Toon posts:

nieuwe comp, please wat advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort eindelijk wat budget voor een nieuwe comp. ;)
Mijn grote twijfel is alleen de proc.
Situatie: studentenkamer & continue online.

Wat kan ik beter doen, qua geluid en warmte. Amd of Intel.
Wat is sneller? Geld maakt niet zoveel uit, maar het weggooien is ook zonde. Is een 2 ghz de moeite waar?
Moet ik voor amd wachten op de 266a chipset? wanneer komt hij?

Alvast bedankt voor de moeite :9

Verwijderd

je kan kijken hoeveel topics beginnen met "mijn probleem met de pc(via,amd,ali)",......help me please.

INTEL DUS

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op woensdag 26 september 2001 04:45 schreef svennies het volgende:
je kan kijken hoeveel topics beginnen met "mijn probleem met de pc(via,amd,ali)",......help me please.

INTEL DUS
dit zegt niks ooit gedacht dat er meer mensen op dit forum zitten met een AMD :?

zelf zou ik voor een amd gaan veel betere prijs kwaliteit verhouding
het ligt helemaal aan wat je gaat doen
als je hem alleen zou gebruiken voor te typen
waarom zou je dan een 2 Ghz gaan halen
1Ghz is dan zelfs nog meer dan genoeg

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
Persoonlijk denk ik dat dit topic behoorlijk de verkeerder kant op zou gaan als hij in een drukke tijd gelanceerd zou worden, maar goed.

Als je wil overklokken, kan je beter een amd nemen, omdat je daarvan de multiplyer kan unlocken (ik weet niet hoe lang dit nog duurt). Wel worden de AMD's veel warmer dus moet je hem wel beter koelen...

AMD's zijn niet veel slechter dan Intel's of misschien wel beter dus als je de prijs een grote rol laat spelen kan je beter een AMD nemen. Zelf heb ik het id dat Intel lichtelijk stabieler is, maar dat kan ook verbeelding zijn...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 05:44 schreef Escobar het volgende:
Persoonlijk denk ik dat dit topic behoorlijk de verkeerder kant op zou gaan als hij in een drukke tijd gelanceerd zou worden, maar goed.
ja sorry, het is niet mijn bedoeling weer zo'n discussie te starten. Ik denk dat ik toch maar voor AMD ga. Wel frusterend dat er nog geen plank met de 266a chip is |:(

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:56
voor het geluid kan je ook amd nemen. Als je een heatsink koopt en je doet daar een papst op dan is ie ook stil...
ik zou dus voor de duron gaan, mede omdat je student bent/wordt

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 26 september 2001 09:31 schreef marteltor het volgende:
ik zou dus voor de duron gaan, mede omdat je student bent/wordt
Voor een 1GHz Thunderbird betaal je ook bijna niks meer, dus ik zou er gewoon eentje met een goeie core zoeken en die dik overclocken. Als je op safe wilt spelen kunt je voor zo'n 350 gulden al een TB 1.4GHz kopen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30

Soullie

Planeshift

idd lekker voor een tbirdje gaan of nog ff w88 op de nieuwe AmdŽs / P4Žs.... :)

Verwijderd

Internet pc:
Duron 950/1000Mhz
Asus A7V 133
256MB pc133
Maxtor dmax 40 5400rpm 20gig

Multimedia pc:
TB 1200Mhz
Asus A7V 266
2x 256mb pc2100 ddr
maxtor dmax40+ 7200rpm 40gig

Game pc:
TB 1400Mhz(goede cooler >:) )
Asus A7V 266
2 x 256 pc2100 ddr (cas2)
maxtor dmax40+ 7200rpm 40 gig

Werk pc:
Duron 800
Asus A7V 133
256mb pc133
maxtor dmax 40 5400rpm 20gig

De rest kan je zelf wel bepalen. :7

Verwijderd

Warmte is niet direct zo een probleem. Maar voor de T-Birds vanaf de 1333Mhz worden erg heet en hebben een redelijk forse cooler nodig... probleem zit hem dus eerder in het geluid! Alhoewel ik heb mijn Swiftech + Delta 80HP op 5 Volt lopen en dat is erg stil... fan mijn videokaart en voeding komen er boven uit.

En MOBO... ik zou lekker voor MOBO gaan met N FOrce... zet er dan 2 PC2400 DDR module in... en wel goed je FSB opkrikken zodat hij wat kan doen met de aangeboden bandbreedte of MOBO met die nieuwe SIS chip

Verwijderd

Je bent een arme student die voor de AMD gaat, maar als je een 1 Ghz koopt en je wil die dan gaan oc`en voor snelheidswinst, kan je denk ik in ieder geval beter meteen een 1.4 kopen. Volgens mij ben je dan goedkoper uit nl: oc`en heeft xtra cooling nodig en als je ver wil oc`en gaat dat grapje duur worden...
Je kan natuurlijk ook gewoon een 1 Ghz kopen en dan niet oc`en, ligt eraan wat je van plan bent he :)

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Op woensdag 26 september 2001 04:45 schreef svennies het volgende:

INTEL DUS
Op woensdag 26 september 2001 05:35 schreef happy3736 het volgende:

[..]

dit zegt niks ooit gedacht dat er meer mensen op dit forum zitten met een AMD :?
De verdeling amd-intel hier op tweakers is ca 50-50.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:21

EaS

Ooit ook wel eens gezien waar die problemen vandaan komen ?
Drivertjes niet geinstalleerd, koelertje niet goed gemonteerd, slechte voeding, crapp-ass geheugen etc. etc.
allemaal van die klungelige fouten. Heeft toch geen reet met AMD te maken man.

