Toon posts:

Stille voeding voor Tbird 1.4gHz systeem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet er een goeie stille voeding in de Pricewatch? Hoeveel wattjes moet ie zijn?

Ik weet dat er hele stille zijn, maar welke?

Verwijderd

Enermax 350W

Verwijderd

Topicstarter
Enermax = echt stil? Hij komt in een geluidsstudiootje te staan.

Verwijderd

Ik kwam deze tegen. Heb er nog nooit eerder van gehoord of reviews van gelezen. Maa kijk er eens naar :TSP TOP-420P4, 420Watt . Je kunt hem vinden bij http://www.breetcomputers.nl . Kijk op hun hompage onder het kopje " nieuw" .

ColaWodka

Verwijderd

Topicstarter
...issie stil?

:)

Verwijderd

Pak een normale voeding en stamp er een papst fan in met noisecontrol! :z

Verwijderd

Topicstarter
Heu, hoe werkt dat?

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Papst fan idd, of enermax...

Enermax hoor je echt niet, je hdd/cpucooler is luider (meestal)

Verwijderd

Ik heb nu zelf een AOpen 300 watter... maakt alleen nogal een #@!)$&@#$& herrie :( . Dus daar ga ik binnenkort maar is een nieuwe inhangen, over enermax (ik ga voor een 431 watter :9 ) heb ik zeeer positieve dingen gehoord!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vind ze alleen zo duur

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
jep, heb sinds kort ook mijn A-open voeding vervangen door enermax :)

nu alleen nog die proc. koeling nog :(

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 19:34 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
Heu, hoe werkt dat?
Schroef de voeding open en vervang de fan met deze fan. :z

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, welke precies? Hoeveel mm? Ik heb hier echt de ballen verstand van mensen!

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 14:22 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
wat d8 je van opmeten hoeveel mm er standaard inzit?

Verwijderd

Topicstarter
Pricewatch leverde deze resultaten op!

http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Query=papst

Welke moe'k hebben?

Is dat moeilijk om in te bouwen?

Verwijderd

Silent systems voeding, te koop bij informatique. www.informatique.nl

Hoevel watt, nou 300 is voor een standaard systeem genoeg.

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 14:22 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
Waarschijnlijk zit er een 80mm fan in je voeding. Je moet/kan deze dus vervangen voor een papst 8412NGL. Voor meer info kijk je hier. Je kunt deze o.a. bestellen bij SilentPC-Shop. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet eigenlijk toch een nieuwe voeding hebben, de oude stop ik in mijn oudere computer.

Ik zie dat dat ding bij Informatique 200 piek is... Auw. Maar ik heb het er wel voor over. Er staat P4 achter geschreven, kan ik dat ding wel voor mijn Athlon gebruiken?

Is dat ding stiller dan die Enermax die eerder is genoemd?

Of is het misschien goedkoper en zelfs beter om zo'n fan te halen? Het moet echt STIL zijn! Waterkoeling is teveel ge-eikel.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm... Ik heb die "Fucking Search" maar even gebruikt (vandaag deed ie het WEL), en ik lees vaak ovef Antec en Enermax, maar ook net zo vaak over die Papst fan die ze erin bouwen... Wat is beter/stiller? Fan is wel goedkopere oplossing...

• Roman
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Een beetje goede voeding kost 200 piek of nog iets meer. En een Papst fan kost c.a. 40 piek. En die zijn ook erug stil. Je kan dan nog het beste de fan met van die speciale rubbers vast maken, dan resoneert die ook bijna niet meer.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Roman
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Of een Enermax EG465P-VE 431 Watt f250 bij breet. Weet alleen niet of die still en goed is. Staat n.l. geen dBA bij :(

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 11:38 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
http://www.silentpc.nl/prod01.htm

en

www.silentpc-shop.nl

hetzelfde bedrijf of niet?
Ja natuurlijk! :)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

koop de goedkoopste voeding die je kunt vinden, en zet er dan een enermax fan in (temp gestuurd) of een papst fan (temp gestuurd) die hoor je allebei gewoon niet.
Kost je in totaal misschien 100 piek ofzo.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmmm... Papst fan is dus beste oplossing. Voeding heb ik al. Maar kan het zijn dat mijn oorspronkelijke voeding meer hitte produceert zodat die dans eerder en vaker zullen draaien?

