Toon posts:

Uplinken Hub's

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb 3 24 poorts 10Mbit hubjes en die wil ik aan elkaar uplinken.
- moet dit met een crosswired of een gewone utp kabel?
- kan dit bijv. gewoon door poort 1 van de ene hub te verbinden met poort 1 van de andere hub??
- Wanneer ik deze hubs met meer dan een kabel met elkaar verbind, heeft dit gevolgen voor de snelheid? (wordt deze dan hoger?)
Alvast bedankt
Bishop

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 26 september 2001 13:38 schreef Bishop het volgende:
Hey ik heb 3 24 poorts 10Mbit hubjes en die wil ik aan elkaar uplinken.
- moet dit met een crosswired of een gewone utp kabel?
- kan dit bijv. gewoon door poort 1 van de ene hub te verbinden met poort 1 van de andere hub??
- Wanneer ik deze hubs met meer dan een kabel met elkaar verbind, heeft dit gevolgen voor de snelheid? (wordt deze dan hoger?)
Alvast bedankt
Bishop
1: straight
2: poort 1(=uplink) + andere poort
3: lager

Hou wel in da gaten dat als je de uplink gebruikt, dat je poort 1 ernaast NIET kuntt gebruiken.

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Als het goed is moet je een uplink poort(meestal de laatste poort) hebben op je hub, prik daar een gewone UTP kabel in en prik de andere kan in de tweede hub op bijv. poort 1.

Wat betreft de snelheid, als je echt een HUB hebt en geen SWITCH achtig iets dan is de snelheid per poort de maximale snelheid gedeeld door het aantal gebruikte poorten (Kan me ook vergissen hoor)

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

HurrI

No fear... I is here

Mocht je nou geen uplink poort (meestal poort 1, soms zit er een schakelaartje op de hub om een poort de uplink te maken) op de hub hebben zitten dan kun je de hubs verbinden dmv een cross cable ;) das nl wat er in de hub gebeurt (hub is eigenlijk een luxe kroonsteen)

If it's just us, it seems like an awful waste of space

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus 3 24-poorts hub's, waavan waarschijnlijk alle poorten nummer 1 uplinkpoort zijn. dus moet ik nou bijv. van poort 1 op hub 1, naar poort 2 van hub 2 en een kabel van poort 1 op hub 3 naar poort 3 op hub 2, en dat ik dan op hub 2 poort 1 niet kan gebruiken. dit alles moet met een normale kabel?!?!

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

HurrI

No fear... I is here

Op woensdag 26 september 2001 13:57 schreef Bishop het volgende:
ik heb dus 3 24-poorts hub's, waavan waarschijnlijk alle poorten nummer 1 uplinkpoort zijn. dus moet ik nou bijv. van poort 1 op hub 1, naar poort 2 van hub 2 en een kabel van poort 1 op hub 3 naar poort 3 op hub 2, en dat ik dan op hub 2 poort 1 niet kan gebruiken. dit alles moet met een normale kabel?!?!
Klopt. Wat je kan proberen om met een gecrossde kabel alsnog poort 1 op hub 2 te gebruiken.

If it's just us, it seems like an awful waste of space

Verwijderd

Ligt er aan of je uplink een MDI/MDIX knopje heeft...
Pagina: 1