Toon posts:

2x100Mbit = 200Mbit??

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey ff een vraagje, ik heb van iemand gehoord dat je ipv 1 100mbit kaar ook 2 100mbit kaarten in je compu kunt zetten, met als gevolg dubbele snelheid. Ik denk eerlijk gezegd dat dit niet kan. Daarom heb ik de volgende vragen:
- moeten de ip's gelijk zijn of verschillend?
- onstaat er dan geen conflict met de netwerknamen?
- wordt de dataoverdracht dan verdeeld over de 2 kaarten?
Ik heb geloof ik ergens gelezen dat met 3com kaarten wel de optie bestaat om deze te linken. Graag wil ik hierover wat meer weten. Thnx...
Bishop

Verwijderd

Het schijnt met een hoop gedoe wel mogelijk te zijn, maar ik geef je het te doen....ik denk dat een Gbit kaartje toch een iets betere en eenvoudige oplossing

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het kan maar dan moet je 2 versch ip's hebben

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Zou theoretisch inderdaad kunnen als je twee PC's met elk 2 (of meer) NIC's verbind via twee snelle switches kan het mogelijk zijn.
Maar de kosten zijn iets te hoog om het leuk te houden, kun je inderdaad beter een gigabit netwerk aanleggen.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan krijg je toch 2 dezelfde netwerknamen op het netwerkm dus een error ofniet? en wordt de data dan ook automatisch verdeeld??

Verwijderd

Hoi allemaal,

Het is mogelijk om dit voor elkaar te krijgen en is eigenlijk ook niet moeilijk.

Het enigste wat je hiervoor nodig hebt zijn netwerkkaarten die over deze functie beschikken. Een paar voorbeelden:
* 3Com 3C980TXM.
* Intel NC3161 based cards.
Het nadeel is dat deze gemiddeld het dubbel of meer kosten dan een gewone 3C905C of dergelijke.

Je stopt minimaal 2 van deze kaarten in je pc en installeerd hierna de drivers en software. Even instellen en klaar.

Greetz,
Lord Mysterio.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

uuuh een full duplex op 100Mbitkaartje = 200Mbit
2 kaartjes = dus 400Mbit :9

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:17
Wat doen jullie allemaal moeilijk zeg. 2 netwerkkaarten in 1 pc en huppa, je kan ze appart laten werken of tezamen. Je kan er zelfs 3 in proppen voor redundancy als je ff lekker luuks wil doen. Maar als je eerst ff verteld waar het precies voor is, of is dit gewoon zo'n "ik wil dit zomaar weten..." vraagje.

Verwijderd

wie zegt dat je steeds tegelijkertijd data zult verzenden en ook ontvangen? Die 400Mb/s is een nog vager maximum dan die 200Mb/s door NIC-trunking.
Software voor gewone NIC's staat op www.ipmetrics.com

Zoals beschreven moet het wel te doen zijn: 2 nics per pc, en een switch. Deze moet dus een backbone van 400M'/s aankunnen (2 kaarten a 100Mbit a full duplex (= maal 2))

kost $300 maar daar zijn ook methoden voor om het te omzeilen...

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 21:12 schreef Lord_Mysterio het volgende:
Hoi allemaal,

Het is mogelijk om dit voor elkaar te krijgen en is eigenlijk ook niet moeilijk.

Het enigste wat je hiervoor nodig hebt zijn netwerkkaarten die over deze functie beschikken. Een paar voorbeelden:
* 3Com 3C980TXM.
* Intel NC3161 based cards.
Het nadeel is dat deze gemiddeld het dubbel of meer kosten dan een gewone 3C905C of dergelijke.

Je stopt minimaal 2 van deze kaarten in je pc en installeerd hierna de drivers en software. Even instellen en klaar.

Greetz,
Lord Mysterio.
en een bijbehorende switch die dat systeem ondersteund..
je kan 2 kaartjes koppelen die worden dan met 1 ip adres en 1 mac adres gezien door de switch.. in de switch moet je dan aangeven dat die poortjes redundant zijn uitgevoerd waardoor de zaak niet in het honderd loopt :)

maar duur is het wel.. :(
beter een gigabit kaartjes kopen is wat goedkoper :)

suc6

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Nou ik weet niet wat jij allemaal wilt doen, maar 100 mbit is echt makje genoeg voor spel hoor.. het is niet zo dat een spel (zoals CS) hele MB's zit te overzenden hoor...

