Toon posts:

[VB] XML bestand opslaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem waar ik een onderzoek naar moet doen. Ik zal dit later verder moeten uitwerken. Ik heb een aantal manieren om achter het probleem te komen en een van de manieren is dit forum.

Ik krijg een XML bestand aangeleverd. Nou moet ik dit XML bestand weer opslaan d.m.v. POST. Het gaat in principe om het versturen van het XML bestand naar een XML server. Maar deze server is echter nog niet operationeel, waardoor ik dit wil opslaan naar een ander bestand. (ik hoop dat ik het helder heb uitgelegd)

Ten eerste, is dit d.m.v. VB mogelijk?
Zo ja, kan iemand me op weg helpen. Ik heb namelijk het idee dat het niet zo moeilijk moet zijn.

Ik heb zo'n situatie al eerder in Programming & Webscripting gepost, maar ik had het alleen niet zo uitgebreidt en zo helder mogelijk uitgelegd.

Alvaste bedankt.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Het opslaan van een tekst die je aangeleverd krijgt als een post kan je in vrijwel elke server-side taal implementeren. Uit jouw probleemomschrijving begrijp ik ook niet waarom de server speciaal zou moeten weten dat dit een XML bestand is.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Het moet een XML bestand zijn omdat het verstuurd wordt naar een XML Server.

Note: Dit geheel is een deel van een grotere traject.

De bedoeling is dus dat ik code moet schrijven, waarbij eerst een XML bestand wordt ingeladen in het geheugen, en dit bestand daarna verstuurd. Door het versturen te vervangen, doordat de XML server nog niet operationeel is, wil ik het opslaan naar een ander bestand.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand met suggesties????

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Wat verwacht je dan voor een hulp? Dit is volgens mij een dermate triviaal probleem dat ik niet zou weten wat ik erover moet zeggen. Een file opsturen via een POST is simpel, als je wilt controleren of het een XML file is haal je het desnoods door een parser waarbij je hem eventueel nog kan valideren. Daarna kan je de file gewoon wegschrijven.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment