Toon posts:

[.htaccess] Uitlezen wie er is ingelogged.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje, ik moet een beveiligde directory hebben in mn website. Dit is niet zo moeilijk, alleen moet ik wel weten wie er elke keer inlogt. De beveiliging is gewoon met een .htacces en een .htpasswd. Weet iemand toevallig hoe ik uit kan lezen wie er in is gelogd??
Alvast Bedankt.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
Heb even je topictitel wat duidelijker gemaakt (makkelijker terug te vinden later met de search).

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Is dit niet iets meer voor P&W? Mij lijkt dat je zoiets kan doen door de inlognaam cq gegevens ook in een cookie te stoppen en deze vervolgens uit te lezen....

Don't mind Rick

Verwijderd

Topicstarter
Had ik ook al aangedacht, maar hoe krijg ik die gegevens dan in een cookie?? (ik weet wel hoe ik een cooikie moet zetten)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:17

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 26 september 2001 12:26 schreef rickmans het volgende:
Is dit niet iets meer voor P&W?
Of voor HWS. Ik weet trouwens niet of het mogelijk is; waarschijnlijk zul je dan een of ander tooltje moeten schrijven dat de serverlogs analyseert.
Mij lijkt dat je zoiets kan doen door de inlognaam cq gegevens ook in een cookie te stoppen en deze vervolgens uit te lezen....
Zou dat werken, met cookies? Ik zat zelf aan sessions te denken; die worden nl. op de server bijgehouden.

• McVirusS
Op woensdag 26 september 2001 12:31 schreef Pelle het volgende:

Of voor HWS. Ik weet trouwens niet of het mogelijk is; waarschijnlijk zul je dan een of ander tooltje moeten schrijven dat de serverlogs analyseert.
Ik zit nog te twijfelen waar deze topic het best past........trouwens volgens mij is het makkelijker om zelf een inlogscript te schrijven/jatten dan om een tooltje te maken/gebruiken die serverlogs analyseert.
Zou dat werken, met cookies? Ik zat zelf aan sessions te denken; die worden nl. op de server bijgehouden.
Klopt inderdaad........anders kan je het nooit uitlezen; HTTP is geen protocol waarbij constant verbinding is. Volgens mij moet je het ongeveer op deze manier doen: boven elke pagina sla je de tijd op in session. Als diegene dan binnen 5 of 10 minuten geen nieuwe pagina heeft opgevraagd weet je dat diegene niet meer online is :). Als je met frames werkt zou je om de 5 minuten een frame kunnen refreshen waarin je die aktie doet. En dan alle sessions uitlezen en kijken welke users binnen 5 minuten op je site zijn ingelogged.

Ik denk trouwens dat je op www.hotscripts.com hier wel een kant en klaar script voor kan vinden. Succes!

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 12:31 schreef Pelle het volgende:

Yep, moet je geloof ik de file waar de sessions in komen met uitlezen.
Tuinhark had daar geloof ik ooit een script voor geschreven..

• McVirusS
Verplaats em toch maar naar P&W; denk dat hij daar het beste past.

Move:
[forum=13] >> [forum=14]
Pagina: 1