Toon posts:

Waar kan dit aan liggen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Eerst even een uitleg;

Kg7 raid moederbord

2x maxtor 60 gb u/dma 100
1x a-open dvd speler
1x zipdrive (atapi)
1x Philips cd-brander

G450 Matrox

PCI;
LAN
SB Live 5.1
Modem
Miro tv kaart
extra USB

Goed het probleem is dat als ik alles aangesloten heb, en ik wil w2000 of xp installeren, dat hij wel de partities ziet maar niet compatibal is. Als ik de partities toewijs in w2000 of xp beginnen ze ook met de E: schijf inplaats de C:.

Wat ik vervolgens doe is de ide stekker van de Phiplips (master) en zip-drive (slave) eruit halen en dan werkt het allemaal wel.

Heeft dit te maken met IRQ's wie kan mij helpen...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 20:51
Toch niet op de raid aangesloten of zo??

Verwijderd

Topicstarter
De 2 hdd zitten op de raid connectors, maak ik gebruik de raid connectors gewoon als extra ide connectoren. Maar ook in de raid opstelling heb ik hetzelfde probleem.

Verwijderd

Het probleem is dat die raidcontroller niet standaard door windows2000 wordt gepakt.
Dus wat je kan als je geen raid gebruikt is:
Sluit de HDD waarop je w2k gaat installeren op de primaire IDE aan (dus niet op die extra) en installeer dan w2k. Dat lukt zeker.
Als je wel raid wilt gebruiken moet je volgens mij tijdens de installatie op F6(?) drukken als hij vraagt om scsi-controller van bepaalde fabrikanten.
Dan moet je daar de drivers laden.
Veel suc6

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is niet software matig maar hardware. Ik krijg problemen met mijn zipen cd/rw.

Die veroorzaken dat windows niet compatibel is.

Verwijderd

Raid wordt gezien als een SCSI controller. En SCSI werkt met ID's. Windows 2000 en XP pakken de laagste ID als c-schijf en niet de actieve partitie die je met f-disk aangemaakt hebt.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 20:51
Wat bedoel je met "niet compatibel"??
Pagina: 1