Toon posts:

HELP: SoundBlaster Live 5.1 op Asus A7V266 mb !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen geleden heb ik een Asus A7V266 moederbord gekocht met de VIA VT8366 chipset :P . Oei, niet goed op Tweakers gekeken, blijkt dus dat deze twee 'goede' onderdelen conflicteren... :(

In het begin: alleen maar vastlopers zodra ik het Internet opstart (via LAN). Dit heb ik opgelost door de VIA driver op de Asus cd-rom te installeren.

Volgend probleem: zodra ik willekeurige bestanden van een CD naar de HDD kopieer, en ik draai muziek, gaat het gigantisch 'kraken', alsof het kabeletje van de speaker los zit. Op de VIA site kwam ik een nieuw 4in1 driver tegen die het probleem moest oplossen. Deze heb ik gedownload, en inderdaad het geluid kraakt niet meer.

Toch lees ik aan alle kanten dat bij zware spellen of grote bestandoverdrachten het zaakje flipt en dat het systeem instabiel wordt.

Is hier al een oplossing voor bekend? Of is de door mij geinstalleerde 4in1 patch al goed genoeg? :?

Mzzl
JH

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:18

CyBeRSPiN

sinds 2001

Even voor de duidelijkheid: die SB Live kaart zit dus niet in het MB??
Ik heb gisteren ook dat MB gekocht en ook een SB Live 5.1 player (OEM). Ik heb nog geen enkele vastloper gehad, misschien dat het aan je netwerkkaart ligt.
Ik neem aan dat je de nieuwste drivers hebt voor je SB Live?

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Met die sblive ben ik me ook rotgeschrokken, had em geinstalleerd op m'n a7v133-c en t ding wilde windoos niet meer in en wat al niet meer, zo instabiel als de *^@#% en meer van die ongein, bij mij helpt t als ik deze instellingen gebruik:

PCI Delay Transaction = 0/disabled
PCI mast Read Caching = 0/disabled
PCI Latency = 0/disabled

(ff gecopied van: sWORDs)

nu loopt ie prima :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Hey dat laatste klinkt interessant, dat ga ik ook proberen. Nog ff terugkomend op CyBeRSPiN: de geluidskaart zit niet in het mb, maar gewoon in een PCI slot, gewoon een OEM losse geluidskaart, en ik heb de nieuwste versie driver op CD-ROM (tenminste dezelfde versie als op creative.com).