Toon posts:

[ASP] Updaten van Access databases onder IIS 4.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit het goede topic is voor dit onderwerp, maar daar ik dit probleem altijd bij ASP projecten tegenkom toch maar ...

Ik heb een aantal ASP apps ontworpen op basis van een MS Access (97) DB met als doel dat de klant lokaal de Access DB vult en deze vervolgens naar de server FTP'd om de boel te updaten. Nu gebeurt het heel regelmatig (op alle sites) dat de applicatie het niet meer doet en IIS de melding 'unexpected error' geeft. Het probleem is met de hand op te lossen door in de IIS manager de applicatie te unloaden, maar dat is natuurlijk geen oplossing.

Ik heb al van alles geprobeerd (andere FTP server, pooling instellingen Access driver, IIS instellingen etc.) maar heb nog geen oplossing gevonden ...

Kent iemand het probleem, of weet iemand in ieder geval in welke richting ik moet zoeken?
bvd.

• Ashbjorn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04-2019

Ashbjorn

Who's your daddy! WHUZAAA

Ik denk dat ik wel zeker weet dat het aan je code ligt.

Je hebt ongetwijfeld je RecordSet en/of je Server connectie open staan, m.a.w. je sluit niet alles goed af, fout gebruik van connection pooling tot gevolg, en dan krijg je die Provider error.

Atl.

NB. Dit is trouwens automatisch na 20 min opgelost dacht ik...

Maar goeie code schrijven is ook een alternatief :)

Athlon 64 3500+ || MSI Neo2 Platinum || 1GB PC3200 Corsair XLPRO 2-2-2-5@1T || Hitachi SATA 250GB@7200 8MB || WD Raptor 73GB@10000 8MB || AOpen GF 6800 GT 256MB || SB Audigy2 Platinum || Logitech Laser G5 || 19" Iiyama HM903DT || 1280@100Hz

Verwijderd

Topicstarter
Als je met het afsluiten van de connecties de rs.close/db.close en het opruimen van de object bedoeld weet ik vrij zeker dat dit in principe in orde is.
Misschien dat ik er ergens wel eens een ben vergeten, maar zeker niet bij meerdere applicaties! Dus ik denk niet dat dat het probleem is .. (Daarbij ligt zo'n applicatie er gewoon uit totdat ik de boel ge'unload heb ..)