Hoe een bestand splitsen?? (divx)

Pagina: 1
Acties:

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Hoi allemaal.

Sins kort heb ik een dvd speler en ben zoals meesten (waarschijnlijk) doen begonnen met dvd films om te zetten naar divx kwaliteit.

Hierbij gebruik ik flaskmpeg.

Instellingen en alles zijn ok, maar ik heb nu dus i.p.v 1 bestand van 1400mb, 2 bestanden nodig van 700mb.

kan ik het in flaskmpeg regelen dat hij dat automatisch splits of moet ik een programma downloaden die het bestand afbreekt (en welk programma is dat?)

alvast bedankt
X-Treme

Pc: Geen :(

Anoniem: 34433

Weet niet of FlaskMPEG dit kan ofzo...

Twee progjes: Pecks Power Join, maar weet bij god nie meer waar ik die gevonden hebt...

Virtualdub, dit programma is trouwens een must-have voor iedereen die wat met AVI's of DivXjes wil gaan doen. >:)

edit:
Zijn trouwens allebei gratis.
.

Anoniem: 27789

Op woensdag 26 september 2001 12:11 schreef Rudy_X het volgende:
Hoi allemaal.

Sins kort heb ik een dvd speler en ben zoals meesten (waarschijnlijk) doen begonnen met dvd films om te zetten naar divx kwaliteit.

Hierbij gebruik ik flaskmpeg.

Instellingen en alles zijn ok, maar ik heb nu dus i.p.v 1 bestand van 1400mb, 2 bestanden nodig van 700mb.

kan ik het in flaskmpeg regelen dat hij dat automatisch splits of moet ik een programma downloaden die het bestand afbreekt (en welk programma is dat?)

alvast bedankt
X-Treme
Er zijn meerdere programma's om avi files te splitten, je kan FlaskMpeg hiervoor gebruiken.
Het nadeel hiervan is alleen dat je dan alleen een tijdstip kunt opgeven waarna je wilt splitten (bijvoorbeeld na 60 min ofzo), dus niet een bestandsgrootte. :( :(

Zelf gebruik ik Avi-chop. Makkelijk en gratizz >:) >:) .
Hier geef je gewoon het aantal Mb's op waarna je hem wilt splitten.
Hij zoekt dan de dichtstbijliggende keyframe, en chopt hem hier. :P

Ik zal ff een url voor je zoeken..... :D

Hier is de file:
Maar 8,85Kb >:) >:)

Avichop v0.2

* Anoniem: 27789 denkt, dat je misschien de nieuwste codec nog niet hebt:
DivX codec

Anoniem: 22868

Maar avichop werkt niet goed onder W2k en virtualDub wel *D

Op woensdag 26 september 2001 12:35 schreef burnin het volgende:
Misschien gebruikt hij net als ik Win 98 SE. :? :?
Daar werkt het progje perfect :) .

Op woensdag 26 september 2001 12:35 schreef burnin het volgende:
Ok dan, hier is de link van virtualdub: :P
VirtualDub v1.4.7

• Rudy_X
zit hier gewoon met winme en met de nieuwste Divx code. dus dat zit wel snor.

Snap met virtualdub geen zak van hoe je precies het moet splitsen.

ik geef gewoon de naam op en de aantal MB's. maar als ik in de directory kijk. staat er een file-tje van 4kb :? :? :? :?

ff die avichop proberen

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-04 20:48

wowi

Gebruik virtualDub
en doe wat hieronder staat werkt perfect.

How do I split a large AVI file up?[top]

Using the range option.
Set both audio and video modes to direct stream copy. Move the cursor to the start of the video, and hit HOME. Move to the halfway point, and hit END. Save the first file. Then hit HOME at the halfway point, move to the end, hit END, and save the second file.
It is not recommended that you use the multisegment file save capability to split AVI files. The reason is that VirtualDub does not guarantee that subsequent segments will start on a keyframe, and thus the beginning of the second file will probably be unplayable.
:7

• Rudy_X
waarom halverwege opslaan???

als je toch heel de file selecteerd. en opslaat met als doel bijvoorbeeld 696MB moet hij toch automatisch goed afbreken of zit ik nu verkeerd te denken hier :?

want als je halverwege opslaat dan kan hij net zo goed afbreken op 500mb. en daarom een 800mb cd te "verkneuken".

Corrigeer me als ik fout denk hiero!!

• wowi
  • Laatst online: 20-04 20:48

wowi

Dit is de uitleg die virtualDub zelf erover geeft als je in de faq's kijkt.
Men raad het zo aan.
Succes >:)

Anoniem: 24047

Op donderdag 27 september 2001 00:36 schreef Rudy_X het volgende:
waarom halverwege opslaan???

als je toch heel de file selecteerd. en opslaat met als doel bijvoorbeeld 696MB moet hij toch automatisch goed afbreken of zit ik nu verkeerd te denken hier :?

want als je halverwege opslaat dan kan hij net zo goed afbreken op 500mb. en daarom een 800mb cd te "verkneuken".

Corrigeer me als ik fout denk hiero!!
je denkt idd verkeerd, je moet hem in virtual dub openen, op ongeveer de helft een leuk afkapmoment opzoeken, vervolgens de laatste helft selecteren, en weggooien, en dan opslaan, moet je wel wat aanvinken in het 2e menutje, kweet zo gauw niet wat, geen virtual dub bij de hand.
dat bestand noem je film#1.avi (bijv).
Vervolgens open je weer het hele bestand, nou selecteer de eerst helft, gooi die weg, en sla de laatste helft op film#2.avi .

Thats it :) good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 16:47

Nietzman

Woei!

Nog ffies omhoog....

Ik heb hier een film van 722 MB, daar moet de aftiteling dus ff vanaf zodattie mooi op één cd past.....

avichop neemt bij mij het geluid niet meer en virtualdub zorgt voor 'verneukt' beeld.... (schokkerig, ik heb hem op 'direct stream copy' staan....)

zijn er meer alternatieven?

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-02-2023

olafhartong

Erm...

|:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Op zaterdag 29 september 2001 02:03 schreef Wez_db het volgende:
Goed&morguh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

kickerdekick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Virtualdub.. is het enige progje welke dat goed kan (forget avichop.. werkt niet).. kijk ff goed naar de handleiding...
Pagina: 1