Toon posts:

Backuppen van data op server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het als volgt gaan maken:

alle client pc's zetten hun data op de server. Vervolgens wil ik 's-nachts automatisch een backup laten maken van de data op de server.

Ik zat er aan te denken om een tapestreamer van OnStream te kopen (30GB intern, IDE).

Is dit een goede oplossing en wordt dat apparaat goed ondersteunt onder linux? Ik wil dan dat er een script uitgevoerd wordt (iedere nacht) dat de data backupt. Is dat mogelijk ? (Ik bedoel dan dat je bij dat script kan aangeven welke directory's je wilt backuppen)

Server gegevens:

Linux SuSE 7.0
kernel 2.4.4
draai geen X

Verwijderd

script lijkt me geen probleem moet makkelijk kunnen of die tapestreamer ondersteund wordt weet ik niet kijk eens of er een howto over tapestreamers bestaat of op de site van de fabrikant.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Alles wat je wil moet te doen zijn ... alleen die onstream is een probleem! Als ik me niet vergis had tweakers.net ook zo'n ding en zit er ondertussen een flinke laag stof op :D

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38
Op dinsdag 25 september 2001 22:14 schreef imdos het volgende:
Alles wat je wil moet te doen zijn ... alleen die onstream is een probleem! Als ik me niet vergis had tweakers.net ook zo'n ding en zit er ondertussen een flinke laag stof op :D
OnStream WORDT ondersteund, maar alleen in de 2.2.16 kernel. DAAR zit weer een vette exploit in.... Voel je 'm aankomen? :(

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Afbeeldingslocatie: http://www.onstreamdata.com/images/ptc_color1.jpg

;)

http://www.onstreamdata.com/support/linux/index.html

Linux® Resource Center
OnStream Tape Drives Officially Linux Certified!
Enhanced Software Technologies, Inc. (EST) and OnStream announced the OnStream DI30 and ADR50 tape drives are certified to run under Linux®.

Maare:
OnStream provides a driver patch for the 2.2.14 or 2.2.16 stable kernel. The driver will be included in the next stable kernel.

Dan zit ie toch gewoon meegebakken lijkt mij :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 22:14 schreef imdos het volgende:
... alleen die onstream is een probleem!
Wat zou ik dan moeten gebruiken om backup's te maken? (Het moet niet al te duur zijn)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

extra hdd :? 20 gieg is tegenwoordig niet meer zo duur

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

je kan een cd branden

maar ik denk dat het met onstream ook goed gaat

bij mij op zaak gebruik ik het ook werkt perfect doet elke avond/nacht de backup en volgende dag neemt iemand hem mee naar huis toe en doe ik er een andere in.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Op dinsdag 25 september 2001 22:56 schreef imdos het volgende:
extra hdd :? 20 gieg is tegenwoordig niet meer zo duur
inderdaad en dan elke nacht een rsync ofzoiets :)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kan natuurlijk wel een extra hd er in stoppen (is ook goedkoper) maar ik denk dat het op een tapestreamer betrouwbaarder is? (Als je pc kapot zou gaan door bijv een spanninspiek of wat anders, dan zou ook die hd kapot).

Dus als het te doen is via een OnStream en met een script dan lijkt mij dat een goede oplossing.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

ik zelf gebruik NT dan en daar krijg ik het progje bij geleverd.

Ik denk dat onstream dat progje ook voor linux heeft geschreven dus kan je die er gewoon inzetten maar dat moet je heel ffkes nakijken op de onstream site

[edit] op deze site vindt je de software

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
Ja zo te zien zal het dus makkelijk moeten kunnen werken onder linux. Iemand nog suggesties om iets anders te gebruiken dan OnStream? (Het moet dus zoiezo wel kunnen werken onder linux)
Pagina: 1