Kijk naar de FindFirst en FindNext functies van je recordset.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Wat ik er eigenlijk vergeten was bij te zetten, is dat de Addnew functie niet werkt.
Ik krijg dus allemaal legen vakken, waar ik dus nieuwe data in kan vullen. Nu heb ik die data ingevuld, druk op de next butten.
Maar hij slaat nix op!!
Hoe kan ik dit het beste doen?
Ik krijg dus allemaal legen vakken, waar ik dus nieuwe data in kan vullen. Nu heb ik die data ingevuld, druk op de next butten.
Maar hij slaat nix op!!
Hoe kan ik dit het beste doen?
Zijn die velden data bound? zo niet, moet je wel even de record INVULLEN!
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Dim rs As RecordSet Wth rs .AddNew !veld1=waarde1 !veld2=waarde2 .Update End With |
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Dat is dus juist niet wat ik wil.
Ik wil dat de gebruiker gewoon de textvakken in kan vullen, en dat ie dan op een save button drukt. Dus heb ik een button gemaakt: data1.recordset.update
Maar dan krijg ik een error:
Update zonder Addnew of edit.
Wat is jouw voorstel?
Ik wil dat de gebruiker gewoon de textvakken in kan vullen, en dat ie dan op een save button drukt. Dus heb ik een button gemaakt: data1.recordset.update
Maar dan krijg ik een error:
Update zonder Addnew of edit.
Wat is jouw voorstel?
Wat bedoel je hiermee??Zijn die velden data bound? zo niet, moet je wel even de record INVULLEN!
En hoe moet die recordset aan zijn data komen? Moet 'ie raden welke vakken waar in de db moeten? Dat zul je 'em toch op de 1 of andere manier moeten vertellen.Op woensdag 26 september 2001 11:05 schreef AdrianP het volgende:
Het is al gelukt, maar nu die flexgrid nog en die zoekfunctie.... Weet jij misschien iets ?
Voor de zoekfunctie moet je naar de FindFirst en FindNext functies van de recordset kijken, zoals ik in mijn eerste reply al zei.
Een flexgrid heb ik nog nooit gebruikt, dus daar weet ik niets van.
Een flexgrid heb ik nog nooit gebruikt, dus daar weet ik niets van.
als je nou een mooie sql querie maakt zoals:
select * from tabel where naam like 'zoeknaam'
en dan heel mooi op je schermpje zetten
select * from tabel where naam like 'zoeknaam'
en dan heel mooi op je schermpje zetten
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Ik heb nu het volgende doormiddel van SQL
Hoe moet ik nu de zoek functie inbouwen???
code:
1
2
3
4
5
| Dim db As Database
Dim rs As Recordset
Set db = OpenDatabase("xxx.mdb")
Set rs = db.OpenRecordset("SELECT * FROM Container WHERE Chipsnummer = '" & currentForm.Text1.Text & "'", dbOpenForwardOnly) |
Hoe moet ik nu de zoek functie inbouwen???
Het werkt allemaal al, ik heb nu ook een zoek functie:
Maar nu wil ik de cell breedte aanpassen in het flexgrid.
De cells moeten net zo groot worden als de tekst lang is. Hoe kan ik die automatisch laten aanpassen??
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| Private Sub Command2_Click()
ProgressBar1.Min = 0
ProgressBar1.Max = MSFlexGrid1.Rows - 1
ProgressBar1.Visible = True
MSFlexGrid1.FillStyle = flexFillSingle
For i = 0 To MSFlexGrid1.Cols - 1
For j = 1 To MSFlexGrid1.Rows - 1
If Text1.Text = "" Then
Reply = MsgBox("Je moet wel wat invullen als je wilt zoeken", vbOKOnly, "Error")
If Reply = vbOK Then
Text1.Text = "Typ hier de zoek opdracht"
End If
End If
ProgressBar1.Value = j
If InStr(MSFlexGrid1.TextMatrix(j, i), Text1.Text) Then
MSFlexGrid1.Col = i
MSFlexGrid1.Row = j
MSFlexGrid1.CellFontBold = True
End If
Next j
Next i
ProgressBar1.Visible = False
Command3.Visible = True |
De cells moeten net zo groot worden als de tekst lang is. Hoe kan ik die automatisch laten aanpassen??
Je kan Grid.ColWidth(colnr) aanpassen aan de hand van het aantal characters dat er in een cel staat.Op donderdag 27 september 2001 10:39 schreef AdrianP het volgende:
Het werkt allemaal al, ik heb nu ook een zoek functie:
Förbjuden väg är ofta hårt sliten
Pagina: 1