24x sf175s + gw5000-dt op oost
Verwijderd
Het is niet echt mogelijk om een DivX bestand te converteren naar een andere DivX bestand wat twee keer zo klein is, zonder dat het "de kwaliteit beïnvloedt". Je zal wel behoorlijk wat kwaliteitsverlies oplopen als je het bestand twee keer zo klein wilt krijgen.
Het antwoord op je vraag is echter VirtualDub. Je zou eventueel die versie 4 kunnen installeren. Vervolgens open je het bestand met VirtualDub en stel je de bitrate nog iets lager dan de helft van de originele bitrate in (tenzij je de bitrate van de audio ook twee keer zo klein wilt maken) bij Video --> Compression. Vervolgens klik je op Video --> Full Compression Mode, hetzelfde geldt voor de audio als je die ook opnieuw gaat compressen, anders kun je die gewoon op Direct Stream Copy laten, dat is namelijk sneller. Dan doe je Save AVI... en kies je de gewenste locatie.
Het is echter wel moeilijk te zeggen welke bitrate je moet gebruiken, het uitrekenen van de grootte van het bestand is eigenlijk meer een schatting, omdat je nooit van tevoren kan zeggen hoe groot het precies wordt. Het kan dus zijn dat het bestand te klein of te groot uitvalt en je dus opnieuw moet beginnen met een beter afgestelde bitrate. Misschien dat je met zogenaamde bitrate-calculators een goede schatting van de bitrate kan maken.
Het antwoord op je vraag is echter VirtualDub. Je zou eventueel die versie 4 kunnen installeren. Vervolgens open je het bestand met VirtualDub en stel je de bitrate nog iets lager dan de helft van de originele bitrate in (tenzij je de bitrate van de audio ook twee keer zo klein wilt maken) bij Video --> Compression. Vervolgens klik je op Video --> Full Compression Mode, hetzelfde geldt voor de audio als je die ook opnieuw gaat compressen, anders kun je die gewoon op Direct Stream Copy laten, dat is namelijk sneller. Dan doe je Save AVI... en kies je de gewenste locatie.
Het is echter wel moeilijk te zeggen welke bitrate je moet gebruiken, het uitrekenen van de grootte van het bestand is eigenlijk meer een schatting, omdat je nooit van tevoren kan zeggen hoe groot het precies wordt. Het kan dus zijn dat het bestand te klein of te groot uitvalt en je dus opnieuw moet beginnen met een beter afgestelde bitrate. Misschien dat je met zogenaamde bitrate-calculators een goede schatting van de bitrate kan maken.
[beetje offtopic]
Bit rate calculators heb je geen r**t aan als je met variabele bit rates zou werken... maar dat terzijde...
[/beetje offtopic]
Bit rate calculators heb je geen r**t aan als je met variabele bit rates zou werken... maar dat terzijde...
[/beetje offtopic]
Verwijderd
maar als je in vbr codeert is het wel zo dat de gemiddelde van de bitrated de aangegeven bitrate is... dus zo'n 'bitrate-calc' geeft wel en aardige schatting....
heb ik ook een aantal keer gedaan
in combinatie met een aantal filters (smart smoother, sharpen, resize) dat een 2CD film op 1 Cd kon... met best nog een aardige kwaliteit...
heb ik ook een aantal keer gedaan
in combinatie met een aantal filters (smart smoother, sharpen, resize) dat een 2CD film op 1 Cd kon... met best nog een aardige kwaliteit...
Een film van 1 uur en 25 minuten moet makkelijk in aardige kwaliteit op 1 CD kunnen. Stel je neemt 128 k/Bit MP3 geluid, dan heb je 940 bits over voor video (ik ga uit van 'n 74 min CD). Als je dan Nandub (http://doom9.org/nandub.htm) gebruikt, zal het kwaliteitsverschil nihil zijn.
D'r hangt wel veel van af hoe goed je Nandub instelt, vergt wel enige ervaring.
D'r hangt wel veel van af hoe goed je Nandub instelt, vergt wel enige ervaring.
Ok probeer nu eerst de files te joinen met virtual dub, maar er gaat iets niet goed!
Ik volg de guide op http://www.divx-digest.com/articles/joinavi.html , maar de film komt re verrot uit. Het is gewoon een in tween geknipte film. Alles is hetzelfde, behalve de bitrate. Id dit een probleem en hoe kan ik dit oplossen.
Bv eerst het ene deel met een vaste bitrate coderen en dan het andere deel met een vaste bitrate coderen en dan pas aan elkaar plakken?
Ik volg de guide op http://www.divx-digest.com/articles/joinavi.html , maar de film komt re verrot uit. Het is gewoon een in tween geknipte film. Alles is hetzelfde, behalve de bitrate. Id dit een probleem en hoe kan ik dit oplossen.
Bv eerst het ene deel met een vaste bitrate coderen en dan het andere deel met een vaste bitrate coderen en dan pas aan elkaar plakken?
24x sf175s + gw5000-dt op oost
Vidomi downloaden op http://www.vidomi.com en installeren.
Opstarten en je origineel als input file aangeven.
Aangeven dat hoe groot je het output bestand wilt hebben.
Vidomi gaat het dan reencoden zodat het aan jouw eisen voldoet.
Kwaliteitverlies is er sowieso, de kwestie is of je het verlies aan kwaliteit acceptabel vindt (dit moet je uittesten).
Opstarten en je origineel als input file aangeven.
Aangeven dat hoe groot je het output bestand wilt hebben.
Vidomi gaat het dan reencoden zodat het aan jouw eisen voldoet.
Kwaliteitverlies is er sowieso, de kwestie is of je het verlies aan kwaliteit acceptabel vindt (dit moet je uittesten).
Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-
Verwijderd
Ja, je kan het ook later aan elkaar plakken. Je moet ervoor zorgen dat beide bestanden allebei van exact hetzelfde formaat zijn. Anders werkt het niet. Later kan je dan gewoon met Direct Stream Copy (of anders moet je even dezelfde instellingen hanteren en Full Procession Mode doen) het bestand opnieuw saven, zonder dat hij hem helemaal opnieuw gaat encoden.Op woensdag 26 september 2001 19:09 schreef VivaAtloni het volgende:
Ok probeer nu eerst de files te joinen met virtual dub, maar er gaat iets niet goed!
Pagina: 1