Toon posts:

[graphics] photoshop > eenvoudige versie ?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou is dit vast een vraag(je) die al honderd keer voorbij is gekomen (kon overigens niks vinden) maar:

Hoe heet die eenvoudige versie van Photoshop ook alweer? Dus een soort van Photoshop (zelfde interface) maar dan met minder opties enzo. Een soort thuis-editie!?

Ik zocht al op Adobe.com maar kon niks vinden. En ist gratis?

tnx.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
Er bestaat een lite version van Photoshop, die heet Photoshop LE. Maar ergens heb ik het idee dat je het over Photodeluxe hebt....allemaal Adobe producten. Photoshop LE/Photodeluxe wordt vaak meegelevert met HP Printers/Scanners enzo.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Photoshop LE (Limited Edition). En is helaas niet gratiz, maar wel een stuk aantrekkelijker geprijsd dan de Full version. Ik d8 iets 300-400 piek, maar dat weet ik niet meer zeker.

http://www.image-acquire.com/news/99/q2/adobe9922.html

http://www.adobe.com/products/photoshople/main.html

Is zo te zien dus vervangen door Photoshop Elements of zo.

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op woensdag 26 september 2001 13:55 schreef Dexter het volgende:
Photoshop LE (Limited Edition). En is helaas niet gratiz, maar wel een stuk aantrekkelijker geprijsd dan de Full version. Ik d8 iets 300-400 piek, maar dat weet ik niet meer zeker.
Als dat de prijs is kun je dus beter een scanner kopen waar ie bij zit waarschijnlijk. Zeker gezien de prijzen van scanners momenteel.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Daar hebbie helemaal gelijk in, maar nogmaals, ik weet niet helemaal zeker meer of dat de correcte prijs was. Ik meen me te herinneren dat ik hem bij de Makro eens voor 299 ex BTW of zo gezien heb. En die PS Elements kost ook al 99 dollartjes. Dus zo ongeveer rond die koers zal het wel zitten.

Losse software (ook die van Adobe) is asociaal duur, wil je een professional Adobe pakket kopen, dan kun je net zo goed een Collection pakket aanschaffen. Meer voor minder.

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Tja dan is er weer de vraag of je alles erin nodig hebt. Meestal is Illustrator X en hotoshop X al voldoende.

Ivy: Niks van Adobe is gratis

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek het proggie voor mijn grootvader, en die wil graag leren foto bewerken. Vandaar.

Maar hij heeft een 166 mHz met 64 mbRAM, en das net iets te weinig voor Photoshop of heb ik dat mis? Keb hetniet getest nl...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:57

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 26 september 2001 15:41 schreef ivy het volgende:
Maar hij heeft een 166 mHz met 64 mbRAM, en das net iets te weinig voor Photoshop of heb ik dat mis? Keb hetniet getest nl...
Kan op zich best, je moet alleen niet met 600dpi images gaan werken enzo want dan kan je wel even een middagdutje doen voor hij alles heeft ingeladen.
Persoonlijk denk ik dat een programma als PSP beter is; 't is goedkoper en heeft een minder steile leercurce als Photoshop. Nog een voordeel is dat het minder vraagt van je systeem.

Verwijderd

Ik heb leren Photoshopen op oa. een MAC 33mhz of iets... iedergaval op een klote ding (computer was het niet eens te noemen)niet dat dat lekker ging maar het is dus wel mogelijk. Ik zou zeggen probeer een oudere versie te pakken te krijgen dan loopt het gelijk wat beter, 6.0 zou ik niet eens proberen als ik jou was die is wel erug zwaar voor zo'n pctje.

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Ik zou zeggen probeer een oudere versie te pakken te krijgen
Photoshop 3.0! Stond op 5 floppies, heeft alle basisonderdelen en draaide netjes op een P120 met 48 mb ram.

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 26 september 2001 15:29 schreef Yellow het volgende:
Tja dan is er weer de vraag of je alles erin nodig hebt. Meestal is Illustrator X en hotoshop X al voldoende.
jupz klopt, en je kan ook bijv gaan kijken naar oudere versies van bijv photoshop, zijn vaak veel goedkoper
Ivy: Niks van Adobe is gratis
do I hear arobat reader? ;)

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:09
Hm...waarom zou je inhemelsnaam nou de "makkelijke" versie willen hebben :?

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 09:03 schreef Manic het volgende:
Hm...waarom zou je inhemelsnaam nou de "makkelijke" versie willen hebben :?
niet makkelijker maar eenvoudiger (minder opties)

and eenvoudiger means goedkoper :)

Verwijderd

Topicstarter
and makkelijker means > toegankelijk voor grootvader (zie tussentijdse reactie van me

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-02 08:41

olafhartong

Erm...

The Gimp is een GNU photoshop like app....kijk maar of je dat wat vind...ik zweer zelf bij Ps..

Verwijderd

Topicstarter
tnx, zal ff kijken....!

Verwijderd

Topicstarter
is niet wat ik zoek...

Het is voor mijn opa, en die heeft dus een P166.. En het moet wel simpel (en stabiel!!!) zijn. Ik denk dat ik idd een simpelere versie van PS (3 ofzo) ga downen, lijkt me het beste...

Maar toch bedankt! ;)

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-02 08:41

olafhartong

Erm...

np...ik d8 dat the gimp vrij licht was...anders moet je photoshop 4 nemen ofzo draait al vrij goed op een p75

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 17:11

GraasGast

Analogue Heaven

ehm...om nou een kwak geld uit te geven om ook eens wat met foto's en de computer te gaan doen is natuurlijk een beetje onzin. Het is wel niet echt netjes, maar toch zeg ik: KaZaA :)
code:
1
2
3
4
5
// voor modjes:
if (message.content() == illegal) {
    message.edit(legalize);
}
// dank u

Verwijderd

Je hebt ook Photoshop Elements, ook een afstammeling van Photoshop zelf. Hij staat WEL op de Adobe site. Veel succes met het zoeken.
Pagina: 1