Hoe werkt video-in bij de Asus V8200 deLuxe?!?!

Pagina: 1
Acties:

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
Ik krijg waarschijnlijk vandaag of morgen de GF3 Asus V8200 deLuxe, en ik begreep dat hier ook video-in opzit.

Ik heb gezocht in de search maar word hier niet veel wijzer uit.

Mijn vraag: Als ik de kaart goed heb draaien, kan ik dan gewoon een kabel van de tv erin stoppen? Ik begreep al een beetje dat dit anders ging...

Wie helpt mij? Hoe moet ik dan straks dit allemaal aansluiten? En is het uberhaupt(?) wel mogelijk dat ik via de videokaart tv kan kijken op mijn pc?

Verwijderd

Je moet gewoon een scartplug kopen die je kan schakelen tussen in en out. Die scartplug stop je achter in je tv (schakel op out) en sluit op die scartplug een tulpkabel aan die je achter in je asus drukt. Klaasr is kees, je kan gewoon schakelen met de AB van je tv! (n.b. Coax kan natuurlijk niet in je asus, maar dat wist je natuurlijk al)

• Neejoh
Op woensdag 26 september 2001 13:32 schreef eelcoz het volgende:
Je moet gewoon een scartplug kopen die je kan schakelen tussen in en out. Die scartplug stop je achter in je tv (schakel op out) en sluit op die scartplug een tulpkabel aan die je achter in je asus drukt. Klaasr is kees, je kan gewoon schakelen met de AB van je tv! (n.b. Coax kan natuurlijk niet in je asus, maar dat wist je natuurlijk al)
LOL :D

Maar thnx!
Moet je pc niet aanstaan dan als je wil zappen met je AB van de tv? En hoelang zijn die scartkabels?

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 26 september 2001 15:59 schreef Neejoh het volgende:

[..]

LOL :D

Maar thnx!
Moet je pc niet aanstaan dan als je wil zappen met je AB van de tv? En hoelang zijn die scartkabels?
Je tv moet idd aanstaan, anders heb je geen beeld.
Er zit geen scartkabel bij, (tenminste bij mij niet) je kunt gewoon een scartblokje kopen (+/- 10,-) waar je je tulpstekkers in kunt prikken.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:15

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Waar het denk ik om gaat, is dat je V8200 geen tuner heeft. De video-ingang kan alleen een direct beeldsignaal ontvangen en dat kan je dan gebruiken. Maar het signaal dat via je kabel op je tv komt is een frequentie die door de tuner in je tv omgezet wordt naar een beeldsignaal.

Als je tv dan een scart-uitgang heeft (of een composite of svhs videouitgang) dan kan je daar de V8200 op aansluiten en de tuner van je tv gebruiken, maar volgens mij krijg je dan gewoon hetzelfde beeld als op je tv.

Maar je kan wel bijvoorbeeld je videorecorder/dvdspeler/videocamera direct aansluiten op je V8200.

Wil je tv kijken op je pc zonder daar je echte tv voor te hoeven gebruiken, dan moet je een tunerkaart kopen... (of een videokaart met ingebouwde tuner)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Neejoh
ok, bedankt voor de reacties.
Maar er is toch vast wel een tunertje te maken oid?
Zou het bijvoorbeeld kunnen om een oude printplaat om te bouwen tot tuner? Lijkt mijn niet onmogelijk...

Heeft iemand hier een idee over?

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een v8200 en heb video-in gedaan dus via videorecorder op je pc tv kijken alleen het beeld is echt crap gewoon
Kan je beter apart een tv kaart kopen :)
Is nog makkelijker ook

Verwijderd

Op gebruik de search eens. ;)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

wat jij nodig hebt is de Asus TVBox.. das een externe tuner speciaal voor de Asus deluxe kaarten, ik heb er ook 1 :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:10
Op woensdag 26 september 2001 23:16 schreef Acid_Burn het volgende:
wat jij nodig hebt is de Asus TVBox.. das een externe tuner speciaal voor de Asus deluxe kaarten, ik heb er ook 1 :)
en welke in/uit gangen heeft dat beest dan?

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 10:15
<offopic>
Neejoh dit had ik nou niet van jou verwacht.
Dat jij dit niet eens wist.
Dat is toch logisch :+
</offtopic>

• Neejoh
Op woensdag 26 september 2001 23:16 schreef Acid_Burn het volgende:
En hoe kom ik hieraan? en voor hoeveel?
Op donderdag 27 september 2001 22:56 schreef pliesie het volgende:
<offopic>
Neejoh dit had ik nou niet van jou verwacht.
Dat jij dit niet eens wist.
Dat is toch logisch :+
</offtopic>
Bek houde pliesie :D
En ik heb trouwens de kart binnen en heb 4500 met 3dM2001... op een 700MHz met 512MBram... lijkt me wel lekker! Heb ik nog niet eens de laatste driver geinstalled want dan zegtie dat het bestand corrupt is :? Komen gewoon van nVidia weg!

• pliesie
Op donderdag 27 september 2001 23:49 schreef Neejoh het volgende:

[..]

En hoe kom ik hieraan? en voor hoeveel?
[..]

Bek houde pliesie :D
En ik heb trouwens de kart binnen en heb 4500 met 3dM2001... op een 700MHz met 512MBram... lijkt me wel lekker! Heb ik nog niet eens de laatste driver geinstalled want dan zegtie dat het bestand corrupt is :? Komen gewoon van nVidia weg!
daSss wel beterd doen aale scene's het dan??? (met 3dmark??)

Enne ik weet niet waar je die tvbox kunt krijgen.

• Acid_Burn
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

op dat ding zit dus een aansluiting voor de kabel (gewoon tv) svhs in en een aansluiting voor de afstandsbediening. Audio komt er natuurlijk ook uit (van de TV zender). Ik heb em destijds bij MyCom gekocht, dus mischien hebben ze die daar nog steeds, anders bij alternate mischien.

meer specs hier:
http://www.asus.com.tw/Products/Addon/Vga/Tvbox/index.html

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Neejoh
Op vrijdag 28 september 2001 12:18 schreef pliesie het volgende:

[..]

daSss wel beterd doen aale scene's het dan??? (met 3dmark??)

Enne ik weet niet waar je die tvbox kunt krijgen.
Yep, alle scene's doen het als een trein! Vooral die dingen van de natuur ziet er geweldig uit! Het enige wat niet soepel draait is die draaimolen met 8lichten, voor de rest is het lekkahh :9~

• Jox444
  • Laatst online: 09:23

Jox444

Honestly....

Heb ik nog niet eens de laatste driver geinstalled want dan zegtie dat het bestand corrupt is :? Komen gewoon van nVidia weg!
Dat probleem heb ik nou ook met ALLES wat ik van de nvidia website douwn, drivers en demo's heel de mikmak werkt niet.

Het is FRIET!

• pliesie
Op vrijdag 28 september 2001 23:42 schreef Jox444 het volgende:

[..]

Dat probleem heb ik nou ook met ALLES wat ik van de nvidia website douwn, drivers en demo's heel de mikmak werkt niet.
Kneem aan dat je onder xp, draait.
Dan moet je bij system properties even bij driver signing ignore aan vinken.

Het kan wel gebeuren dat het dan fout gaat.
Maar dat moet je maar zien :+
Pagina: 1