Toon posts:

Systeem vriest tijdens filmpjes draaien :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eej

Als ik een filmpje kijk (mpeg, divx, wat dan ook) freezt m'n hele systeem bijna altijd na een paar seconden of minuten, loopt nogal uiteen. M'n muis beweegt niet meer, geluid stopt, alles staat stil. Ctrl+alt+del doet ook nix.

Het is waarschijnlijk iets hardwarematigs, want ik heb op een gloednieuwe harde schijf winXP geinstalleerd (daarvoor had ik w98) en nog heb ik 't probleem.

Ik heb een MSI K7T Turbo mobo (Via KT133A chipset), 256 mb sdram 133 mhz, 1.4 ghz athlon (niet oc'd), een Riva TNT-2 32mb (ja ik weet 't :P), Trust 10/100mbit netwerkkaartje, lite-on 12x10x32 cdrw, dvd speler, disk drive, matrox 20 gb 7200 rpm udma/66 & 6,5gb hd 5400 rpm udma/66 en een geluidskaart :F

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Verwijderd

Misschien is het wel een warmte probleem? .. wat zijn de temps? Heb je ook vastlopers na half uurtje koetje aan te hebben staan?!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Een kennis van me had hetzelfde probleem, was een bugje in de southbridge ofzo. Op te lossen door de 4in1 drivers en de DMA drivers te installeren.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Dit had ik ook. Was een warmte probleem.
Ik zou ook zeker via 4.33 installeren en bij viaarena.com de nieuwste ide drivers zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft allemaal niet geholpen :/

Het is denk ik ook geen warmte probleem, m'n cpu wordt niet warmer dan 54 graden ...

Even goed bedankt, en mocht iemand nog een idee hebben dan hoor ik 't graag.

btw: m'n systeem loopt niet na een half uurtje ofzo gewoon vast, alleen tijdens draaien van (lange) filmpjes

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmz lag aan m'n Aureal Vortext geluidskaart .. heb 'm er maar ff uitgehaald aangezien ik toch onboard sound heb ;x

Verwijderd

Misschien ligt de oorzaak bij de Lite-on writer. Heb je deze op DMA staan? Probeer eens uit te zetten. Is het dan opgelost? Dan heb ik hetzelfde probleem. Je kunt nog proberen in de BIOS de optie Enhanced Chip Performance te disabelen.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mja... Paar tipjes dan maar van hoe ik dit oploste:

Video kaart vastzetten op IRQ 10
Audio op IRQ 11. Dan pas de andere kaarten.
Check de hitte van de vid kaart. Evt slotkoelertje onder hangen.
Als ie overclocked is, memory speed terugschakelen.
En ja, inderdaad, op VIA boards ff de VGART driver updaten, anders werkt et allemaal zeer instabiel.

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1