Ik maak HipHop muziek En ik wil mijn apparatuur nu uitbeiden met wat goeie monitor speakers, maar niet al te duur ik heb een saldo van 1500,- dus wie weet wat voor mij?????????
Actief of passief?
Who is John Galt?
Ik heb twee Absolute Two van Spirit. Passief, 900 per paar bij Feedback. Klinken goed, als je er een goede versterker bij doet. Hoewel ik hem bij zachte volumes wat vlakjes vind.
Deze heb ik ook.Op woensdag 26 september 2001 11:16 schreef QuarkuS het volgende:
Ik heb twee Absolute Two van Spirit. Passief, 900 per paar bij Feedback. Klinken goed, als je er een goede versterker bij doet. Hoewel ik hem bij zachte volumes wat vlakjes vind.
Bevallen zeer goed.
Who is John Galt?
Verwijderd
Spirit is idd een bekende naam. Misterdon heeft geloof ik een setje van samson (samson.com?). Twee speakers, en een kastje met daarin een amp, EQ, datsoort gein, aangepast op die speakers. Er bestaat ook een subwofer voor geloof ik.
Kost rond de 800. Maar voor meer info moet ik je naar Don sturen...
Waar je voor moet oppassen is dat je geen monitors koopt met een zwaar overdreven bass, zodat je van die lekker pompende hiphopbeats maakt, die vervolgens op andere sets veel te kaal klinken (de oudere nummers van KRS-one betrap ik hier wel eens op). Andersom is natuurlijk ook vervelend, zo'n veel te overheersende troebele rommelbass...
Kost rond de 800. Maar voor meer info moet ik je naar Don sturen...
Waar je voor moet oppassen is dat je geen monitors koopt met een zwaar overdreven bass, zodat je van die lekker pompende hiphopbeats maakt, die vervolgens op andere sets veel te kaal klinken (de oudere nummers van KRS-one betrap ik hier wel eens op). Andersom is natuurlijk ook vervelend, zo'n veel te overheersende troebele rommelbass...
Waar op internet kan ik bijv de spirits vinden??????
En scheelt het veel in prijs, voor aktief en passief?
En scheelt het veel in prijs, voor aktief en passief?
Owja is dit wat voor een beginnende studio???
Videologic sirocco spirit
http://www.alternate.nl/prodpic/k/kvzl12.jpg
Videologic sirocco spirit
http://www.alternate.nl/prodpic/k/kvzl12.jpg
over die spirits heb ik niet zulke enthousiaste verhalen gehoord...
je kunt ook 2e hands op zoek gaan, moet je alleen wel ff goed checken of alles nog heel is...
verder schijnt die nieuwe tannoy serie ook wel OK te zijn..
kheb zelf hier audix m1 staan, passief met een quad 405 eindversterker ervoor..
klinkt lekker alleen kvind ze in rond de 4/5k iets indippen..
maar die spirits schenen, volgens verhalen van klasgenoten enzo, niet echt lekker te zijn..
in hilversum zitten zeker 3 a 4 of meer zaken die die dingen verkopen, ga anders eens een dagje daar winkelen... kan je direct meerdere opinies horen van verkopers en meerder merken zien en horen..
groedels en suxes
je kunt ook 2e hands op zoek gaan, moet je alleen wel ff goed checken of alles nog heel is...
verder schijnt die nieuwe tannoy serie ook wel OK te zijn..
kheb zelf hier audix m1 staan, passief met een quad 405 eindversterker ervoor..
klinkt lekker alleen kvind ze in rond de 4/5k iets indippen..
maar die spirits schenen, volgens verhalen van klasgenoten enzo, niet echt lekker te zijn..
in hilversum zitten zeker 3 a 4 of meer zaken die die dingen verkopen, ga anders eens een dagje daar winkelen... kan je direct meerdere opinies horen van verkopers en meerder merken zien en horen..
groedels en suxes
Met die Spirits is niets mis. Ze presteren gewoon goed voor weinig geld. Voorbeeldje: Tom Holkenborg (of hoe heet die knakker) van JunkieXL mixt(e) z'n cd's ook af op Absolute Zero's.
Geen enkel paar speakers is perfect. Je moet gewoon zorgen dat je degelijk spul in huis haalt en dan ervaring op gaat doen. Op een gegeven moment 'wen' je aan je geluidsset en kun je er steeds beter op mixen. Je weet wat ie goed kan en wat ie minder goed kan en uiteindelijk kun je er gewoon goede mixes op maken (als t goed is
)
Geen enkel paar speakers is perfect. Je moet gewoon zorgen dat je degelijk spul in huis haalt en dan ervaring op gaat doen. Op een gegeven moment 'wen' je aan je geluidsset en kun je er steeds beter op mixen. Je weet wat ie goed kan en wat ie minder goed kan en uiteindelijk kun je er gewoon goede mixes op maken (als t goed is
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Website Spirit: www.spiritbysoundcraft.com
of www.soundcraft.com
Bij "Recording & Post"
Spirit is dus eigenlijk van Soundcraft (die mixers etc)
of www.soundcraft.com
Bij "Recording & Post"
Spirit is dus eigenlijk van Soundcraft (die mixers etc)
De Truths van Behringer hebben net een fikse prijsverlaging gekregen
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
mensen bedankt ik heb nu veel meer keus....ik zag ook de eltax monitor3 bij richer sounds, hoe zijn die??????
Daar is ie!Op donderdag 27 september 2001 08:21 schreef playa het volgende:
Jaap:stuur me maar naar Don (?)
Yep, ik heb een setje van Samson, de DA80.
Die set bestaat uit een versterkertje en twee boxjes van elk 40 Watt RMS. Ze geven een perfect geluid (helder, strak en als het moet hard).
Ik ben zeer tevreden met deze combi, die 800 piek kostte.
Zie hier voor de specs en een plaatje.
Eltax heb ik aan mijn HiFi staan (symphonies). Ik vind het een merk dat veel biedt voor weinig geld.Op vrijdag 28 september 2001 23:55 schreef playa het volgende:
mensen bedankt ik heb nu veel meer keus....ik zag ook de eltax monitor3 bij richer sounds, hoe zijn die??????
De monitors ken ik niet, maar die zullen ook niet slecht presteren. Kunst is wel om er een nette amp bij te vinden.
Bij de bovengenoemde Samson-package is dat niet nodig.
Ik kan deze voor een heel zacht prijsje krijgen(in nieuw staat), met beugels om ze op te hangen maar ik denk dat FL1500 net te weinig is

system 15dmt

system 15dmt
Pagina: 1