GPU en monitor | gpu en MONITOR

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:41

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
Als je naar het onderwerp kijkt, dan zul je wel niet direct begrijpen wat ik bedoel. Ik heb genoeg budget voor een nieuw systeem, er blijven echter altijd grensen. ik ga niet vragen of mijn combinatie goed is, maar waar de prioriteit nu zit bij een tweaker....

het betreft Diamondtron monitoren :Y) en 64MB videokaarten, en qua budget komt je ongeveer op hetzelfde uit, dus dat is geen issue.

zou je gaan voor een 19" monitor met een GF3
of voor een 22" monitor met een mindere videokaart zoals de GF2 (minder in vergelijking tot de GF3 dan...)

daar ben ik wel nieuwsgierig naar
Wat is voor jullie nu leuker om te hebben....

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

22" met GF3 :Y)

Verwijderd

Persobnlijk zou ik voor een goeie 19" en een GeForce3 gaan...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sjah.. 22" is natuurlijk wel kicken, maar staat gruwelijk in de weg, is lastig te vervoeren en vreet veel stroom. Ik vind 19" meer dan genoeg genoeg en zou dan ook voor zoeen gaan icm een GF3.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
22" met een heel zwakke kaart, Force1 of zo. of een TNT2M64.
ff sparen voor een force3 en voila. 22" met force3.
Waarom ? Een monitor vervangen van 19" naar 22" is ridicule geldverspilling + risico. Een TNT kaartje er uit zwieren is dat niet.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Op woensdag 26 september 2001 14:24 schreef XTerm89D het volgende:
22" met een heel zwakke kaart, Force1 of zo. of een TNT2M64.
ff sparen voor een force3 en voila. 22" met force3.
Waarom ? Een monitor vervangen van 19" naar 22" is ridicule geldverspilling + risico. Een TNT kaartje er uit zwieren is dat niet.
Hier sluit ik me HELEMAAL bij aan!

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:09
NEC FP1370 22" monitor en GF2 en wachten op de ATI8500 voor goede 2D kwaliteit.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 20:59
Als je een 22" neemt moet je volgens mij wel altijd op een resolutie van 1280x1024 spelen om toch mooi beeld te krijgen (of je zet um verder weg) en anders koop je een 20"/21" beeldscherm met Geforce 3

The devil is in the details.

Verwijderd

Geforce 3 met een goeie 19" monitor. Das meer dan genoeg.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

ja GF3 met 19" koop dan een goeje 19".
22" staat in de weg. Past de doos wel in je auto?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
ik vind een Geforce3 een slechtere investering dan een 22" monitor....die Geforce3 is over een tijdje de helft waard. de monitor veel meer.....

• sverzijl
Op woensdag 26 september 2001 15:50 schreef Masselink het volgende:
ik vind een Geforce3 een slechtere investering dan een 22" monitor....die Geforce3 is over een tijdje de helft waard. de monitor veel meer.....
precies. videokaart vervang je heel wat sneller dan een (grote) monitor en gaat meerdere PC-generaties mee.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

ja dat klopt wel, Je kan het echter ook hebben over de meerwaarde van een 22" t.o.v. een 19". 19" is toch al vet groot. Voor een thuisgebruiken is het groot genoeg.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• sverzijl
Op woensdag 26 september 2001 16:07 schreef Dinictus het volgende:
ja dat klopt wel, Je kan het echter ook hebben over de meerwaarde van een 22" t.o.v. een 19". 19" is toch al vet groot. Voor een thuisgebruiken is het groot genoeg.
daarover verschillen we van mening :)

vanaf 21" kan je pas plezierig op 1600x1200 resolutie werken. (Overigens is 22" bijna niets groter dan 21". 22" monitoren hebben een viewable area van 20" en 21" monitoren een viewable area van 19.5 - 19.8")

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

mmmja, dan denk ik dat alle argumenten op tafel liggen.

De keus in aan de topic starten (neem een gf3 NEEM EEN GF3!!)

Verwijderd

Absoluut gaan voor een 21/22 incher met een goedkopere videokaart. De gfs2 is nog snel genoeg voor de huidige spellen. De monitor houdt z'n waarde langer. En geloof me 21 inch is 3x vetter kijken dan een 19inch. Ik heb een 19inch, een tijdje een 21inch gehad en ik mis m'n 21inch nog steeds, want 19inch lijkt opeens errug klein :(

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
Ik heb ondertussen een IIyama Ha202DT thuis staan, en er is genoeg budget over voor een ATi Radeon 8500, dus ik ben geholpen. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik voor de Grote monitor ben gegaan...beeld kwaliteit is super.....

Thanx voor de reacties.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 12:41 schreef Masselink het volgende:
Ik heb ondertussen een IIyama Ha202DT thuis staan, en er is genoeg budget over voor een ATi Radeon 8500, dus ik ben geholpen. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik voor de Grote monitor ben gegaan...beeld kwaliteit is super.....

Thanx voor de reacties.
Dat is natuurlijk ook een hele goeie oplossing, ati radeon 8500 komt heel dicht in de beurt van een gf3 en heeft ook een hele goede beeldkwaliteit.
Pagina: 1