Maxtor D540X met 4 platters ?

Pagina: 1
Acties:

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 15:17

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Topicstarter
Goed,

Net even bij de pricewatch wezen kijken, is daar een maxtor D540X te koop met 160GB. Ligt het nu aan mij, of kan dat niet ? Ik had begrepen dat 120GB de max zou zijn voor IDE....

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
40GB per platter, 160GB totaal. Jaaaa, het gaat hard. Zie de Maxtor site zou ik zeggen. En wat betreft die grens, daar hebben ze een nieuw protocol of zo voor in het leven geroepen dacht ik.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 15:17

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Topicstarter
Hoezo ?? Welk protocol ?

OP de maxtor site bij de D540X, staat dat er 40GB of 80 GB op kan, maar over mogelijkheden tot 160GB gaan ze niet.

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
Beter kijken ;) ATA133 (nieuw protocol om de 137GB barriere te doorbreken) en 160GB. Staat gewoon op de frontpage, en d'r is een pressrelease.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Die 160GB bestaat wel degelijk... en ze leveren er ook speciaal een ATA133 controller bij om die barriere te doorbreken.

Ik heb zelf al een behoorlijk tijdje de D540X met 2 platters, oftewel 80GB. Ik dacht een normale diamondmax te hebben gekocht en volges mij is de winkelier ook in de war geweest, want ik heb 'm echt xtreem goedkoop gekocht voor het feit dattie toen net uit was (hoeveel zeg ik niet). In elk geval bevalt hij me helaas niet echt geweldig... hij maakt veel lawaai, is niet bijster snel en was na 2 & een halve week al kapot :(

Misschien dat z'n vervanger het wat langer uithoudt, want dit is nog slechter dan m'n IBM 75GXP die hij moest vervangen :'(

Verwijderd

Betreffende ATA133 het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/17875?highlight=133
Pagina: 1