LAN verbinding neemt pauze

Pagina: 1
Acties:

• warlord
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 08:21
Hallo,

Ik bezit een Acer Travelmate 517TE (PII@366MHz) en een PCMCIA Dynalink L100C16 Netwerkkaart.

Ik heb MS Windows 2000 professional "kaal" geinstalleerd, PCMCIA DYnalink ingepropt, jawel, windows herkent deze en vraagt naar de drivers.

Op de diskette (ja die gebruiken ze nog) staat een map Win2000 met daarin de driver (laatste versie, die ook op de dynalink site staat).

Installeer ik die, krijg ik gelijk al gelazer dat dit niet de juiste driver is :? en dat ik even de "goede" driverdiskette erin moet doen.

Enfin, Installeer ik deze driver dan maar handmatig, lijkt het erop dat ie geinstalleerd staat, echter nu is windows 2000 zo mooi dat die weergeeft of het LAN verbonden is of niet. En zodoende neemt mijn LAN verbinding op de laptop heel de tijd pauze, wel verbinding, geen verbinding, wel verbinding, geen verbinding...enz enz.

Ik kan er geen tijd aan vast knopen dat hij online is of offline, dit verschilt wel eens, maar ik praat over verschillende seconden.

Heb in de BIOS de COM poorten al uitgezet, IR...
Ik ga het nu proberen onder win98, en ik hoop dat ik in tussentijd wat replyŽs krijg... Ik meld me wel weer!

Ennuh, Alvast bedankt!

Warlord

PS. Zelfde kaart ook geprobeerd te installeren op DELL Laptop en toshiba laptop. En 5 andere kaarten geven zelfde probleem :?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

Heb je je kabel getest zo niet zou ik hem maar eens langs lopen.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• warlord
kabel werkt prima als ik met een DELL Laptop en 3Com kaart connect.

• warlord
Ik ben eruit wat het probleem is:

Het probleem zit hem in de dynalink kaart.
Na 4x gebeld te hebben met iemand van dynalink kreeg ik iemand aan de telefoon die WEL nederlands sprak (met alle respect overigens), die me vertelde dat een bepaalde serie kaarten niet goed zijn. Fabrieksfoutje noemden ze het.

Sorry voor de overlast kreeg ik nog te horen, ik kan de defecte opsturen, en hier krijg ik nieuwe voor.

Dynalink bedankt! :r

close topic please