Basgeluid van 2 kanalen graag...

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Hee mensen, ik heb een tijdje terug een aantal oude luidsprekers onder handen genomen, een bas, 2 midden en om kompleet te zijn maar 2 tweetertjes bijgekocht. ik had nog 2 filters liggen. Ga asjeblieft niet ligge ijle over slecht kwaliteit geluid want ik heb toch ab-so-luut geen verstand van de technische kant van speakers bouwen.

goed nadat ik ze had gebouwd en aangesloten was ik toch behoorlijk te spreken over het geluid. (ik was een minisetje gewend)
Maar die filters waren eigelijk bedoeld om in één luidspreker in te bouwen, en aangezien ik maar 1 basluidspreker heb, krijg ik dus ook alleen maar bas over of links of rechts. Ook dit was niet echt een probleem gezien ik een mono-TV had staan uit het jaar toekan, waardoor films toch nog zeer goed te kijken waren met mooie effecten. Maar onlangs heb ik me een live 5.1 aangeschaft en nu heb ik dus wel stereo geluid en bijbehorende bas nodig :)
nu lijkt t wel of Max Payne links doof is >:) als daar een granaat ontploft is der niks an, maar rechts dan trilt mijn kamer nog een half uur na :) x 523 !!

ahum, de vraag is dus eigelijk; hoe krijg ik met m'n huidige componenten stereo basgeluid ?? oh ja, als t op budget aankomt, denk KLEIN :9

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Het moet goedkoop? Oke:

Lage tonen hoor je toch geen stereo-effect.
Haal de basspeaker er uit en plaats hem in een aparte kast en zet die in het midden. Gewoon uit een kanaal aansturen.

An 11 is a 10 that swallows

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ik heb me kennlijk niet duidelijk gemaakt, ik heb die bas speaker dus als subwoofer gemaakt, t probleem is dus als ik t signaal van t linker kanaal gebruik, en de bas op t rechter kanaal zit, ik niks hoor.

wederom niet duidelijk zie ik... :( wat is dat toch met mij... als er vragen zijn hoor ik t wel

Verwijderd

Gewoon allebei de kanalen erop aansluiten?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
en niks aantrekken van de vonken ?
dat had ik natuurlijk wel geprobeerd maar logisch, dat gaat helaas niet.... toch moét t kunnen, ik hoop echt dat iemand me kan helpen

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ff ^^ kicken...
weet echt niemand hoe ik dit kan oplossen :?

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Als je nu eens een duidelijke omschrijving geeft.....

An 11 is a 10 that swallows

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:18

Illusion

(the art of)

gebruik het kanaal dat dedicated voor je SUB is en dus niet een kanaal voor links OF rechts.
ik neem aan dat die 5.1 je geluidskaart is, dan moet je gewoon even de goede van die 6 uitgangen gebruiken

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Verwijderd

Hoe wil je dat hebben op lijnniveau? :?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
hmm, ik heb t probleem nu opgelost... snap t niet helemaal.
Eerst had ik t linker en rechter kanaal bij elkaar gedraaid om te kijken of da zo ging, er ontstonden vonken |:(
goed dat had ik kunnen weten, toen bedacht ik me om t linker + rechter signaal dat uit de filters kwam bij elkaar te draaie, dit gaf geen probs en ik heb dus m'n probleempje opgelost.

Hartelijk bedankt voor jullie replies maar ik had me dat ff wat eerder moeten laten invallen :Y)

Verwijderd

voor je sub heb je een aparte versterker nodig, als je het alleen via de filters doet overbelast je je versterker
Pagina: 1