Toon posts:

[photoshop] lijntjeseffect

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoe maak ik een verloop van lijntjes in photoshop zoals dat ook in dit plaatje het geval is:
Afbeeldingslocatie: http://www.gitaarwerk.net/pictures/title.gif

sorry voor het jatwerk maar khad geen ander voorbeeld en die draad was gesloten :P

ik heb het dus over die zwarte lijntjes links die vervagen, kan je natuurlijk zelf maken door zwarte lijntjes te trekken en er een gradient over heen te plakken, maar volgens mij was er een makkelijkere manier voor, ik dacht dat er een filter oid voor was maar ik kan hem niet vinden en in de help van PS ook nix kunnen vinden...

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 07:26

Obi

Zoek 's op 'scanlines'. Zul je genoeg kunnen vinden.

Makkelijkste manier voor de scanlines is trouwens een pattern maken en dat pattern gebruiken bij je 'fill' tool.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:03

Pelle

🚴‍♂️

Inderdaad, scanlines is the word. Een aantal dagen geleden ook nog langs gekomen:
[topic=234661/1/25]

* Pelle vindt het overigens niet zo gek dat deze ook op slot zit, aangezien deze vraag een heel hoog UTFS/RTFM-gehalte heeft

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 10:57
Deze vraag over scanlines komt echt steeds vakeer voorbij.

Volgens mij zitten sommige mensen echt te :Z

Verwijderd

En het vervagen doe je bijvoorbeeld met een layermaksje. In het Nederlands is dat wellicht een laagmasker. Een soort komkommermaskertje voor lijntjes eigenlijk. In al haar eenvoud toch prachtig, handig en gezond! Want dat zijn komkommers.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Zoekt en gij zult vinden. Het sleutelwoord is 'pattern' of 'patroon'.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.