Toon posts:

Duron / TBird coolers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken hier, en heb de met de search ook al wat gezocht, maar echt concrete feiten zijn er soms moeilijk uit te halen...

Wat zoek ik dan ? :)

Concrete merknamen en types van socket A coolers die een Duron of TBird zo koel mogelijk houden zonder case moding of andere (waterkoeling) extremen. Het is de bedoeling AMD cpu's te kunnen gebruiken in TV studios ed. Maar aangezien het daar sowieso al heel warm is, gebruiken ze momenteel enkel Intel. Nu is de raw force van een TBird zeer interessant voor bepaalde (custom) software, echt wel veel sneller dan een Intel, maar het probleem is de temperatuur...

Dus... ik zoek namen van coolers die hun dienst in de praktijk al duidelijk bewezen hebben. Prijs doet er in eerste instantie niet toe. Ik bedoel, het mag een cooler van 100, 150 ofzo gulden zijn, als hij die cpu maar echt koel kan houden.

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Check http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/cooler-29.html, daar staat een vergelijking tussen 46 (!) coolers.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 13:26 schreef Inferno het volgende:
Check http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/cooler-29.html, daar staat een vergelijking tussen 46 (!) coolers.
Hbe ik gezien, maar niet al die merken zijn zondermeer te krijgen in Belgie/Nederland. En niet alles wat hier te krijgen is staat in die lijst...

Verwijderd

Hier mijn lijstje.

Swiftech mc 462a
Swiftech mcx 370
Coolermaster EP5-6L11
Thermosonic thermo engine
Dragon orb3
Kanie Hedgehog
Alpha pal 6035MFC

Zeker 1 van deze nemen als je boven de 1,1Ghz gaat.

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Goed, goed... de beste die ik je nu zou kunnen aanraden is de Silverado Noisecontrol (maar die kost wel iets van 150 piek of zo) en als 2e de Globalwin CAK 38.

Ik heb zelf een CM EP5-6I11 op me 1.4, maar die wordt (nu met intake, helaas zit ik nu nog zonder extra outtake :() 62 graden stressed, niet echt koel dus... (en als het bij je in de studio warmer is dan 21 graden bij mij thuis, dan wordt ie nog een stukje warmer natuurlijk)

edit:
http://www.tweakers.net/pricewatch/17625 voor de Silverado, 159 piek

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op woensdag 26 september 2001 13:38 schreef xenoke het volgende:

[..]

Hbe ik gezien, maar niet al die merken zijn zondermeer te krijgen in Belgie/Nederland. En niet alles wat hier te krijgen is staat in die lijst...
ik neem aan dat je als tvstudio gewoon koelers uit het buitenland kan laten komen? Doen genoeg tweakers met tweakspullen :) en neem gelijk dat Arctic II koelpasta :) scheelt ook weer een beetje in temperatuur

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

ocz Gladiator is momenteel naar mijn mening een van de beste coolers die er momenteel te krijgen zijn voor een amd
kijk maar op www.oc-shop.nl
daar staat ook een link naar een review en resultaten

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Ik heb de coolermater EP5-6H11 en deze werkt prima
kan mijn athlon 1,4 iig OC-en tot 1,5 ghz. (verder heb ik nog niet geprobeerd)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Check deze review: http://anandtech.com/showdoc.html?i=1532&p=25

Uiteindelijk kies je dan voor de Alpha PAL8045 B-)

• OgWok
  • Laatst online: 20:25

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja een Coolermaster EP5-6i11 doet het bij mij best op een 1,2 GHz Athlon. Stressed op 45 gr. Cels. Prijs rond de f 25,--, dus een aanrader. Ziet er niet blits uit als je dat wil. Maar ja uit een aantal test blijkt niet dat f 150,-- coolers het zo super doen, tenzij je een watercooler neemt.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Thermalright SK6 met Delta fan roelt!!! alleen maakt best wel een kabaal. :)

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:44

reiker

dan jij!

Op woensdag 26 september 2001 17:09 schreef schumie het volgende:
ocz Gladiator is momenteel naar mijn mening een van de beste coolers die er momenteel te krijgen zijn voor een amd
kijk maar op www.oc-shop.nl
daar staat ook een link naar een review en resultaten
ik deel die mening ! duron 800@1030 slechts 37 graden, bij een omgevingstemperatuur van 23 graden !
kost wel 125 piek.

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Ben zeer tevreden over mijn Dragon Orb 3.
39 graden idle, 43-44 stressed, op een athlon 1400 @ 1400.
Pagina: 1