Toon posts:

[ASP/SCRIPTING]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een cd-browser aan het schrijven in html en naderhand wordt een er een conversieslag naar chm gedaan.
Het geheel wordt een soort van "easy installer" voor een aantal programma's.

Ik wil vanuit deze pagina's de executables aanroepen. Dit werkt ook prima, ware het niet dat ik steeds een stinkende messagebox krijg van Internet Explorer die mij vraagt of ik het bestand wil openen of opslaan op schijf. Daarna krijg ik nog een security certificate warning oid. Het maakt niet uit wat voor .exe ik opstart: Explorer komt altijd met deze berichten. Is er een manier om deze berichtgeving te omzeilen via code?

thx!

edit:
whoops, idiote titel! sorry

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Is er een manier om deze berichtgeving te omzeilen via code?
Nee. (iets met beveiliging enzo..)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:01

Basszje

Reisvaap!]

Nee, doh . Deze foutmeldingen zijn ervoor bedoeld dat niet elke webdeveloper met activex kennis je harde schijf leeg kunnen plukken.

je kan een certificaat aanvragen ( maar kost geld ) , of gebruikers vriendelijk vragen om toch met 'ja' te antwoorden.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 15:27 schreef BaSSzje het volgende:
Nee, doh .
Deze foutmeldingen zijn ervoor bedoeld dat niet elke webdeveloper met activex kennis je harde schijf leeg kunnen plukken.
Ja doh, het is dus WEL mogelijk!
verander in de registry in de HKEY_LOCAL_MACHINES\Software\classes\.exe key
de EditFlags (DWORD) naar decimale waarde van 65536
en de BrowserFlags (DWORD) naar een dec. waarde van 8 en
voila, geen berichtgevingen meer met het launchen van een executable. (De dec. waardes verschillen per browser versie)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 26 september 2001 15:56 schreef Plaguebearer het volgende:
Ja doh, het is dus WEL mogelijk!
verander in de registry in de HKEY_LOCAL_MACHINES\Software\classes\.exe key
de EditFlags (DWORD) naar decimale waarde van 65536
en de BrowserFlags (DWORD) naar een dec. waarde van 8 en
voila, geen berichtgevingen meer met het launchen van een executable. (De dec. waardes verschillen per browser versie)
En vervolgens ga jij op internet browsen, je komt bij een dubieuze site en opeens is je hele "My_documents" opgeslagen op die website en de directory op jouw harde schijf leeg >:)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR