Toon posts:

Athlon 1400 op 65graden, whats best?

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een athlon 1400 op een ecs bord.
aplha pal 6035 heatsink en een ystech koeler ( 60mm 3800rpm ofziets )
Alles zit in een Aopen HQ08 Bigtower.
Het gevalletje wordt na een goed uurtje draaien 64 graden en blijft daar ook bij.

wat kan ik nu het beste doen om de temp flink omlaag te krijgen, heb al het linkerpaneel eraf geschroeft om er een grote ventilator in te laten blazen en verrek, hij wordt 56 graden op deze manier.
ik lees veel over extra fans plaatsen in de kast, maar welke, waar en hoeveel???
( ik gewoon dat ie flin kkoelt , liefst rond de 50-55 max en ook erg belangrijk, hij moet niet zon overdreven hard geluid maken, hoor nml erg veel over die deltas )

alvast bedankt voor de moeite!

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Ik heb er een 80mm intake (dus voorin) fan ingezet... Dat helpt al wel iets, maar ik denk dat het nog meer zou helpen als ik (en jij dus ook, ik heb een HX08, bijna hetzelfde) een fannetje achterin tussen de proc en videokaart een outtake zou zetten... probleem is dat daar geen gat zit, dat je dus zelf zou moeten maken...

Verwijderd

Topicstarter
ja dat wil ik dus weten.

waar kan ik het beste een gat maken, en hoe groot moet dat dan zijn.
ik ziek 60mm, 80mm 120mm fans etc etc.

en moet de intake vooraan, of bovenop of wat is nu het beste plekkie?

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Intake: voorin, onderaan (zit al zo'n plek waar ie precies inpast als het goed is)

Outtake: zoals ik al zei: tussen de mobo en videokaart, bij mij past er maximaal een 60mm fan in, anders moet ik nogal moeilijk gaan doen met zagen, maar misschien is dit bij jou anders. Moet je ff meten. Bigger + meer RPM = cooler natuurlijk, maar 80mm lijkt me ruim voldoende.

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
damn, je zit gewoon te crossposten :(

[topic=237670/1]

Verwijderd

in een HQ08 zitten standaard helemaal bovenin twee 80*80 fan
(lucht uit kast zuigen) plaatsen,doe dit en plaats er een voor onder(intake)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 08:57

DaRoot

Some say...

Zo'n Spire dingetje die helemaal van koper is, houd een 1400 op 50 graden ofzo... ik draai zelf met een AMD dondervogel die vliegt op 1400 MHz, een flinke coolermaster, uiteraard de fan in de voeding en een 8cm intake en 6 cm exhaust fan... processor is onder vollast 52 graden... netjes lijkt me toch?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 21:05

Arno

PF5A

dubbel @ [topic=237670/1]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.