Nieuwe PC, compatible? En vraagje over VGA.

Pagina: 1
Acties:

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:40

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Hey, Hai, Ho!

Een m8 gaat een nieuwe pc kopuh en heeft wat vraagies die we niet kunnen beantwoorden. Dus wij doen een beroep op de beste helpdesk ter wereld :) Julllie dus :P

Search, njah, hebben we gekeken, maar niet zo specifiek als we zoeken:

- ABIT KG7Lite (AMD 761 chippies erop) gaat ie kopuh, maar kan daar later die nieuwe Athlon op? Die over een maandje uit komt zeg maar? Dan kan ie zijn 1,4 die erop gaat nog even inruilen later.

- Videokaart, wordt een GF2PRO met 64Mb oid, maar omdat ie in een Koolance kast komt (jaja vet he? :P ) moet de koeler er heeel makkelijk af gaan (en dus niet gelijmt dus...).
Welke merk heeft een "losse" koeler? Moet dus wel een beetje een vet merk zijn, dus geen powdercolor :P

Verder komt er 256Mb DDR in, Sb Live 5.1, zooi schijven e.d..

Als er suggesties zijn, dan horen wij die graaaag :)

Alvast bedankt voor het vervullen van deze helpdesk call :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

een opmerking... koop intel proc...
nee, geintje...

moederborden van Asus zijn vrij OK en die chippies van AMD zijn geloof ik beter dan die van VIA... lijkt goede keuze!

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 15:04 schreef Didymus het volgende:
een opmerking... koop intel proc...
nee, geintje...

moederborden van Asus zijn vrij OK en die chippies van AMD zijn geloof ik beter dan die van VIA... lijkt goede keuze!
Ghehe, dat zei ik ook al :P

Nah, geen antwoord op de vragen (compatible en koeler op vga?). Iig thx :)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
We willen zo bestellen...

*Schopje* :)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op woensdag 26 september 2001 15:02 schreef nigelator het volgende:
Hey, Hai, Ho!

Een m8 gaat een nieuwe pc kopuh en heeft wat vraagies die we niet kunnen beantwoorden. Dus wij doen een beroep op de beste helpdesk ter wereld :) Julllie dus :P

Search, njah, hebben we gekeken, maar niet zo specifiek als we zoeken:

- ABIT KG7Lite (AMD 761 chippies erop) gaat ie kopuh, maar kan daar later die nieuwe Athlon op? Die over een maandje uit komt zeg maar? Dan kan ie zijn 1,4 die erop gaat nog even inruilen later.

- Videokaart, wordt een GF2PRO met 64Mb oid, maar omdat ie in een Koolance kast komt (jaja vet he? :P ) moet de koeler er heeel makkelijk af gaan (en dus niet gelijmt dus...).
Welke merk heeft een "losse" koeler? Moet dus wel een beetje een vet merk zijn, dus geen powdercolor :P

Verder komt er 256Mb DDR in, Sb Live 5.1, zooi schijven e.d..

Als er suggesties zijn, dan horen wij die graaaag :)

Alvast bedankt voor het vervullen van deze helpdesk call :)
neem gewoon die athlon 1,4 en wees daar tevreden mee...
heeft bar weinig zin om over een maand weer een nieuwere proc te kopen die over 2 maand toch alweer achterligt...

nee..als je perse een nieuwe wil, wacht dan een jaar tot de athlon 3 ghz uit is...die 1,4 ghz werkt tot dan nog prima (en over 2 jaar vermoedelijk ook nog snel genoeg, maarja :))

Klein detail..
Abit? Wrom geen Epox 8K7A? Zeer stabiel en beter te OC-en dan die Abit...

