Toon posts:

[php/JS] Php.ini tweaken (error_prepend & append)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit een beetje te rommelen met de php.ini.

ik wil het zo fixen dat alle errors in een popupwindow komen.

[php.ini]
code:
1
2
3
4
5
; String to output before an error message.
error_prepend_string = "<html><body><script language='javascript' type='text/javascript'>PHPErrorWindow = window.open('PHP Errors Reported','PHPErrorWindow','left=0,top=0,width=550,height=200,resizable=yes'); PHPErrorWindow.document.write('"

; String to output after an error message.
error_append_string = "');  PHPErrorWindow.document.close;</script></body></html>"

Maar dit werk nog niet helemaal perfect
• Als je bijv. een fout heb met een include komt er "include path=''" en die slashes zouden eigenlijk ge-escaped moeten worden
• die body en html tags zitten me niet helemaal lekker.

Zijn er mensen met handige tweak suggesties hiervoor? :Y)

edit:

modjes. laten staan plz. ik ben bang dat er in W&G niet zoveel PHP kenners zitten als hier.

Verwijderd

Topicstarter
*swing*

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 17:21
Ik zeg nu maar wat hoor, maar aangezien er "include-path=", etc komt te staan, kan je aan het volgende denken:

zodra er een fout komt worden er wat tags (bold, etc) naar het scherm gedumpt met daarin regelnummers, etc. Na die info komt het error-berichtje. Dus ja, dan kan je wel mooie gecustomized html erin gooien, maar dan blijven wat gedetailleerde berichten over ofzo.

Het kan natuurlijk ook een fout in php zijn.

Als ik de tijd had gehad zou ik in de php-source-code kijken, ik ben dat stukje code n.m.l. wel eens tegengekomen...

Als je wat C kent, moet je zelf maar eens kijken.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]