Toon posts:

satelliet internet op de boot

Pagina: 1
Acties:
  • 528 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik een antwoord van jullie kan terug zien.
Heb een beetje gelezen hier bij de eerder posts.
Maar ik weet nog niet precies wat ik moet doen.

Ik ga namelijk een tijd (6 maanden ) varen en wil toch
ook kunnen internetten.

Heb je geen satelliet kits? die je gewoon zelf kan installeren?
Ik wil het namelijk zelf proberen. Geld speelt niet zo heel erg een grote rol. tot een grens natuurlijk.

Ik ga langs europa verder en ik kijk wel hoe verder. maar hoe moet ik de schotel instellen? ik heb nl begrepen dat je je de LNB moet richten naar de ISP? draait ie dan mee?
Kan ik met een nederlandse ISP internetten bijv als ik vaar?

alvast bedankt....johan *D

Verwijderd

Dat kan niet, tenzij je (misschien via marifoon?) ook een uplink hebt naar een provider. Satteliet internet zal daarom ook nooit een succ6 worden, het is alleen downstream, voor de upstream heb je nog steeds een telefoon lijn nodig en zonder upstream kan je nu eenmaal niet internetten.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00

Sick Nick

Drop the top!

Niet helemaal waar, er bestaat ook internet via de sateliet waarbij je ook via de sateliet kan uploaden. Enige nadeel is de prijs, die is echt niet te betalen voor die variant.

Kan je niet gewoon je GSM aan je laptop hangen en daarmee internetten? Dat doen wij ook altijd als we gaan varen (Dehler 43 zeiljacht :9~ )
Het gaat dan niet snel, maar het werkt wel.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Hopen dat GPRS er snel is..
nadeel van GSM netwerken, tis niet wereldwijd.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00

Sick Nick

Drop the top!

Da's waar, maar daar hebben wij gelukkig geen last van. Altijd wel binnen 25 km van de kust van europa. In spanje/frankrijk werkte het gewoon. Alleen heel eventjes niet toen we het kanaal overstaken naar Engeland. Maar je kan niet alles hebben he :)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 16:43
als je de spullen least:

2 jaar 391 per maand
3 jaar 321 per maand

Je kan het ook kopen

kosten:
Hardware 4.502 eenmalig
Abonnement 181 per maand

Snelheid:
64 kbit upstream
128 kbit downstream

Prijzen in euro's (indien de euro tekens niet verschijnen 8-) )

edit:

ik heb er een pdfje van die ik wel kan opsturen, moet je het effe zeggen

Hail to the king baby!

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-12 20:27

My weblog

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 16:43
Op woensdag 26 september 2001 10:36 schreef Sick_Nick het volgende:
Niet helemaal waar, er bestaat ook internet via de sateliet waarbij je ook via de sateliet kan uploaden. Enige nadeel is de prijs, die is echt niet te betalen voor die variant.

Kan je niet gewoon je GSM aan je laptop hangen en daarmee internetten? Dat doen wij ook altijd als we gaan varen (Dehler 43 zeiljacht :9~ )
Het gaat dan niet snel, maar het werkt wel.
pff ik zou echt niet gaan internetten via een gsm, dat is iets van 9600 baud per seconde.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben wel geinteresseerd in je pdf ..
had net contact nog gehad met http://www.tiscsat.com

ze hebben wel zo een dienst maar dat kost dan 250.000.
voor VSAT en WebsAT?
niet te doen ....:'(

Verwijderd

Topicstarter
mail maar naar creation.a@wanadoo.nl
alvast bedankt

Verwijderd

Een upostream is wel mogelijk , ik heb zelf wel eens met SATcom's gewerkt, en zenden ook naar de satteliet.., maar ik dacht niet dat er providers waren die dat al leverden .(blijkbaar dus nu wel)Maar met die satcom zitten er enorme vertragingen in de lijn en moet je schotel exact zijn uitgelijnd en dan nog is de verbindingskwaliteit zeer beroerd, lijk me niet echt lekker internetten zo..Bovendien zijn satcom tarieven nog steeds iets van F25,- per minuut, dus echt heel goedkoop zal dat internetten dan ook niet zijn. Satteliettijd is schaars en moet je huren en dat is (heel) duur.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 23:54
Er zijn meerdere opties:

1) internet via GSM: veel te langzaam natuurlijk

2) up en downstream via satelliet: erg duur maar geen tel. kosten meer

3) upstream via GSM en downstream via satelliet.

Als je een satlliet installatie op je boot hebt kun je een vaste schotel gebruiken, maar die moet je dan steeds opnieuw draaien zodra je van koers verandert. Je kunt ook een speciale schotel kopen die meedraait, die zijn natuurlijk weer veel duurder.

Het leuke is natuurlijk dat je er ook gelijk een heleboel (100en) TV zenders bij hebt.

Verwijderd

Ik denk dat op een boot het niet mogelijk is , omdat die wel zeer stil moet liggen.(geen golfjes en zo)
Upstream is ook mogelijk echter met een wat grotere schotel( ongev. 1,2 meter diameter had ik begrepen) en extra hardware natuurlijk, waar te verkrijgen? zoek
hier maar eens
Op woensdag 26 september 2001 10:22 schreef nasser het volgende:
Ik hoop dat ik een antwoord van jullie kan terug zien.
Heb een beetje gelezen hier bij de eerder posts.
Maar ik weet nog niet precies wat ik moet doen.

Ik ga namelijk een tijd (6 maanden ) varen en wil toch
ook kunnen internetten.

Heb je geen satelliet kits? die je gewoon zelf kan installeren?
Ik wil het namelijk zelf proberen. Geld speelt niet zo heel erg een grote rol. tot een grens natuurlijk.

Ik ga langs europa verder en ik kijk wel hoe verder. maar hoe moet ik de schotel instellen? ik heb nl begrepen dat je je de LNB moet richten naar de ISP? draait ie dan mee?
Kan ik met een nederlandse ISP internetten bijv als ik vaar?

alvast bedankt....johan *D
[mod]
ff je URL-tags aangepast
[/mod]

Verwijderd

Topicstarter
Fantastisch voor jullie snelle hulp en voorstellen..
heb ik heel wat aan...ga nu overwegen wat te doen..
thnx johan *D
Pagina: 1