Ik heb wel eens een machine gebouwd met een Dvd speler in een p2 233mhz. Wel met een mpeg kaartje er bij, anders liep het niet mooi (snel) genoeg. Werkt wel. (Was ook een intel 440lx chipset)
Als je processor < ~450mhz is, dan moet je d8 ik een decodertje er bij zetten.
Als je processor < ~450mhz is, dan moet je d8 ik een decodertje er bij zetten.
probeer eens zonder decoder kaart.
Vanaf 300 Mhz zou je al dvd kunnen kijken al raad ik minimaal 350 aan.
Met een clean install. moet het lukken.
En ik zou ook powerdvd gebruiken. Goed software matige dvd afspeelproggie. (vind ik)
Vanaf 300 Mhz zou je al dvd kunnen kijken al raad ik minimaal 350 aan.
Met een clean install. moet het lukken.
En ik zou ook powerdvd gebruiken. Goed software matige dvd afspeelproggie. (vind ik)
Het is een 4x24 speed dvd en een p2 330 op een lx-bord.
Een schone installatie zou het dat kunnen helpen denk je.
Een schone installatie zou het dat kunnen helpen denk je.
Krijg dat ding niet aan de praat, op het bord zitten 4 apparaten angesloten cd-rom deelt de ide 1 met een brander
, en op ide 2 zit de hd met de dvd.
shuffel eens met de devices...Op woensdag 26 september 2001 16:04 schreef tim het volgende:
Krijg dat ding niet aan de praat, op het bord zitten 4 apparaten angesloten cd-rom deelt de ide 1 met een brander
IDE0(of 1):
master
cdrom
IDE1(of 2):
dvd
brander
En probeer het dan nog eens?
de HD 's op 1 kabel en de cd spelers op 1 ide kabel werkt goed bij mij. Anders een 3e ide controller?
2F8 is een 2e seriele poort adres.
misschien een irq probleem?
misschien een irq probleem?
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Hij geeft verder in win me niets aan hij ziet ze gewoon niet
er zit maar 1 pci tv-kaartje de rest van de pci slooten wordt niet gebruikt.
Zal hem eens in een ander slot doen.
er zit maar 1 pci tv-kaartje de rest van de pci slooten wordt niet gebruikt.
Zal hem eens in een ander slot doen.
Misschien staat je DVD speler niet in U-DMA mode. Ik weet niet welke windows je gebruikt, dus dan moet je ff zoeken waar het zit.
In de laatste C't stond ook een artikeltje over DVD kijken en wat er allemaal mis kon gaan. Dat je DVD in dma mode moet staan is zeker, want volgens de test kon je pas rond de 800mhz in PIOmode dvd kijken.
Als je DVD niet in dma mode wil, dan moet je proberen om de DVD als master op een kanaal aan te sluiten. Ik had laatst problemen met mijn cdrom die alleen in pio mode wilde volgens win2k, maar door hem met m'n 2e harddisk om te wisselen heb ik hem wel in UDMA mode gekregen.
Duidelijk? Anders moet je misschien ff de C't van 10/01 aanschaffen.
In de laatste C't stond ook een artikeltje over DVD kijken en wat er allemaal mis kon gaan. Dat je DVD in dma mode moet staan is zeker, want volgens de test kon je pas rond de 800mhz in PIOmode dvd kijken.
Als je DVD niet in dma mode wil, dan moet je proberen om de DVD als master op een kanaal aan te sluiten. Ik had laatst problemen met mijn cdrom die alleen in pio mode wilde volgens win2k, maar door hem met m'n 2e harddisk om te wisselen heb ik hem wel in UDMA mode gekregen.
Duidelijk? Anders moet je misschien ff de C't van 10/01 aanschaffen.
he,he opgelost bedankt allemaal ik had de 2 isa sloten over het hoofd gezien.
Daar zat een modem en geluidskaart in die een irq conflikt haden.
Had een cmos clear gedaan, ze moesten op manuel staan.
Daar zat een modem en geluidskaart in die een irq conflikt haden.
Had een cmos clear gedaan, ze moesten op manuel staan.
Draai je nu met of zonder decoder kaart?
En als het zonder is, is dan het voeiend?
En als het zonder is, is dan het voeiend?
Pagina: 1