Toon posts:

Adobe Premier 6.0 en DV film probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, ik gebruik Adobe Premier 6.0 en een sony PC100 DV video camera.
Het capturen en bewerken gaat goed, maar als ik de timeline wil terugzetten op de DV tape dan geeft het beeld op de tape veel schokken.
Dus geen mooi beeld meer, wat doe ik fout.
Ik heb mijn schijven al gedefragmenteerd dit helpt niet.
Heeft iemand raad ???

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Hmmm zou een codec probleem kunnen zijn...

[ligt voor de hand mode] Capture en stuur je terug op PAL ? Zo te zien aan je spec's zou de troughput van schijf genoeg moeten zijn... goede DV codec 32Khz 44,1 Khz of 48 Khz ? [/ligt voor de hand mode]

Ik heb nog nimmer naar een camera teruggestuurd, altijd naar een DV-cam deck (DSR-11 en 40) en helaas ken ik het probleem niet...

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 23:34
misschien kan je de timeline eerst als videobestand opslaan op harde schijf en dan pas terugzetten naar camcorder?

nu moet de pc rekenen (special fx, overgangen etc.) en tegelijkertijd overzetten naar camcorder. misschien dat ie dat niet helemaal trekt

(ik heb diezelfde tip aan m'n broer gegeven dus ik hoop dat het werkt)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 23:03 schreef monkel het volgende:
misschien kan je de timeline eerst als videobestand opslaan op harde schijf en dan pas terugzetten naar camcorder?

nu moet de pc rekenen (special fx, overgangen etc.) en tegelijkertijd overzetten naar camcorder. misschien dat ie dat niet helemaal trekt

(ik heb diezelfde tip aan m'n broer gegeven dus ik hoop dat het werkt)
Ja ik heb het ook zo geprobeerd maar dan kan ik helemaal geen export plegen.
Hij kan een video bestand (project) dat eerst naar de HD geschreven is niet Terug schrijven.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 23:34
je kan een timeline exporteren naar video en vervolgens, dat video bestand weer importeren in een nieuwe timeline en vervolgens exporteren naar camcorder

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-07 18:40

beerns

it is I, Leclerc

Op dinsdag 25 september 2001 22:58 schreef Baklap het volgende:
Hmmm zou een codec probleem kunnen zijn...

[ligt voor de hand mode] Capture en stuur je terug op PAL ? Zo te zien aan je spec's zou de troughput van schijf genoeg moeten zijn... goede DV codec 32Khz 44,1 Khz of 48 Khz ? [/ligt voor de hand mode]

Ik heb nog nimmer naar een camera teruggestuurd, altijd naar een DV-cam deck (DSR-11 en 40) en helaas ken ik het probleem niet...
Ik denk niet dat dit het probleem is. Hij heeft realtime avi die hij bewerkt. Het wordt niet gecomprimeerd opgeslagen op een dv tape.

Doe je nix anders met je pc terwijl de data terug wordt gesluist? Je ziet als het goed is ook de film terug op je schermpje van je dv cam terwijl die daarnaartoe wordt gezet.
Volgens mij worden eventuele effecten direct toegepast op het moment dat je ze invoegt,dus niet pas op het moment dat je de film terug gaat zetten.

Je hebt wel dv-in he?

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing al gevonden er zit een bug in adobe premiere 6.0 .
Hier hadden en hebben veel DV camera gebruikers last van.
Op de site van adobe is een upgrade 6.01
Dit geinstalleerd en het werkt nu perfect.
Pagina: 1