Toon posts:

[ASP/SQL] Database X/Y 'map' tool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist geen betere titel maar ok,
best een moeilijk vraagstuk:

Ik ben voor de lol bezig met m'n eigen online game a'la planetarion, ik moet zeggen het schiet aardig op maar ik ben nog lang niet af daar niet van :)

Nu heb ik een probleem:

De 'wereld' bestaat uit een berg tiles, in de tabel 'wereld' in de database ziet het er zo uit:

X Y type etc.

1 1 land
2 1 land
3 1 water
1 2 water
2 2 land
3 2 land

etc, etc.

Nu is m'n vraag, is er een manier, tool, of iets dergelijke waarin ik een map kan 'ontwerpen', en die daarna in de database gooien (SQL). want om even een map van 100x100 manual in te tikken word je best droevig van :(

dus iets van een tool wat desnoods in text uitspuugt wat in format is van de bovenstaande tabel, zodat ik hem kan importeren.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik zou zeggen doe het volgende, maak een parser die asii omzet naar queries,

je zou hier iets mee moeten kunnen :

1 WWWLLLXXXX
2 WWLLLWWWWX
3 WWWLLLXXWW
4 WWWLLXXXWW

Niet zo heel moelijk maar het zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm zou kunnen, iemand anders nog suggesties?

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Gewoon een programmaatje maken in je favo clientside programmeertaal waarin je lekker kunt tekenen met twee kleuren (land en water). Wanneer je het plaatje 'opslaat' wordt er voor iedere coordinaat gekeken welke kleur daar aanwezig is en op die manier kan er dan gemakkelijk een lijst uit rollen met alle coordinaten en bijbehorend type (eventueel in vorm van complete SQL query, triviaal in welk formaat het er uit komt).

Wat raptorix geeft is ook een oplossing, kun je het bij ASP houden als je dat makkelijker vindt, maar het maken van een map wordt dan wel iets lastiger.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nu verzonnen heb is een begin:

hij spuugt die map uit (zijn allemaal piccies btw),

als ik een nieuwe map maak maakt ie gewoon een veld vol met 'land', als ik in de editor op een tile klik maakt ie er een ander type van (water in dit geval). beetje omslachtig, maar nog steeds beter dan manual in de dbase tikken.

kweetniet hoe ik meerdere tiles tegelijk zou kunnen selecteren, iets met java zeker. /me is java n00b :)