Toon posts:

[RC5] Kleinere Packets van de server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik fetch gewoon niet van een speciale server, dus gewoon van 'n keyserver ergens. Dat is elke keer weer anders meestal. Soms in NL ergens een uni, soms in Duitsland ergens. En soms weer een ander.

Het valt me op dat ik al meer dan een week ongeacht de keyserver steeds hele kleine packets krijg. Ik heb in m'n settings staan dat ik bij voorkeur packets wil ontvangen van 8 blokjes/packet. Maar dus al een dikke week krijg ik steeds packets van 1 of 2 of 3 blokjes. Van verschillende servers, en niet zomaar toevallig omdat de grotere op zijn of zo op 1 server.

Weet iemand of er een reden is dat ik alleen maar kleine packets krijg? Zijn er geen grotere packets meer in de huidige keyspace of zo?

Ik graas ook vrolijk kleine packets, maar ik heb altijd een buffer van 500 packets staan omdat @home nog wel eens langdurig wegvalt hier. En 500 x 8 is een behoorlijk graastijd voor mijn koetje, maar 500 x 1 is ruim binnen 1 dag verteert. En da's minder als de verbinding dan nog steeds down is. En dat is nogal eens.

M'n ini is al een jaar hetzelfde of zo:

[parameters]
id=krachtkoe@hotmail.com

[buffers]
frequent-threshold-checks=1
checkpoint-filename=checkpoint.txt

[misc]
project-priority=RC5,OGR=0,DES=0,CSC=0

[rc5]
preferred-blocksize=31
fetch-time-threshold=96
fetch-workunit-threshold=0
randomprefix=122

[processor-usage]
priority=0

[networking]
disabled=yes

[display]
progress-indicator=on

[triggers]
pause-on-no-mains-power=no
pause-watch-plist=0

Of heb ik nou te maken met een freak-toeval dat ik steeds een server tref die door z'n voorraad heen is? (Ik fetch handmatig meerdere malen per dag. Zou wel enorm toeval zijn)

Ik ben trouwens niet op zoek naar een verandering in mijn ini om daar een server te forceren. Ik wil gewoon graag weten waarom ik geen packets van 8 krijg al meer dan een week.

Iemand die er meer van weet hier? }:O

Verwijderd

Er staat iets erover op de rc5 mailinglijst. Heeft iets te maken dat heel veel mensen pakketjes van 1 vragen. Waardoor grote blokjes in kleine stukjes worden gehakt. Ook randoms hebben hier invloed op.

Ze hebben erover gepraat om alsnog blokken van 32 uit te geven ook al is er binnen dat blok al werk gedaan. Ook ivm gereduceerde serverload.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik heb er ook 'last' van. Gisteren 2x full fetch gedaan (goed voor 1001 packets) en ik had in totaal maar 5690 wu's.

Irritant, want nu moet ik bijna elke dag mijn pc's zonder internet met de hand gaan aanvullen :(

Waarom het is :?

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:23
Zijn ze waarschijnlijk een keysapce aan het recyclen. Oftewel van een keyspace waarvan een groot gerdeelte al gekraakt is de nog resterende blokjes kraken. En dit zijn meestal kleinere blokjes.

[removed]

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

* Jive ziet het ook ...
Ik trek van mijn proxy bloksize 33 blokjes, om 32 wu's te hebben ...
Omdat ik een lan met proxy heb gaat dat lekker snel, maar ik zie idd echt liever blocks van 32 dan van 16 of minder ... maar niet zo heel erg.

Op kantoor laat ik hem ook elke 30 min fetchen van mijn proxy .... das helemaal geen probleem, normaliter ... ware het niet zo dat het hier helemaal vaag gedoe is ...
Soms draaien mijn koetjes hier (na werktijd) allemal wel een verschillende blocksize ... (ik gebruik mycows om dit te zien) ... en dat is af en toe best wel heel erg irri.

* Jive hoopt dat ze weer snel beginnen met blokjes van 32 uit te geven, ipv mindere.

* Jive vind eigenlijk dat iedereen blokjes van 32 moet fetchen ... maarja .. das een ander verhaal.

