Mij is gevraagd een compaq presario (K6 450 is al ik weet) opnieuw te installeren. Eigenlijk heb ik nog nooit met amerk computers gewerkt, dus ik vroeg mij af of ik ook zo'n compaq gewoon ff kan partitioneren een windows er opnieuw opgooien enz. Iemand die kan helpen?
Verwijderd
Tuurlijk kan dat, tis gewoon een pc natuurlijk, alhoewel ik enige probs had met een Prolinea 5100, tis uiteindelijk toch gelukt.
iig suc6
Ps. mijn probleem was dat de win98se bootdisk de ingebouwde cdrom speler niet kon installeren
( terwijl diezelfde bootdisk en cdrom speler geen problemen opleverde in mijn ouwe pc, vreemd maar waar
). Ik heb dus uiteindelijk win98se via een tweede HD moeten installeren. Moeders was er blij mee 
Pps. Zelfs comprak's helpdesk, hier en in de States, wisten geen raad met mijn probleem, hun antwoord was: Het moet gewoon werken! Jaja
iig suc6
Ps. mijn probleem was dat de win98se bootdisk de ingebouwde cdrom speler niet kon installeren
Pps. Zelfs comprak's helpdesk, hier en in de States, wisten geen raad met mijn probleem, hun antwoord was: Het moet gewoon werken! Jaja
Hallo,
Naar mijn weten wordt er bij een pressarium, sorry pressario een restore cd geleverd.
Klein nadeel bij het gebruik hiervan is dat deze de hdd formateerd.
Verder kan je bij compaq.com onder support, files & drivers alle driver terug vinden die je bij herinstallatie van een kale windows nodig zou hebben.
Maar die restore cd is een betere oplossing want die zet een compaq windows terug waar alle drivers al geinstaleerd zijn.
Je zou dan alleen de drivers even moeten nalopen of er geen updates van zijn.
Hope this helps...
Bigfoot
Naar mijn weten wordt er bij een pressarium, sorry pressario een restore cd geleverd.
Klein nadeel bij het gebruik hiervan is dat deze de hdd formateerd.
Verder kan je bij compaq.com onder support, files & drivers alle driver terug vinden die je bij herinstallatie van een kale windows nodig zou hebben.
Maar die restore cd is een betere oplossing want die zet een compaq windows terug waar alle drivers al geinstaleerd zijn.
Je zou dan alleen de drivers even moeten nalopen of er geen updates van zijn.
Hope this helps...
Bigfoot
Je kunt de hd gewoon partitioneren en formateren als bij elke andere computer. Wel zou ik van te voren op internet zoeken of je drivers kunt vinden voor je hardware want bij dit soort comp worden ze er vaak niet bijgeleverd. Alleen een of andere restore disk.
Verwijderd
Drivers neerhalen bij http://web14.compaq.com/falco/sp_list.asp en dan gewoon installeren. Als je nog zo'n restrore cd hebt daarmee booten, maar die cd is niet noodzakelijk.
Verwijderd
Als er een 'kleine' non-DOS partitie opstaat, deze NIET weggooien. Hier staat het programma om de BIOS-settings te kunnen veranderen.
Kun je meestal ook gewoon via floppen doen.. (tenminste, bij de oudere types). Dus als je niet vaak in de bios hoeft te zijn kun je zelfs deze partitie wegmikken..Op woensdag 26 september 2001 08:19 schreef sterretje het volgende:
Als er een 'kleine' non-DOS partitie opstaat, deze NIET weggooien. Hier staat het programma om de BIOS-settings te kunnen veranderen.
Verder moet fdisk/format gewoon werken inderdaad.. Drivers zijn wel te vinden via de compaq-site.. (En wat dat betreft geven ze toch redelijk goede support met de drivers!)
Verwijderd
Wat een gel*l.Op woensdag 26 september 2001 08:19 schreef sterretje het volgende:
Pagina: 1