Home Theatre 4.1 / 5.1 keuze

Pagina: 1
Acties:

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
Ha,

Ik ben momenteel aan het kijken naar verschillende setjes (Midiland 7100, SoundWorks, Yamaha, Videologic e.d.), maar de reviewers over het internet zijn nogal verdeeld. Ikzelf vind mooi geluid op een zeer hoog volume niet belangrijk, maar goede kwaliteit op normaal volume weer wel.

Voorlopig kom ik op de Midiland 7100 uit, die schijnt het beste te zijn voor op normaal niveau muziek luisteren en een sporadisch spelletje spelen.

Heeft iemand ook in een dergelijke situatie gezeten en tot welke keuze kwam jij? =)

Thanks.

Verwijderd

Ikke... heb een Philips Acoustic Edge icm de Midiland 7100. En wat ik kan zeggen is, als jij een muziekliefhebber bent en dus veel muziek gaat draaien, moet je dit setje NIET kopen.

Sterker nog, ik zou geen van allen en helemaal geen compuspeakers kopen. Je kan beter een externe versterker en fatsoenlijke speakers kopen (desnoods 'gewoon alleen' stereo) dan het geluid van die krengen te hebben. Voor games OK, maar de rest... een muziekliefhebber moet zichzelf niet te kort doen. :)

• Mozin

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
Maar ik wil wel vanaf de computer mijn muziek draaien,

Dan zou ik dus uitkomen op een verbinding van de geluidskaart (SB 5.1) naar de versterker, en van de versterker dan naar de 2 boxen. Maar dan komt de muziek zo opvallend van een duidelijke source, het lijkt mij juist zo appart met overal die boxjes =) (of is dat een onzinstelling?)

Verwijderd

Stereo is voor muziek ruim genoeg. ;)

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52
Stereo is voor Muziek genoeg?

Volgens mij werkt jouw AE niet helemaal ok want als je die in 5.1 hoort dan vind je stereo maar plat.

Zelf wil ik mijn samsung minisetje verkopen en een flips a3.500 kopen. Die zijn wat kleiner... Maar of de kwaliteit gelijk blijft. Ik zou het nog niet weten.

diskeltische lurker

Verwijderd

Misschien had ik van muziek beter muziekliefhebbers kunnen maken dan. Persoonlijk vind ik het niks om mijn muziek verdraaid naar een 5.1 signaal te horen als ik echt ervan wil genieten.

• Mozin

Mozin

Gewoon een gamer

Topicstarter
Hmm, een critische consument zijn is nog niet zo makkelijk.

Misschien moet ik dan maar naar gewoon een non-pc audio Home Cinema speakersetje gaan kijken, zoals bijvoorbeeld de Pioneer SV 59T, maar ja, om die nou aan je PC te zetten is ook weer zoiets...

• JT
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op woensdag 26 september 2001 12:44 schreef Mozin het volgende:
maar de reviewers over het internet zijn nogal verdeeld.
Het laatste wat je moet doen : online reviews van pc speakers vertrouwen....

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1