Toshiba laptop configureren.

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:31

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik probeer hier een Toshiba laptop type Satellite 210cs te voorzien van Windows 98.
Op zich gaat dat goed alleen nu wordt m'n beeldscherm niet helemmal benut.Er blift een hele dikke zwarte rand er om heen. En ik kan maar 640x480 gebruiken.
Tevens krijg ik bij het opstarten de melding dat er iets is met twee bestanden in het register of system.ini. Namelijk VNETBIOS.VXD en NDISWAN.VXD
Weet iemand wat dit is en of ik ergens iets kan downloaden om deze laptop weer normaal te laten draaien. Ik heb al bij TOSHIBA.COM gekeken maar daar kennen ze geen 210CS bij de support afdeling waar je software kunt downloaden.

iRacing Profile Flickr

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

dus je wilt je scherm wijder makek :?

volgens mij zijn dat netwerkdrivers :? ...ff opnieuw installen

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
internationale type nummers zijn niet altijd gelijk aan de nederlandse (!) kijk voor driver op toshiba.nl

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

ik denk dat je een Chips & Technologies-videokaart erin hebt zitten?

En wordt de videokaart zelf wel al in Windows herkent? Standaard worden die kaarten in toshiba notebooks vanaf win95 OSR2 al herkend. Anders moet je proberen die monitor ipv "standaard vga" of "plug&play-monitor" wijzigen in "laptop-scherm 800x600" ofzo.

Op toshiba.com kon ik alleen vd normale Satellite 200cds drivers vinden. Misschien dat de serie verder overeen komt en alleen in cpu-snelheid scheelt? zie hier
succes!

Verwijderd

De originele Chips & tech driver voor de toshiba's had een probleem, ze hebben er een update voor uitgebracht. Verder kan het zijn dat je te veel kleuren of een te hoge refreshrate hebt ingesteld om op 800x600 te kunnen draaien, probeer het eens op 800x600x256 kleuren op 60Hz. Als dat wel werkt langzaam de waarden opschroeven en kijken of hij het trekt.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:45

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Hier kan je wel software voor de 210 downloaden...:
http://support.toshiba-tro.de/

Dat het scherm zwarte randen heeft komt doordat het scherm een resolutie van 800x600 of 1024x768 heeft. Als je daar maar 640x480 van gebruikt krijg je dus een klein scherm, in tegenstelling tot een CRT monitor die een variabele resolutie heeft.

In het bios (tenminste, bij mijn Toshiba kan het) kan je instellen dat bij lagere resoluties dan de fixed TFT resolutie het beeld gestreched wordt, maar dan lever je wel in aan kwaliteit (vergelijk het maar met het vergroten van een bitmaptekening)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Pagina: 1