Toon posts:

bios flashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg mijn ecs k7s5a v1. dus absoluut niet geflashed
heb het al met een floppy en van de hd geprobeerd
maar krijg telkens error 2
heb ook al bij OCworkbench gekeken maar daar wordt ik ook niets wijzer van
heb ook al de search gebruikt en daar kwam ik funflex tegen met de zlfde melding maar weet verder niet of het gelukt is
a.u.b. weet er iemand raad !!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand dit?

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Erm... op me MSI moet ik eerst de protection uitschakelen, maar of dit bij jou bordje zo is weet ik niet... check je mobo boekje lijkt me...

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gekeken zit allen een jumper op om de bios te resetten. verder zit er alleen maar een jumper op voor wake on keyboard ofzo iets

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• OgWok
  • Laatst online: 20:25

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja, ik...!

Waar ga je mee flashen? Dus welk flash programma? Staat er in je bios een punt bios flash protection enable/disable?

Gebruik je eventueel een aparte controller SCSI/ATA100? Haal die er dan uit voor het flashen. Flash je vanaf een "kale" bootdiskette?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
dat van die punt staat er dus niet in en er zit ook geen aparte controller in
hij wordt dus in dos modus opgestart en de bios wordt op een lege disk gekopieerd precies zo dat ze al hadden beschreven bij OCworkbench
deze wordt geflashed met aminf326.exe zoals die op de ecs-site te vinden is .
maar hij geeft aan error-2 en dan gebeurd er niets meer.

Verwijderd

Topicstarter
het is me dus gelukt dat bios flashen

• OgWok
  • Laatst online: 20:25

OgWok

U.N.C.L.E.

Leg eens uit. Hoe is het je gelukt ??? >:)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon van de hd geflashed met de orginele flash van ecs

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 07:33

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Flashen van de ECS K7S5A is simpel, je moet alleen het juiste flasprogje gebruiken.
Zet het te flashen xxx.rom bestand, waar xxx staat voor de bios naam, op je harde schijf, ik gebruik de dir c:\bios\, dat is lekker gemakkelijk.
Start je pc op naar DOS met een opstartdiskette. Tik vervolgens cd bios in, je zit dan in je bios directory.
Vervolgens tik je aminf326 xxx.rom in, waar xxx weer staat voor de bios naam.
Nu hoef je alleen nog maar te bevestigen dat je de bios wil updaten, en klaar ben je.

Ik heb het uitgebreid beschreven omdat een collega van mij niet eens meer weet wat DOS is, hij is van het Win95 tijdperk.

Suk6.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:07

Tao

DPC DE_KOMETEN

En om nog een pre-W95 opmerking te plaatsen:
VOOR je je bios gaat flashen, dien je alle gecachte instellingen (b.v. system bios cache e.d.) op DISabled zetten.

Diablo3

Pagina: 1