Geforce2 GTS van Asus heeft losse cooler, deze kost nog maar 329 piek en is maar 5-10% 'trager' dan die Pro en daar merk je toch geen klap van :)

Mijn tip...spaar nu centjes uit door geen overpriced spul te kopen, een klein stapje lager is goed genoeg...
En zeg nou zelf..wat maakt het uit of je schietspelletje 80 of 75 fps draait? Precies...geen hol! :7

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Mag ik even vragen wat er mis is met Powercolor ?
Heb daar zelf een GF2 PRO van met ViVo en hij doet het perfect!
Hij is beter op te fokken dan Asus/Leadtek/Hercules kaartjes en op gelijk snelheid is alleen maar langzamer dan de hercules. Dus sneller dan die asus die 100 piek duurder is (ongeveer, weet de prijsverschillen niet precies)
En die koeler zit geloof ik met een zootje drukdingen vast.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op woensdag 26 september 2001 17:46 schreef Sick_Nick het volgende:
Hij is beter op te fokken dan Asus/Leadtek/Hercules kaartjes en op gelijk snelheid is alleen maar langzamer dan de hercules. Dus sneller dan die asus die 100 piek duurder is (ongeveer, weet de prijsverschillen niet precies)
nou..ben ook geen fan van asus, maar ik kocht hem omdat ik een gts wilde voor een vriendelijk prijs en niet perse 64 MB hoefte (want daar heb je toch niets aan onder de 1600x1200 - FEIT! :P)
en bij xenon.nl was-ie in de aanbieding voor 329 piek...dus makkelijke keus...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 17:46 schreef Sick_Nick het volgende:
Las net een test in zo'n blaadje en wat blijkt, de ene keer zetten ze er 6ns geheugen op en de andere keer weer 7ns.. :(
En die HF filters kwamen bij de GF2 als slechtste uit de test. Misschien is dat niet meer zo, of kun je net pechn hebben, maar ons gevoel geeft meer in de richting van een "merk".

Maaarrrrr... die athlon... kan die nieuwe nou ooit wel op dat bord, of we nu upgraden of niet ooit, tis gewoon handig om te weten :) Heeft die een nieuw socket oid?

edit:
http://www.tweakers.net/pricewatch/18634
335,- 32Mb GF2 pro :) denk dat we die nemen :) Leadtek roelt btw :) Weet iemand wat hoe die koeler zit?

Verwijderd

heb ook naar die abit kg7 zitten kijken ging die niet tot 1,33 ghz of heb ike het mis corizeer me dan ff :? :P :)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 18:10 schreef globiel het volgende:
heb ook naar die abit kg7 zitten kijken ging die niet tot 1,33 ghz of heb ike het mis corizeer me dan ff :? :P :)
Zal wel afhankelijk zijn van hoogste wat beschikbaar was bij release. 1400 kan er namelijk ook gewoon in.. gaat mij echt om het nieuwe type athlon wat volgende maand uit zou moeten komen :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Op woensdag 26 september 2001 17:59 schreef nigelator het volgende:

[..]

Las net een test in zo'n blaadje en wat blijkt, de ene keer zetten ze er 6ns geheugen op en de andere keer weer 7ns.. :(
En die HF filters kwamen bij de GF2 als slechtste uit de test. Misschien is dat niet meer zo, of kun je net pechn hebben, maar ons gevoel geeft meer in de richting van een "merk".
Blij dat dat ding van mij vrolijk 5.5 ns geheugen heeft, en de beeldkwaliteit in 1600*1200 op m'n 22" bak best goed is.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 18:16 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Blij dat dat ding van mij vrolijk 5.5 ns geheugen heeft, en de beeldkwaliteit in 1600*1200 op m'n 22" bak best goed is.
Net opgezocht.. :) das standaard voor Pro's ..
Gainward heeft bijv pro's met 3.5 en 4 ns :) Maar das wel wat meer $$ :) Een Leadtek 450 is ook kewl.. :)

WAAAA ik wordt gek :) Ben wel overtuigd van jou ervaringen met die kaart, met het feit blijft dat een "merk" langer waarde houdt dan Powercolor en we het gewoon simpelweg niet willen. Zal het bij inkoop maar es aankaarten of het wat is.. we hebben nu point of view, en das KUT :)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Schopjah :P

Ben niet zo'n schopjes voorstander maar het athlon prob is er nog:

- Kan op dit mobo, met die AMD 761 chipset ook die nieuwe athlons?

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 19:22 schreef nigelator het volgende:
Schopjah :P

Ben niet zo'n schopjes voorstander maar het athlon prob is er nog:

- Kan op dit mobo, met die AMD 761 chipset ook die nieuwe athlons?
!!Kick!! Laatste keer.. pleaze go do gimme stuff info thinghy's ;) TiA!

Pagina: 1