• digifun
  • Niet online

digifun

Toch zie je die problemen met intel een stuk minder onder de tweakers.

Hier nog een paar amd specifieke problemen

* driverproblemen
* bios flashen
* afgebroken cores
* geen goede thermische beveiliging

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:44

@r!k

It is I, Leclerq

(jarig!)
Ok voor een processor die minder stroom verbruikt en stillere koeling kan gebruiken wordt het een intel, die zijn gewoon zuiniger en stiller. Echter voor de prijs kwaliteit verhouding en snelheid ga je voor de AMD. Wat je dus moet doen is kijken waar je de voorkeur aan geeft en dan beslissen, ik zou persoonlijk vanwege de lagere prijs en hogere snelheid voor de AMD gaan maar dat is mijn mening.

En het is inderdaad waar dat er mensen zijn die problemen hebben met een athlon chipset maar ik heb nu zelf meer dan een jaar een athlon en heb nog geen chipset probleem gehad dus het hoeft niet zo te zijn dat jij er ook last van zult hebben.

Voor de rest zou ikzeggen dat 2 Ghz absoluut overkill is en op dit moment echt voor de snelheidsmaniakken onder ons is. Maar als jij er graag 1 wilt hebben kun je het rustig doen hoor, reken alleen op een flink prijskaartje

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 26 september 2001 14:07 schreef outlaw het volgende:

* driverproblemen
Wat voor problemen dan? Als je recente Via 4-in-1 drivers gebruikt dan is er niks aan de hand. Ik vind dit argument STERK achterhaald, want daar was eigenlijk alleen maar sprake van bij de oudere Via chipsets. De nieuwe (DDR) chipsets zijn allemaal stabieler.
* bios flashen
Wat is het verschil met Intel systemen dan? :? Het flashen werkt op precies dezelfde manier, en met een recente BIOS draait inmiddels bijna elk 'probleembord' bord stabiel.
* afgebroken cores
Dat is gewoon eigen schuld. Als je een koeler op de goeie manier monteert dan kan het gewoon niet gebeuren. Maar als je hoort/leest hoe sommige mensen te werk gaan bij het monteren van een koeler... :X
Klopt, maar dat is verholpen in de nieuwe Athlon generatie. Bovendien is de koeling echt niet zo'n groot probleem als dat veel mensen het laten lijken. Maar als je gaat overclocken is een nauwkeurige meting wel wenselijk inderdaad.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• digifun
  • Niet online

digifun

Het feit blijt wel overeind dat er hier op tweakers meer AMD problemen zijn dan Intel.
Kijk nu eens bv naar de p4 , deze is nu een jaar op de markt. Hier op het forum zijn bijna helemaal geen problemen met de p4 te vinden.
Intel is duur maar gegarandeerd stabiel.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:21

EaS

Kijk nu eens bv naar de p4 , deze is nu een jaar op de markt. Hier op het forum zijn bijna helemaal geen problemen met de p4 te vinden.
Omdat misschien 10 man op dit forum zo'n ding heeft !?
Of em als kant&klare Vobis bak koopt !?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 26 september 2001 14:45 schreef outlaw het volgende:
Er is inderdaad bijna geen hond op GoT die een P4 heeft ;)

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
AMD en Intel, beide PRIMA.
Problemen liggen vaak aan de gebruiker of het OS.

Mijn TB1333 wordt ziek van WinME, nu heb ik er ook wel lomp veel hardware in en aan zitten maar goed.
Win2K erop en voila !

Mijn server is een Cel2-900 en die draait ook PERFECT !

:P

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Op woensdag 26 september 2001 14:45 schreef outlaw het volgende:
Intel is duur maar gegarandeerd stabiel.
Ik ben zelf een Intel lover maar dit is behoorlijke onzin. Het grootste gedeelte van het zooitje hier misbruikt AMD chipjes simpelweg omdat ze goedkoper zijn en de meeste users hier weinig geld hebben. P4 gebruikers zijn er niet veel. Zo'n statement is hetzelfde als brullen dat een GeForce een probleemkaart is omdat er zoveel topics over zijn en een Viper II veel beter moet zijn omdat er minder over geklaagd wordt.

Waarom dan toch een Intel? Zelfde reden als waarom rijk Nederland Mercedes koopt in plaats van een duur model Alfa. Merknaam, goed gevoel, staat al jaren, eigen chipsets.

Dus, als je klauwen met geld hebt: Koop een P4 2ghz. Heb je dat niet, schaf een willekeurige AMD aan.

Verwijderd

hmpzzz als je nou niet z'on zware gamer bent :P dan hebbie ook geen tb nodig *D

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Op woensdag 26 september 2001 14:07 schreef outlaw het volgende:

* driverproblemen
* bios flashen
* afgebroken cores
Een echte tweaker ervaart dit niet als problemen maar als uitdagingen ... :D
Pagina: 1