Of ik koop toch maar een Enermax... Zijn alle Enermaxjes stil en hebben ze allemaal die op warmte reagerende fans?

• BenJoep
  • Laatst online: 09:44
Op vrijdag 28 september 2001 14:11 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
Hmmmmmm... Papst fan is dus beste oplossing. Voeding heb ik al. Maar kan het zijn dat mijn oorspronkelijke voeding meer hitte produceert zodat die dans eerder en vaker zullen draaien?

Of ik koop toch maar een Enermax... Zijn alle Enermaxjes stil en hebben ze allemaal die op warmte reagerende fans?
Ik heb die Silentvoeding(300W) van informatique gehad en ik heb nu een Enermax voeding(350W), en ik kan je zeggen dat die Enermax een stuk meer lawaai maakt. Dus ik zou toch echt voor de Silent gaan van informatique...

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Ik hoor hier op 't werk de Enermax 350W die op 2 meter aftsand staat te blazen goed.

Verwijderd

Topicstarter
Aha! Maar, bij die silent voeding bij Informatique staat P4. Dat houd in dat ie er toevallig voor geschikt is, of gaat ie echt niet werken met mijn Tbird?

Als dat gaat werken, dan bestel ik dat ding bij Informatique!

• BenJoep
Op vrijdag 28 september 2001 14:38 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
Aha! Maar, bij die silent voeding bij Informatique staat P4. Dat houd in dat ie er toevallig voor geschikt is, of gaat ie echt niet werken met mijn Tbird?

Als dat gaat werken, dan bestel ik dat ding bij Informatique!
Moet je ff een belletje geven naar informatique, want hij zou ook gewoon de normale aansluiting moeten hebben.

Verwijderd

P4 mobo's hebben andere connectoren.
toch? :)

• BenJoep
Op vrijdag 28 september 2001 14:45 schreef Januz_ het volgende:
P4 mobo's hebben andere connectoren.
toch? :)
Je kan toch 2 verschillende connectoren hebben, ik heb ook op me Enermax een P4 aansluiting. Maar er zit ook een normale aansluiting op. Dus je kan het op allebij de mobo's aansluiten. Ik neem aan dat ze dat ook bij die silent voeding hebben gedaan. :) (wat een wijsheid ;) )

[edit]Ik heb mailtje gestuurd, zal het zo wel posten.

Verwijderd

zalman st300-blp

Verwijderd

P4 voedingen hebben Extra aansluitingen
de standaard atx connector + nog 2 stekkers, vraag me nie precies waar het voor is.
Ik heb nml ook een 300watt p4 voeding.

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:52

Japie.G

Colour Classic

Heb net een nieuwe Aopen HQ08 met daarin dus een aopen voeding. Deze bevat een sticker met noise controlled! En hij is inderdaad zeeeer stil! Zat ook een sticker op de doos met PIV& AMD reccomended ofzoiets, en dan ATX 2.03, maar i i g, hij is zeeeeeer stil!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• BenJoep
Op vrijdag 28 september 2001 15:48 schreef ShereKahn het volgende:
Heb net een nieuwe Aopen HQ08 met daarin dus een aopen voeding. Deze bevat een sticker met noise controlled! En hij is inderdaad zeeeer stil! Zat ook een sticker op de doos met PIV& AMD reccomended ofzoiets, en dan ATX 2.03, maar i i g, hij is zeeeeeer stil!
Ik hoor juist altijd dat die dingen een tering herrie maken. Maarjah het kan goed dat ze nu betere voedingen erbij leveren.

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 14:54 schreef Scalle-- het volgende:
zalman st300-blp
Deze inderdaad of die van Silent Systems, ze zijn vrijwel het zelfde. Je kunt overigens altijd een P4 voeding (ATX2.03) op een systeem gebruiken dat die niet nodig heeft (ATX2.02 en 2.01), andersom wordt wat moeilijker.

