Heeft Atlantis bestaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik moet dit jaar een profielwerkstukje schrijven en ik wilde het over een wat diepzinniger onderwerp houden dan 'mijn huisdier'. :P

Ik zit nu te twijfelen tussen een paar onderwerpen;
» Het bestaan van Atlantis
» De beschaving van de Inca's
» Stonehenge

Stonehenge lijkt me leuk om te doen en het is ook zeker dat het wel érgens voor is; de stenen staan er, da's een feit, en het zal zeker wat betekend hebben. Maar er is al zoveel onderzoek naar gedaan (ok, makkelijker informatie gatheren...)
Over de Inca's weet ik dat ze op haast onmogelijke wijze in de bergen hun steden hebben gehad en dat ze verdwenen zijn, ook wel interessant.
Maar van Atlantis weet ik niet zeker of het heeft bestaan of dat het nou allemaal alleen een legende is. Zo ja, dan zit ik straks een werkstuk te schrijven dat alleen over eigen meningen gaat en geen feiten.

Dus, (nou vraag ik een eigen mening |:( ) heeft Atlantis bestaan en weet iemand links of goede informatie in die richting?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

heb je (of ken je iemand met) discovery channel?
zo ja, probleem opgelost, zo nee, er zijn volgens mij op GOT en/of FOKforum genoeg discussies over, ik zou zeggen gebruik de search eens.

Succes

Verwijderd

Een werkstuk baseren op discovery? Hoe diep kan je zinken? Ik zou het iig niet doen :)
Als je atlantis gaat doen, iig ff checken wat plato erover te zeggen heeft, want daar is het allemaal mee begonnen. Verder wordt zoiets inderdaad een opsomming van meningen en speculaties, want atlantis is nooit gevonden.

Ik zou een van die andere 2 nemen, dan heb je tenminste wat feiten... Het i btw ook niet verboden de search van deze site te gebruiken, maar ik zou de meningen van medetweakers niet als bron voor een werkstuk durven opgeven :)

Verwijderd

Tip : Suske en Wiske, een van de eerste nummers. Iets met Atlantis in de titel... :)

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 12:01 schreef Captain Proton het volgende:
Een werkstuk baseren op discovery? Hoe diep kan je zinken?
ehh... het is een werkstuk geen afstudeer-opdracht.
En wat betreft de feiten, daar zijn allemaal verschillende versies van.

Je kan natuurlijk ook een vergelijking maken tussen de feiten van bv. Plato en Discovery (over zwart en wit gesproken)

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 20:08
Maar Discovery gebruikt wel plato in zijn programma's.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik moet dit jaar een profielwerkstukje schrijven en ik wilde het over een wat diepzinniger onderwerp houden dan 'mijn huisdier'.
Alles lijkt me diepzinniger dan Atlantis, maar dat is mijn persoonlijke mening. :)

In ieder geval is 99% van alles wat ooit over Atlantis gezegd is een sprookje, een mythe, een legende of een leugen. Heel misschien heeft er ooit wel een stad bestaan die Atlantis heette en door de zee verzwolgen is, maar aangezien we hier verder niets over weten kan je daar nauwelijks een werkstuk over schrijven denk ik.

Dan kan je beter Inca's of Stonehenge nemen... of iets wat mij niet meteen doet denken aan pseudowetenschappers als Von Daniken. ( :r )

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

ff de krant doorkijken. Wetenschappers in Spanje beweren een eiland te hebben geidentificeerd als Atlantis. Een klein eilandje bij dekust van Gibraltar dat idd verzopen is tijdens de zeespiegelstijging na de laatste ijstijd. Aangezien de zeespiegel lokaal rond de 130 meter steeg kan het best dat een eilandje voor de kust nu verdwenen is.

Iig stond zo'n artikel afgelopen week in de krant (volkskrant?).

Verwijderd

Kies maar gewoon voor Stonehenge of de Inca's.

Atlantis heeft wel degelijk bestaan, het bevond zich tussen dat wat nu Europa en Amerika heet. In omvang was het zo groot als Europa en Rusland bij elkaar.

De bewoners beschikten over technologie die gebruik maakte van een groot energiekristal, wat zich nu bevindt op een plaats die tegenwoordig bekent staat als de "Bermuda Driehoek".

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 20:08
Op woensdag 26 september 2001 13:24 schreef Kyori het volgende:

Atlantis heeft wel degelijk bestaan, het bevond zich tussen dat wat nu Europa en Amerika heet. In omvang was het zo groot als Europa en Rusland bij elkaar.

De bewoners beschikten over technologie die gebruik maakte van een groot energiekristal, wat zich nu bevindt op een plaats die tegenwoordig bekent staat als de "Bermuda Driehoek".
Heb je daar ook nog argumenten voor?

>:)

ik neem het weer te serieus op, of meende je dat echt :?

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 13:46 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Heb je daar ook nog argumenten voor?

>:)

ik neem het weer te serieus op, of meende je dat echt :?
Ik meen alles wat ik zeg. Ik zou zeggen: zoek boeken over Atlantis. Zoek ernaar op internet.

Uiteindelijk zal je tot dezelfde conclusie komen. Ik heb als het goed is nog ergens een landkaartje liggen van Atlantis, ik zal die eens inscannen en hier posten.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op woensdag 26 september 2001 13:24 schreef Kyori het volgende:

*proest* En weer krijgt Kyori het voor elkaar dat er cafeïnehoudende vloeistoffen over mijn toetsenbord gesproeid worden...

Waar dan, in de Atlantische oceaan? En zo groot? Waar komt dat continent opeens vandaan dan? Of nog leuker, waar is het nu? Een continent dat opeens verdwijnt, dat zie je hoor. Maar op de continentale platen onder de Atlantische Oceaan is daar geen spoortje van te vinden.

Logischer is het als Atlantis een Florida-achtige landtong in Amerika was. Zo'n berg zand kan immers zomaar verdwijnen zonder een spoor achter te laten.

En dat energie-kristal slaat helemaal alles... En die bermuda-driehoek, al die verdwijningen zijn waarschijnlijk veroorzaakt door massaal van de zeebodem omhoogbubbelend methaangas.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

NOG logischer is het om aan te nemen dat Plato gewoon een metafoor gebruikte, of refereerde aan de ondergang van Kreta: Dus dat atlantis helemaal niet bestaan heeft :)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
GoT is geen huiswerkhulp. Links zoeken heb je http://www.google.com voor en de gotsearch. Zie ook deze 2 topics:
[topic=41314/1/25]
[topic=156941/1/25]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.