Versterker overbelasting te snel ????

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Mijn HK dd/dts versterker grijpt veel te snel in bij wat belasting. Als ie al iets harder dan gemiddeld gaat, bij prologic of 5ch stereo of dd kapt ie er gelijk mee. Waar kan dit aanliggen ? Wordt ie dan te warm ofzo ? Of te hoge input ?

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Verwijderd

Te hoge input lijkt me. Kun je volgens mij wel iets aan doen. Zal ff zoeken.

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Zeer bekend probleem, dan kan is het mogelijk dat je bozen te weing impendantie leveren. Heb ik ook altijd gehad, ik had mijn boxen paralel aangsloten, moet je dus niet doen, tenzij het tussen de 6 en 8 ohm blijft.

8 )

Verwijderd

check eerst eens alle kabels als die goed in de versterker zitten en als ze geen contact met elkaar maken. Heb hetzelfde probleem gehad

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 11:15
Het is inderdaad waarschijnlijk de stroombegrenzing die ingrijpt (laagohmige speakers = meer stroom ; 2 speakers parallel = minder ohm = meer stroom). Je kunt proberen je speakers in serie te zetten (alhoewel dat geen audiofiele oplossing is) of gewoon je muziek wat minder hard te draaien >:) .

Succes!

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

Oceria

I've been in between....

Op woensdag 26 september 2001 14:46 schreef Mr.Durden het volgende:
Te hoge input lijkt me. Kun je volgens mij wel iets aan doen. Zal ff zoeken.
Als de input te hoog is zou de voorversterker al gaan klippen. Dat zou dan met CD spelers met elke voorversterker gebeuren, want die dingen zetten zomaar even 2 volt op hun uitgangen. Nee, het is de zware load die alle speakers opleveren. Als je in 5.0 configuratie speelt en je draait muziek, moet je trafo continue al die speakers van stroom voorzien. Daar zijn die dolby versterkertjes gewoonweg niet voor gebouwd.
Controleer je aansluitingen dus op kortsluiting, haal eventuele parallel geschakelde luidsprekers weg, speel niet met speakerset A en B tegelijk (als je versterker dat heeft)
en zet surroundsound uit als je muziek speelt.
Gebeurt het dan nog, dan is er wat met je versterker aan de hand en mag meneer harman eens gaan bekijken hoe hij dat probleem voor je gaat oplossen.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Pagina: 1