laserprinter standby of uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Ik heb net m'n eerste laserprinter, nou gaat zo'n printer automatisch standby staan als je hem zoveel minuten niet hebt gebruikt. Online lampje blijft dan branden. De printer is aan een netwerk aangesloten en er wordt niet s'nachts geprint.

Nu mijn vraag; Kan ik hem beter uitzetten of standby laten staan als ik ga pitten? En gaat zo'n ding ook om de zoveel tijd opwarmen als ik hem op standby laat staan?

/dev/null

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 22:17
Op woensdag 26 september 2001 09:39 schreef I_Stealth_I het volgende:
Ik heb net m'n eerste laserprinter, nou gaat zo'n printer automatisch standby staan als je hem zoveel minuten niet hebt gebruikt. Online lampje blijft dan branden. De printer is aan een netwerk aangesloten en er wordt niet s'nachts geprint.

Nu mijn vraag; Kan ik hem beter uitzetten of standby laten staan als ik ga pitten? En gaat zo'n ding ook om de zoveel tijd opwarmen als ik hem op standby laat staan?
Nee. Hij warmt alleen maar op als er daadwerkelijk een opdracht binnenkomt. Printers binnen bedrijven staan eigenlijk altijd op standby, dit levert geen problemen op (alleen 4-10W stroomverbruik).

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:36

Boss

+1 Overgewaardeerd

en sommige mensen zijn bang dat in de standby-status kortsluiting kan ontstaan, waardoor het apparaat in de fik vliegt. Is vroeger wel bij TV's het geval geweest.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:46

Hoicks

Techno!

Geld dit ook voor een Laserjet III ? Die heeft geen stroombesparingsmode toch?

• Hoicks

Hoicks

Techno!

UP!

Euh.. ik zie net dat dit topic nog niet eens zo oud was.. excuse me voor de fast kick.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 01:10
Op woensdag 26 september 2001 09:50 schreef Hoicks het volgende:
Geld dit ook voor een Laserjet III ? Die heeft geen stroombesparingsmode toch?
Die gaat niet in standby nee. Die kun je 's nachts beter uitzetten.

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Dank U. Op dit antwoord zat ik te wachten.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 01:10
Op donderdag 27 september 2001 02:20 schreef Hoicks het volgende:
Dank U. Op dit antwoord zat ik te wachten.
Geen probleem, was een goeie vraag. Dat ding verbruikt nog zo'n 170 Watt wanneer ie niet bezig is met printen.
Pagina: 1