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 09:36 schreef aXe het volgende:
Nou ik weet niet wat jij allemaal wilt doen, maar 100 mbit is echt makje genoeg voor spel hoor.. het is niet zo dat een spel (zoals CS) hele MB's zit te overzenden hoor...
Nee *duh* dat snap ik ook wel, maar ik weet niet of je weleens op een grote LAN bent geweest, daar wordt nl. ook veel geleeched en aangezien ik zelf een FTP server draai, en daarbij ook HL dedicated etc. is 200Mbit toch zeker een verbetering t.o.v. 100 MBit snappie?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

IK heb het thuis werken en tegen een redelijke prijs.

Wat heb ik gebruikt ?

2x Intel E100+ adapter
1x sitecom switch (autosensing)

Deze 2 kaarten in mijn PC gestopt en de officieele Intel drivers geinstalleerd. Deze driver heeft nl. de mogelijkheid om meerdere NIC's te koppelen je kan dan denken aan configuraties met redunant uitgevoerde netwerkkaarten of Fault tollerant en/of Load balancing maar de optie waar jij naar op zoek bent noemt intel adapter teaming en dit wordt dus ook ondersteund, je moet dan wel een swich hebben , met een hub werkt het niet.

Je kan trouwens hiervoor net zoveel NIC's gebruiken als dat je vrije sloten hebt, dus ook 4 of 5

Grtz

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

dan worden je harddisks wel weer een bottleneck, en zo blijf je bezig.
Stel je eens voor een gigantische switch en dan 4 NIC's met elk meerdere poorten...

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:18
Ik heb laatst en FTP-servertje gehad met 2×3c905. Deze gebundeld met het progje "NIC express 2k". Dat werkte gewoon, snelheden boven de 15 MB/s heb ik gezien, maar er zullen vast wel hogere snelheden mogelijk zijn :)

• LauPro
  • Laatst online: 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

<ik heb alles snel doorgelezen>

Theoretisch kan dit met 1 speciale nic tof twee nic's en dat 1 kaart voor een 'upstream' zorgt en de andre voor de 'downstream' en bij de andere computer is het andersom, je hebt dan geen crossedcable's nodig maar 'gewone' kabels en die moet je dan zelf kruislings aansluiten (bij de ene computer is het de zender en bij de andre comp de ontvangen en virsa-versa).

Maar dit is dus ook theorie, ik denk dat het interdaad makkelijk is om zo'n giga(bit?) netwerkkaartje aan te schaffen!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Kan best maar dan moet je een switch hebben die trunking ondersteund en een paar netwerkkaarten die dit ondersteunen.

Ik heb op m'n werk een server met 4 netwerkkaarten allemaal in trunking dus 400 m/bit naar de switch *D

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Op campzone hadden we een FTP server opgezet in linux met 2 intel pro/100+ kaarten en het ifenslave progje icm de bonding module..
De server heeft met gemak 20 mbyte/s gedaan.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

ik snap het even niet hoor...
Dit is net zo als de hz van je monitor. Wat is het verschil tussen 100 hz en 120 hz. niemand ziet het..

Dat geld net zo voor de snelheden. Dat is allemaal theoretisch. 100 mbit/s haal je toch niet. Dus waarom zul je al die moeite doen om 200 mbit/s te halen??

Mzl

• LauPro
  • Laatst online: 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op zaterdag 29 september 2001 14:58 schreef Markiedam het volgende:
ik snap het even niet hoor...
Dit is net zo als de hz van je monitor. Wat is het verschil tussen 100 hz en 120 hz. niemand ziet het..

Dat geld net zo voor de snelheden. Dat is allemaal theoretisch. 100 mbit/s haal je toch niet. Dus waarom zul je al die moeite doen om 200 mbit/s te halen??

Mzl
Ik kan je geen ongelijk geven, als je zo'n snelheid wilt bereiken dan moet alles optimaal zijn (RAM, proc ect)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Voor linux is er een stukkie software waarmee je meerdere netwerkkaarten probleemloos kunt samen laten werken, zelfs als de merken verschillen. T'is natuurlijk wel gein om 3 of 4 nic in je fileserver te frotten en dan evenveel ports op je switch in beslag te nemen op een LAN partij, maar ja het verkeer dat tie aankan liegt er niet om.

Dit zou in theorie 400 Mbit moeten leveren, maar ja da's niet echt haalbaar (haal de foutcorrectie, drops, etc er vanaf en het gekwats over theoretische maxima's etc), wat wel bij de waarheid is, was de 20 tot 30 Mbyte/sec die continue max was te trekken, er zit zeer zeker meer in, enkel de HDD's waren beperkend in de server

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• FatalError
Voor linux is er een stukkie software waarmee je meerdere netwerkkaarten probleemloos kunt samen laten werken, zelfs als de merken verschillen
Dat is dus dat ifenslave..
De computer, een duron 750 d8 ik had het er erg moeilijk mmee, maar die 200 mbit volkrijgen ging toch echt wel.
Load was 5-10 ofzo.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

en als je t zelfde geintje op de clients kunt uithalen is het nog wel handig ook...

