Toon posts:

mobo kaput??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een raar probleem:

compu start soms helemaal op zonder problemen. Soms spint alleen de harde schijf op, gaan de lampjes van cd-rom en cd-brander afwisselend knipperen en blijft de monitor uit.

Geheugen en processor heb ik al in een andere pc getest en zijn goed.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Verwijderd

overclocked?? voltage iets te hoog misschien.. heb ik hier ook wel eens

Verwijderd

Topicstarter
niks overgeklokt of veranderd.....

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

vertel dan es ff wat je allemaal hebt voor shit >:)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
-intel P2 350mhz + 64 mb sdram + biostar m6tbc mobo
-300 watt voeding
-soundblaster live (PCI)
-voodoo3 (AGP)
-sony dvd-speler + dvd kaart (PCI)
-8x brander (merk weet ik niet meer)
-6,4 gig HD

Kan de processor zodanig kapot zijn gegaan dat hij het soms wel en soms niet doet?

Ik snap er niks van.

• darkrain

darkrain

Geniet. Punt.

en wat voor OS draai je??

Het kan natuurlijk eraan liggen dat het al een wat ouder systeem is en als je dan de nieuwste OS gaat draaien zoals winme of win2k/xp dan zal dat nie gaan.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
was dat het maar....het is gewoon hetzelfde OS als altijd (win98).
Ik geloof wel dat er iets mis is geweest met de stroomvoorziening bij ons. Misschien heeft dat er iets mee te maken gehad? Maar wat kan er kapot zijn?

Verwijderd

Topicstarter
oh ja. de voeding heb ik al getest en die is ook goed.

Verwijderd

Heeft nix met OS te maken, de pc start helemaal niet op zegt hij..., lijkt me meer een moederbord probleem, probeer eens een BIOS upgrade.

• darkrain

darkrain

Geniet. Punt.

het kan ook zijn dat de kabeltjes die van je voeding naar je mobo gaan nie goed vastzitten. Dat heeft mijn oude p100 ook en die doet et dus ook soms nie kabels aandrukken en hij draait weer.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor al het advies, maar het lukt nog steeds niet.
een bios update heeft weinig zin, want ik heb niets aan de hardware veranderd. Op een gegeven moment is de PC gewoon raar gaan doen.
Volgens mij na een stroomstoring, maar dat weet ik niet zeker.

Verwijderd

Is je stopcontact wel geaard?

Verwijderd

Topicstarter
nee, die is niet geaard.....

Verwijderd

Kun je dan ergens testen bij een stopcontact met randaarde??, misschien dat dit je probleem kan zijn...

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:46
Move > PMG

DIT IS MIJN WEBSITE

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 10:28
videokaart al gecheckt?? dat kan het ook zijn. had een tnt2 wou 4x aan en daarna weer niet. haal je eruit en weer erin en toen deed hij het weer. tis te proberen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb weer wat nieuws ontdekt. Als ik zowel cd-brander als cd-lezer afkoppel, loopt de zaak weer. Op een andere computer doen allebei de onderdelen het goed.

Kan er iets kapot zijn waardoor ik behalve de HD geen extra IDE-devices meer aan kan sluiten?

Verwijderd

Ben je dan wel zeker dat je voeding een 300W is, want zo lijkt het wel of je cpu bij het booten niet genoeg stroompiek krijgt, en aldus niet boot...

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 17:46 schreef elviss het volgende:
ik heb weer wat nieuws ontdekt. Als ik zowel cd-brander als cd-lezer afkoppel, loopt de zaak weer. Op een andere computer doen allebei de onderdelen het goed.

Kan er iets kapot zijn waardoor ik behalve de HD geen extra IDE-devices meer aan kan sluiten?
Misschien brak ide slot ofzow.. test ff of je alle kabels wel goed aangesloten had .. en test eventueel andere voedingskabels
Pagina: 1