselijk oog denk ik.
nee maar zo'n ventilator moet ook nog ff op gang komen. Dus als jij die tegenhoud en loslaat krijgt ie een stroompje binnen, dan pas gaat ie draaien en dan krijgt ie nog een stroompje en gaat ie harder en harder en ... totdat die op snelheid is. Maar dit gaat idd heel erg snel, maar toch merkbaar :)

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 07:30
Het heeft helemaal niets met wisselstroom te maken. Er staat 12V= (gelijkspanning op dat ding) en dat hij met schokjes aangaat heeft te maken met de manier waarop de motor werkt (stapgestuurd).

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Verwijderd

Hmmmm.... Ik denk dat je fan gewoon aan z'n einde is hoor! Je CPU heeft over het algemeen altijd koeling nodig, dus hij hoort niet zomaar uit te gaan, hij kan op zijn hoogst wat langzamer gaan draaien door NoiseControl. Als ik mijn fan stilhoud en weer loslaat gaat hij meteen draaien... en zo hoort het naar mijn weten ook....

Tijd voor een nieuwe fan?

• Fire69
  • Laatst online: 10:19
Op woensdag 26 september 2001 15:35 schreef JvdBosch het volgende:
Het heeft helemaal niets met wisselstroom te maken. Er staat 12V= (gelijkspanning op dat ding) en dat hij met schokjes aangaat heeft te maken met de manier waarop de motor werkt (stapgestuurd).
Had ik toch gelijk! :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 15:35 schreef JvdBosch het volgende:
nee maar zo'n ventilator moet ook nog ff op gang komen. Dus als jij die tegenhoud en loslaat krijgt ie een stroompje binnen, dan pas gaat ie draaien en dan krijgt ie nog een stroompje en gaat ie harder en harder en ... totdat die op snelheid is. Maar dit gaat idd heel erg snel, maar toch merkbaar
hmmmmmm... ik dank jullie..

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:45

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

gaap...je fan werkt op 12V gelijkspanning, die schokjes komen doordat het motortje oa bestaat uit meerdere elektromagnetische spoeltjes in een rondje, die achter elkaar 'aangezet' worden, dit neemt normaal gesproken je fan mee in een draaibeweging, maarja als je em tegenhoudt...dan voel je elke keer dat je fan normaal 1 rondje maakt een schokje, omdat de spoeltjes hem 'mee willen nemen'...
Dit betekent dus NIET dat je fan gaat overlijden.

Verder kan ie stoppen als je pc in standby gaat (vaak een BIOS instelling voor te vinden) of als je mobo's temp sensor vindt dat ie niet hoeft te draaien of als je fan een eigen temp sensor heeft die vindt dat het zo koud genoeg is...

edit:

typo

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 07:30
idd RealBart, zo is het. Jij hebt alleen meer zin om te typen dan ik >:)

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Pagina: 1