• Abbadon
  • Laatst online: 20:18
Dit is wat de info/help functie van m'n Intel NIC's aangeeft:

Adaptive Load Balancing (ALB) - creates a team of 2 - 8 same speed adapters to increase transmission throughput. Also includes Fault Tolerance option. Works with any switch. You can create up to four teams.

Adaptive Load Balancing (ALB) is a simple and efficient way to increase your server's transmission throughput. With ALB, as you add adapters to your server, you can group them in teams to provide up to 800 Mbps (for PRO/100+ and PRO/100 S adapters) with a maximum of eight server adapters. The ALB software continuously analyzes transmission loading on each adapter and balances those across the adapters as needed. Adapter teams configured for ALB also provide the benefits of Adapter Fault Tolerance.

To use ALB, you must have two or more server adapters installed in your server or workstation and linked to the same network switch.

Met twee PRO/100+ NIC's en een standaard switch moet het dus te doen zijn. Gewoon de PROSet teamingwizard opstarten en click-er-die-clack een team vormen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/teamingwizard.gif

Volgens mij vrij simpel. Zal het ook eens proberen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:07

DJ

Op zaterdag 29 september 2001 22:45 schreef abbadon het volgende:
Dit is wat de info/help functie van m'n Intel NIC's aangeeft:

Adaptive Load Balancing (ALB) - creates a team of 2 - 8 same speed adapters to increase transmission throughput. Also includes Fault Tolerance option. Works with any switch. You can create up to four teams.

Adaptive Load Balancing (ALB) is a simple and efficient way to increase your server's transmission throughput. With ALB, as you add adapters to your server, you can group them in teams to provide up to 800 Mbps (for PRO/100+ and PRO/100 S adapters) with a maximum of eight server adapters. The ALB software continuously analyzes transmission loading on each adapter and balances those across the adapters as needed. Adapter teams configured for ALB also provide the benefits of Adapter Fault Tolerance.

To use ALB, you must have two or more server adapters installed in your server or workstation and linked to the same network switch.

Met twee PRO/100+ NIC's en een standaard switch moet het dus te doen zijn. Gewoon de PROSet teamingwizard opstarten en click-er-die-clack een team vormen:

[afbeelding]

Volgens mij vrij simpel. Zal het ook eens proberen.
en als je dan ook nog eens een Cisco Catalyst 5000 of hogere switch hebt (of een ander merk die FEC ondersteund) dan heb je FEC (Fast Ether Channel). DAt hebben we op de zaak dus ook . . . elke Server heeft minimaal 2 iNTEL Server NIC's, die d.m.v. FEC (via de Drivers van iNTEL) verbonden zijn met een dikke Cisco Catalyst 5500. Dan heb je 1 IP Adres, en een snelle trunc :9

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Pantagruel
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Op zaterdag 29 september 2001 16:47 schreef FatalError het volgende:

[..]

Dat is dus dat ifenslave..
..
Thanx, 'k was de naam kwijt.

De bak met de 4x NIC (3Com 3c905) was een P3-650@806 :) op Asus P3BF met 512 MB SDRAM en 2x Seagate Barracuda ATA II 30 Gb op een 3Ware Escalade 6400 RAID adaptertje :P [volgens een hardwarestorage review kan deze 100 Mbyte/sec doen]

De gemiddelde load schat ik op 10%. Samba heeft wel de tendens om zoveel mogelijk vd bandbreedte op te slokken en dus aardig wat cpu tijd op te eisen. Maar ja veel anders hoefde de bak niet te doen (File sharing via SMB en ftp) op de LAN dag.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Oké, ik weet het, ik ben een prutser, maar kan dit geintje ook met coax? (Dus 2 coaxkaarten op één pc doorlussen en dan win2k?)

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

coax == 10MBit, dus tactischer is om dan een 100 mbit kaartje te koper voor f35.-

of had je iets bedacht om je coax sneller te maken :)

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
Op donderdag 04 oktober 2001 21:47 schreef B2000.5 het volgende:
coax == 10MBit, dus tactischer is om dan een 100 mbit kaartje te koper voor f35.-

of had je iets bedacht om je coax sneller te maken :)
Jaha 3com 100mbit coax nic's

(en ja die hebben bestaan)

Repareren doe je zo.

• FatalError
Naar mijn weten doen die 3Com coax nix alleen 100 mbit op de utp aansluiting die erop zit, en slechts 10 mbit op de coax aansluiting. SMC had trouwens al n jaar ofzo eerder vóór 3com zo'n NIC.

Pagina: 1