Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Sytem-Integration] Aansturing elektronica

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een waardig vervanger voor X10 hardware. Te zien op www.x10.com. Je kunt hiermee met behulp van een insteekkaart voor je computer lampen, motoren en sensoren besturen via je computer.

Heeft iemand nog ervaring of kennis van andere merken die het mogelijk maken om apparatuur via je computer aan te sturen? De bedoeling wordt natuurlijk dat men via een internetbrowser bijvoorbeeld, lampen kan uitzetten, temperatuur kan aflezen in een kamer etc, etc.

Conrad verkoopt ook diverse hardware maar zijn specifiek bedoeld voor stappenmotoren.

Ideeen?

p.s. xs4all heeft 2 jaar geleden ook iets dergelijks gedaan in samenwerking met een universiteit. Hiermee konden bezoekers met de kerstperiode de lampjes en de piek van van de kerstboom op het xs4all kantoor aan en uitzetten met 2 buttons op hun website. Deze hardware werd iig via de LPT1 poort aangestuurd en was custom made voor xs4all.

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Kijk eens op http://www.velleman.be daar hebben ze een hoop bouwpakketten (en modules voor dit doeleinde?)...

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 12:12 schreef realbart het volgende:
Kijk eens op http://www.velleman.be daar hebben ze een hoop bouwpakketten (en modules voor dit doeleinde?)...
De producten die ze verkopen is meer voor de installatie-techniek zie ik, en biedt geen koppeling met een computer.

Wat ik in principe nodig heb is een kaart als controller, waarop ik vervolgens weer (alla USB) andere modules op aan kan sluiten, zoals schakelaars, sensoren (temp, licht, etc.).

Vervolgens wil ik deze controller besturen/programmeren zodat ik via een internetsite de controller een commando kan geven.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Op verzoek van topicstarter verplaatst van [forum=24] naar [forum=14].

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 13:54 schreef McVirusS het volgende:
Op verzoek van topicstarter verplaatst van [forum=24] naar [forum=14].
Tank joe :P

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Gewoon een standaard PLC kaartje zou goed moeten werken, weinig verschil tussen de verschillende merken zover ik weet. ( jah het niveau van meten vaak.. maar dat ligt er maar weer aan hoe nauwkeurig je wilt meten. )

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij Conrad in hun onoverzichtelijke site het volgende product gevonden.

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0200078231001507498&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=6340&TK_PAR[MEDIUM]=

Dan nu nog het zoeken naar een relaiskaart :P

.....

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 26 september 2001 14:37 schreef Gordijnstok het volgende:
Dan nu nog het zoeken naar een relaiskaart :P
Op die pagina staat:
relaisinterface (bestnr. 96 77 18-89)
weinig zoeken aan dan.

Maar volgens mij heb jij stiekum die software niet nodig kan je best zelf. (het is gewoon geheugen aan/uit zetten) ;)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 14:42 schreef dusty het volgende:
Op die pagina staat:
Geweldig Stok, slimme zet |:( :P

edit: bestelnummer is helaas brak .. ik zoek ff door. Bovendien is deze software echt relais only. Wil ook sensoren etc. kunnen ontvangen. :)

De Lego systemen kunnen dit bijvoorbeeld :P Nu nog een profi systeem vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Hier een voorbeeld in Lego vorm.

http://shop.lego.com/product.asp?id={723E5007-A64A-4706-8DA2-EEA26FB3A900}

Dit systeem wordt dus via een IR zender op de USB poort van je pc aangestuurd. Je kunt er op aansluiten:

kleine motoren
licht-sensoren
geluids-sensoren
snelheids-sensoren

Dit kan allemaal via die centrale Lego PLC unit aangestuurd worden, welke op zijn beurt via de IR poort zijn commando's krijgt.

Verwijderd

De velleman (wat iemand anders ook al zei) K8000 moet toch bruikbaar zijn?

Hier kan je ook alles op aansluiten.
Pagina: 1