=( Protected by witchcraft )=
slackware, met lilo in de MBR en je probleem is opelost.
Verwijderd
Stap 1: fdisk /mbr
Stap 2: ff je rescue disk van linux, of je install disk erin en lilo opnieuw installen.
Stap 3: have fun!
/me denkt dat iedereen nu L8...so what? it worx 4 me, had the same problem...
raad je btw de SuSE 7.0 en hoger bootmanager aan...erg cool, met een lekkere vette Tux in je schermpjuh...
suc6
Sorry verkeerd gelezen, heb niks gezegt.
[/stupid-mode]
Verwijderd
werkt 't niet, dan kan je wel eens een MBR-virusje hebben, maar da's met elke standaard scanner te verwijderen...
Dit is simpel te verhelpen door aan het begin van je hd een kleine partitie maken die je mount onder /boot.
Dus gewoon even fdisk (dos, linux wat je leuk vindt), partities weg knikkeren, eerst een kleine aanmaken, 10MB is zat alleen je kernel en wat andere kleine meuk hoofd erin, dan een grote voor de rest en eventueel nog een swap partitie. /home op een aparte partitie is vaak ook handig maar dat laat ik aan je eigen oneindige wijsheid over.
If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
probeer eens te starten met een win95 bootdisk...
voer dan 'fdisk /mbr' uit (formatteert het Master boot record).
start dan met linux boot flop en run lilo dan nogmaals...
Dit werkte ooit voor mij
Verwijderd
HEUJ! ik was eerder!Op woensdag 26 september 2001 12:31 schreef razor_harm het volgende:
Schot in het donker... ->
probeer eens te starten met een win95 bootdisk...
voer dan 'fdisk /mbr' uit (formatteert het Master boot record).
start dan met linux boot flop en run lilo dan nogmaals...
Dit werkte ooit voor mij
Verwijderd
Hmzz wat voor een adviezen ?
Dit is zowat de meest voorkomende vraag hier.
Opstarten van rescue floppy.
/etc/lilo.conf editten. Zet daar "lba32" in en als er "linear" in staat haal je het eruit.
Vervolgens "/sbin/lilo -L -v" draaien en klaar is kees.
Als je er niet uit komt, post dan even je /etc/lilo.conf
lilo zo maar opnieuw draaien heeft geen zin. Lilo staat immers al in de MBR.
Waarom je fdisk /mbr zou gebruiken is me al helemaal een raadsel, hiermee haal je Lilo uit de MBR.
Partitie actief maken betekent dat je lilo op de actieve partitie moet installeren en heeft hier ook niks mee te maken.
ik hoop dat mijn topic ook zo'n happy end krijgt
greetz...
Verwijderd
Mooi zo.Op woensdag 26 september 2001 19:48 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
Oke het is gelukt. Heb eerst m'n HD maar eens op LBA gezet. Daarna geprobeerd zonder resultaat. Toen bootflop van windhoos erin, FDISK /MBR en vervolgens linux booten van bootflop. LILO opnieuw installen en in een keer goed.
Overigens was de fdisk /mbr een beetje een onnodige stap, maar goed. Je zet met /sbin/lilo immers lilo weer in het MBR
Ik ging ervan uit dat je harde schijf al op LBA stond.
Waarschijnlijk stond er dus al lba32 in /etc/lilo.conf en was dus Major_Asshole's oplossing de juiste als je in je BIOS niks veranderd had.
Er staat dus geen LBA32 in de lilo.conf en gewoon lilo runnen om de lilo opnieuw in de MBR te zetten had voorheen geen nut. Maar het maakt me nu eigenlijk niet meer zoveel uit, hij werkt nu.Op woensdag 26 september 2001 23:47 schreef nelske het volgende:
[..]
Mooi zo.
Overigens was de fdisk /mbr een beetje een onnodige stap, maar goed. Je zet met /sbin/lilo immers lilo weer in het MBR
Ik ging ervan uit dat je harde schijf al op LBA stond.
Waarschijnlijk stond er dus al lba32 in /etc/lilo.conf en was dus Major_Asshole's oplossing de juiste als je in je BIOS niks veranderd had.
Slackware 8.0 en WinXP b2600 dual boot draaien is best relaxed.