Toon posts:

HD kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi heb een probleem met een hd. Als ik de pc gewoon opwil starten krijg ik de melding bootable failir. Stop ik er dan een opstart disk in dan start die wel op maar kan dan de hd niet vinden. Bij het opstarten word de hd wel gezien maar daar na kan ik er dus niks mee. Heb al een andere hd geprobeerd maar dan krijg ik de zelfde melding. Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is.

B.V.D.
Jacqueline

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Staat HD-automatisch dedecteren aan in de bios :?
Gaat het lampje van de HD activiteit wel knipperen ??, dan zou het in de kabel of in de M,S,C switches kunnen zitten.
Hoor je de harddisk optoeren komen, zo niet dan voedings probleem of harddisk echt kappot.

Wat geeft hij voor error als je naar de schijf toegaat in dos iets van mediafout (dan moet je sys C:\ even draaien) of zie je hem daar helemaal niet.

Als er geen belangrijke gegevens op staan zou ik zelf een lowformat doen maar dat is wel risky. ;)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Hoi bedant voor je reactie. Met het opstarten vanaf diskette kan ik dus niet in C: komen. Dus kan niet formaten of niks.Als ik een andere hd erin zet met een andere kabel krijg ik ook de zelfde melding. Bios staat volgens mij goed.Weet je nu nog wat het kan zijn? :(

Grtz,
Jacqueline

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 13:31 schreef Jacqueline3 het volgende:
Hoi bedant voor je reactie. Met het opstarten vanaf diskette kan ik dus niet in C: komen. Dus kan niet formaten of niks.Als ik een andere hd erin zet met een andere kabel krijg ik ook de zelfde melding. Bios staat volgens mij goed.Weet je nu nog wat het kan zijn? :(

Grtz,
Jacqueline
Je moet je HDD natuurlijk wel laten detecteren in de BIOS. Pas als je dat gedaan hebt, wilt hij goed werken. Heb je verder het master/slave-gebeuren goed staan? Is de HDD al gepartitioneerd? Start FDISK eens op en kijk of hij uberhaupt iets kan vinden.