Wie verkopen die voedingen ? Deze weet ik uit mijn hoofd :

Informatique (lekker goedkoop met verzendkosten)
Space Promotions (Sympathieke zaak )
TweakShop (flitsend nieuwe winkel voor snelle spullen)

;) En wat je verder nog kunt vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus dat P4 ding van Informatique werkt als een zonnetje met mijn Athlon Tbird 1.4 gHz?

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Ik zou eerder naar je cpu cooler kijken. Ik heb zelf ook Enermax 431W en die hoor je echt niet ...

En ik heb een NoiseControl Silverado en ik weet uit ervaring dat je dus, als je een stil systeem wilt hebben je maar eens moet kijken bij die Duitse site, want daar hebben ze ook geïsoleerde kasten !!

Anders nog een andere suggestie; Koop een Senheiser !!!!!

(BTW hoe bevalt die geluidskaart ?? wil er eigenlijk ook wel eentje ipv Terra DMXfire)

I got a problem-solver and its name is revolver

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een Silverado voor mij Tbirdje. Maar die voeding maakt zo'n belachelijke teringherrie, dan heeft het geen zin om een Silverado te hebben.

Terratec EWS88MT is zeer goeie kaart, maar heb hem ingeruild tegen een Digidesign Digi001. Headphones heb ik zat maar ik wil graag mijn actieve studiomonitors (speakers) gebruiken, aangezien me die VEEL geld hebben gekost... :) :P :D :9~ *D

Ik moet mijn undersign maar weer eens updaten zie ik...

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Het is al met al een onduidelijk topic. Geen enkele voeding maakt echt herrie. En of een voeding nu stil is of niet, das een verschil van een paar decibel. En dus erg afhankelijk van de persoon die ernaar luisterd.

Volgens de een maakt een enermax herrie, volgens de ander is ie muisstil. De een zegt mijn aopen hoor ik niet eens, een ander word er horendol van. Het is net wat je herrie noemt.
Ik ben er zelf redelijk goed tegen bestand, en het is mij nog bij geen enkele voeding opgevallen dat ie veel herrie zou maken...
Ik vind met alle koelers op 7 volt mijn hele systeem eigenlijk redelijk stil. Maar een vriend van me kwam binnen en zei "mijn god wat een herrie, zo zou ik echt niet kunnen werken, zou al gek worden na 5 minuten"
Ik kan er 10 uur per dag naar luisteren en het stoort me niet.

Het is dus allemaal nogal persoonlijk.

Geen inspiratie

• Graaf_slis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 09:54
Wat dacht je van een voeding met Pink noise?

www.digireflex.nl

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 16:38 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
Ok, dus dat P4 ding van Informatique werkt als een zonnetje met mijn Athlon Tbird 1.4 gHz?
Ja,
geen enkel probleem. :)

• Bertus | IA
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-03-2009

Bertus | IA

member of pienie

Nee niet alle Enermaxen zijn stil, er is een serie in omloop die een waar straaljagergeluid geeft.
Inmiddels zullen deze wel van de markt af zijn maar je weet maar nooit.
Bestel hem bij www.tweakshop.nl dan weet je zeker dat je een goede krijgt.

P.S ik werk al enkele maanden met een 350W zonder temp sensor en werkt bij mij tot nu toe prima.
Het toerental van de fan ligt nu rond de 1700RPM en dat is lekker stil.

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Op woensdag 26 september 2001 12:03 schreef rAvers het volgende:
Enermax 350W
lijkt me goede keus, en eventueel de fan op 7V.

Freelance tweaker

Verwijderd

De Enermax voedingen zijn erg stil tot je ze zwaar belast. Bij een zware belasting gaan de fans erg veel herrie maken. Mischien is de Zalman voeding iets voor je. Deze heeft een combinatie van een speciaal koelblok/fan. De Zalman ST-300BLP is 300W voeding zonder herrie. Te koop bij http://www.space-promotion.nl (160,-)of anders een zwaardere voeding de wat reserve (3.3/5V)heeft. http://www.zalman.co.kr/english/product/cnpspower.htm
Pagina: 1