Toon posts:

Welke geluidskaart mer koptelefoon???

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen zal ik ff zeggen dat ik de search al heb gebruikt.

Ik zit met een probleempje, zometeen staan bij mij 2 computers in een kamer. Jullie kunnen dus begrijpen dat dit kut is met geluid. Dus een koptelefoon staat hoog op mijn lijstje.

Maar wat voor geluidskaart moet ik hiervoor nemen. Ik dacht aan de Terratec XLerate Pro, maar aangezien Aureal is overgenomen vraag ik me af of er in de toekomst (denk aan komende 5 jaar) nog wel spellen zijn die a3d 2.0 ondersteunen.

Is het dus verstandig om deze kaart te kopen?
Zo nee, wat moet ik dan doen. Zoals ik al zei ik gebruik geen speakers maar koptelefoon.

Kom graag niet met opmerkingen als gooi een pc weg en koop een goede speakerset ofzo.

Alvast bedankt.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik heb een gewoon Creative kaarte en daar een versterkertje aan hangen. Daar zit ook een koptelefoonaansluiting op, supermakkelijke oplossing.

Bovendien heb je met een beetje net versterkertje en boxjes al snel een veel mooier geluid dan bij van die PC speakertjes. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 23:17 schreef MisterDon het volgende:
Ik heb een gewoon Creative kaarte en daar een versterkertje aan hangen. Daar zit ook een koptelefoonaansluiting op, supermakkelijke oplossing.

Bovendien heb je met een beetje net versterkertje en boxjes al snel een veel mooier geluid dan bij van die PC speakertjes. :)
juist speakers ja.
Maar dan hoor ik teveel geluid van mijn achterbuurman op de andere pc en hij hoort teveel van mij.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb zelf nu een Creative SB 128 met een Sony MDR CD-380 headphone. Als soundkaart zou ik nu de Creative audigy Player of Terratec DMX Fire kopen.

Verwijderd

Ik heb zelf een SB live! Value - Sennheiser HD570 combi .. ik ben daar erg over te spreken .. ook een Terratec DMX Xfire 1024 kan ik aanraden, voor 129 gulden staat ie in de pricewatch

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Ik zit hier op mijn werk met een SB 128 en een Sennheiser MX300 (gewone oortjes..) waarvan ik er over het algemeen maar 1 in heb, zodat mensen ook nog met me kunnen converseren :)

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef niet met mensen te kunne praten.
Het gaat er vooral om dat ik als ik quake of cs speel (net geinstalled) dat ik dan goed geluid heb en het liefste dat ik weet waar er word geschoten.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dan moet je gaan voor een A3D kaart (die DMX XFire is een goede kaart ervoor) en voor een degelijke koptelefoon (Sennheiser, Sony...)

Verwijderd

Topicstarter
Die DMX Xfire leek mij ook goed, maar word dat a3d zometeen nog wel ondersteund in spellen aangezien Aureal failliet is :?

oh ja sorry voor de brakke topic titel. mer = natuurlijk met

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Tja, je kan ook een Creative Audigy kopen en een jaar wachten voor het degelijk ondersteund wordt...Zo kan je blijven wachten. Ik zou gaan voor de XFire. Is toch goedkoop kaartje met alles wat je nodig hebt.
Pagina: 1