Jive's Box
Jive @ DNET

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
* stok ervaart hetzelfde

Ik heb van verschillende proxy`s gefetcht, en krijg ook steeds kleine blocks.
Kvindt ut nie erg, maar als je ineens een groot buffer wil, dan moet je zo lang w88 tot je proxy zijn buffer vol heeft.

• DSmarty
  • Niet online
Ik merk het zelf ook heel erg, krijg soms maar 2600 wu's binnen als ik alles heb ingesteld op 10K wu's, 32 wu/packet.... :(

Dus nu moet ik meerdere keren per week mijn machines updaten...

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Moet je eens naar de packet nummers kijken. we zijn opeens van 62... naar 7A gegaan de afgelopen dagen. er zal wel iets bij d.net gebeuren.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 26 september 2001 21:31 schreef stappel_ het volgende:
Moet je eens naar de packet nummers kijken. we zijn opeens van 62... naar 7A gegaan de afgelopen dagen. er zal wel iets bij d.net gebeuren.
Nu je het zegt. Vreemd hoor.
Misschien zijn ze allemaal "oude" blocks (die dus verlopen zijn) opnieuw aan het uitgeven?

Iemand een andere verklaring :?

Verwijderd

Zie boven. Er staat dus een verklaring op de mailinglist.

Leest er iemand wel eens een posting van mij? :P

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 00:55 schreef Hedeon het volgende:
Nee, zou dat moeten dan ?? >:) >:)

• redwing
Maar dat verklaart ook niet waarom veel mensen er nu plotseling last van hebben. Als het alleen daaraan zou liggen zou je het niet opmerken aangezien je er dan constant last van moet hebben, en de hele tijd kleine packets krijgen.

Maar zoals ik hier boven ook schreef, om de zoveel tijd werken ze de oude keyspaces af (dus inderdaad de blokjes die verlopen zijn). Waarschijnlijk zijn ze dat nu ook aan het doen.

[removed]

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Op donderdag 27 september 2001 00:55 schreef Hedeon het volgende:
Zie boven. Er staat dus een verklaring op de mailinglist.

natuurlijk lezen we wel. ik sta ook op die mailinglijst. maar dat vragen naar 1 wu gebeurd al jaren, en vroeger nog meer dan nu. vroeger had je veel langzamere machines waar mensen express een grote van 28 instelden. nu hebben we aan de ene kant veel meer machines maar aan de andere kant ook snellere machines. dus volgens mij zou het minder vaak moeten voorkomen dan vroeger. zo duidelijk :)

en waarom is dat opeens een sprong in nummering gemaakt? als we zouden recyclen dan zouden we terug in de nummering moeten gaan en niet vooruit.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• DSmarty
  • Niet online
Dat we van 6x naar 7x zijn gegaan verbaast me niet echt.
Was die 6x serie niet de serie waar standaard de randoms in werden gedraaid door de oudere clients :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 08:31 schreef DSmarty het volgende:
Dat we van 6x naar 7x zijn gegaan verbaast me niet echt.
Was die 6x serie niet de serie waar standaard de randoms in werden gedraaid door de oudere clients :?
Ehh, het gaat om de 1e 2 'waardes' van de packets, neit de client build. :?

Verwijderd

[Sep 27 14:58:57 UTC] Loaded RC5 1*2^28 packet 7A4FFE15:40000000
[Sep 27 14:58:57 UTC] Summary: 1773 RC5 packets (9943*2^28 keys)
7.00:15:54.66 - [4.40 Mkeys/s]
[Sep 27 14:58:57 UTC] 147 RC5 packets (1248 work units) remain in
buff-in.rc5

irri ja zeg dat wel :(

• redwing
Op donderdag 27 september 2001 14:12 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Daar heeft ie het toch ook over :?

[removed]

• DSmarty
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 14:12 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ga eens een keer op tijd naar bed toe joh >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 17:37 schreef DSmarty het volgende:

[..]

Ga eens een keer op tijd naar bed toe joh >:)
Huh? Dan begreep ik het anders. :P

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-05 18:55
lekker gauw door grazen. hoe sneller we door die 1 á 3 packets bende heen zijn >:)
:P

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees

Pagina: 1