Win2000 en niet toegangkelijke partities

Pagina: 1
Acties:

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:10

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Topicstarter
HELP !!!!!!!!!!!!!!!
Mijn vriend heeft iets gedaan wat waarschijnlijk niet al te slim was:

Tijdens het afspelen van een mp3 in Winamp, sloeg de PC vast. Het opnieuw opstarten duurde te lang en dus de reset maar ingeduwd. Na het opnieuw starten van Win kon hij de D en E schijf niet meer aanspreken (wel onder DOS modus). Opnieuw Win installeren mocht niet baten. Hij kreeg de melding "de hdd is niet geformatterd...." Natuurlijk nee gezegd.

Is er een manier om die D en E toch aan te spreken (anders dan onder dos).

}:O

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Via Linux misschien... of anders misschien met Partition Magic?

Verwijderd

zou het toch gewoon moeten doen.

De keren dat ik op reset duw zijn niet te tellen op een dozijn handen .

www.microsoft.com..kijk eens in the knowledge base

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ik zie zo vaak mensen die scandisk overslaan en dat is dus gewoon dom (weet niet of het hier ook het geval is, dus val me niet weer direct aan). Wat maakt die paar secondes nou uit met scandisken, hebbie iig niet van die foute files op je hd. Een pc gaat sneller raar doen met je hd als je dat overslaat (ruimte die wordt ingenomen door die foute files). Dus jongens laat die scandisk ff runnen na een reboot van je pc als ie ff vastliep..

Ik hoop niet voor je dat ie een fout in de partitie tabel nu heeft want dan kun je zowat alleen nog maar ff op nieuw formateren en partitioneren...

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:10

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Topicstarter
Uiteraard scandisk gedraaid, in zoverre dat dat ging. Moest nl wel onder DOS. Afijn, alles netjes gerepareerd, maar helaas....geen toegang. Naar Win gegaan en wat schetst mijn verbazing..... alle 4 de partities op C: na kan ik niet meer in, terwijl ik daar niks mee gedaan heb. Aangezien hij zijn image terug gezet had (met verwijzingen naar de D: en E:) heb ik die eraf gehaald en Win opnieuw geinstallerd. Dat ging niet goed, kreeg een foutmelding over de fysieke geheugendump. Geprobeerd C: opnieuw te formatteren, maar dat lukte niet. Dit is niet verzonnen. Kreeg de melding dat niet naar de MBR geschreven kon worden. Ik zit nu te denken aan een virus dat je HDD een beetje verneukt (sorry).

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Zou inderdaad best virus kunnen zijn, heb ik vroeger ook weleens gehad. Maar het kan ook zijn dat je bios de MBR beveiliging aan staat (soort antivirus beveiliging)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

virus lijkt me wel heel stug... zou wel supertoeval zijn dat die nu opeens actief wordt nadat je vriend gereset heeft bij een mp3tje dat vastliep. Het kan idd wel heel goed dat in je bios die anti-virus beveiliging nog aanstaat. Die zorgt er heel simpel voor dat de MBR niet overschreven kan worden (iets wat virussen heel vaak doen) zodat een eventueel virus in elk geval niet automatisch geladen wordt tijdens het opstarten.

Ik heb zelf ook wel eens gehad dat ik in win2k opeens een partitie niet meer kon benaderen en dat hij vroeg of ik 'm wilde formatteren. Ook bij mij was de partitie onder dos nog wel bereikbaar, dus ik alles onder DOS kopieren naar een andere hd (gaat klote, want dan raak je je lange bestandsnamen kwijt :( ). Afentoe kwam er in elk geval al een file langs die hij niet wilde kopieren (abort, retry, skip, en nogwat) en na twee uurtjes kopieren liep de hele zooi vast. Ikke resetten en toen bleek dat die maxtor hardstikke dood was gegaan. Ik vermoed dus dat het allemaal gewoon bad sectors zijn geweest die voor die foute partitie en niet te kopieren files hebben gezorgd voordat die maxtor der definitief mee ophield...

Kan dus in elk geval ook heel goed aan je hd liggen (misschien liep het mp3tje daarom ook wel vast omdat de file corrupt was)... gooi er eens een oppervlakte scan overheen!
Pagina: 1